Turcii de la Ozka Insaat progresează cu viteza melcului la construcția drumului segmentului Hîncești – Leova – Cahul – Giurgiulești.
În raportul prezentat de antreprenor, a fost menționat progresul fizic al lucrărilor de reabilitare a drumului R34 pe fiecare Lot în parte. Astfel, Lotul I înregistrează un progres de execuție de 23% și circa 30% pe Lotul II.
Conform raportului prezentat privind implementarea contractului de reabilitare a 83 km de drum se atestă o creștere a progresului lucrărilor cu 2-3 % lunar, în contextul în care de la ultima vizită în șantier directorul general al ASD, Sergiu Bejan a accentuat necesitatea creșterii progresului fizic al lucrărilor pe fiecare lot în parte, nu mai puțin de 8-9 %, fapt care va mobiliza procesul de construcție și reabilitare.
Astfel, în cadrul ședinței au fost formulate recomandări și stabilite acțiuni necesare pentru a recupera o parte din întârzieri și pentru a grăbi procesul derulării lucrărilor. ,,Am subliniat importanța sporirii capacității de execuție și asimilare a investiției conform respectării proiectului de execuție, totodată am atenționat antreprenorul să acorde o atenție sporită privind întreținerea tronsoanelor de drum în reparație și organizarea șantierelor, prin instalarea indicatoarelor de limitare a vitezei, de atenționare a sectoarelor de drum cu denivelări, executarea marcajului temporar, în scopul asigurării siguranței rutiere”, a comunicat Directorul general al ASD, Sergiu Bejan.
Contractul semnat cu OZKA are o valoare totală de peste 56 milioane de euro, bani acordați Guvernului Republicii Moldova prin împrumut de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Antreprenorul și-a asumat obligația să finalizeze integral lucrările la sfârșitul lunii februarie a anului 2023.
În 2015, a mai fost organizat un concurs pentru aceste segment de drum, la care și-au anunțat intenția de participare tocmai 44 de companii. În aprilie 2016 s-a anunțat că Serenissima Costruzioni S.P.A., în asociere cu PST Group din Italia, au câștigat contractul, oferind cel mai mic preț – circa 53 de milioane de euro.
Italienii, care mai câștigaseră și contractul de reabilitare a drumului Soroca-Arionești, nu au mai apucat să facă careva lucrări pentru că a intrat în insolvență.
Ozka Insaat este o companie de construcții care a fost fondată în 1998 și în prezent are 350 de angajați (2020). Acționarul principal este Naim Özkazanç, care este și președinte de onoare al companiei.