Ultimul lanţ major de maga­zine universale al Germaniei va închide 52 de locații

15 Mart. 2023, 10:15
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
15 Mart. 2023, 10:15 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Ultimul lanţ major de maga­zine universale al Germaniei, Galeria Karstadt Kaufhof, a anunţat că inten­ţionează să închidă încă 52 de maga­zine după închideri de o amploare similară operate cu mai puţin de trei ani în urmă. Sectorul german de retail este în continuare dominat de discounteri, aceştia extinzându-şi de altfel prezenţa la nivel mondial, scrie ZF.

Galeria Karstadt Kaufhof inten­ţio­nează să închidă 40% din numărul de magazine care i-au mai rămas. Con­siliul angajaţilor a declarat că anunţul este unul sumbru pentru angajaţi, peste 5.000 de locuri de muncă fiind în pericol, scrie Deutsche Welle.

Planurile sunt anunţate la doar câ­teva luni după ce galeria a depus cerere de protecţie împotriva insol­ven­ţei pentru a doua oară în oc­­tombrie, după ce a procedat la fel în primul lockdown al pandemiei, în aprilie 2020. Atunci, lanţul a închis 40 de ma­ga­zine, numărul actual si­tuân­du-se la 129, şi a eliminat apro­ximativ 4.000 de locuri de muncă. Ini­ţial, lanţul avea 28.000 de angajaţi şi genera vânzări a­nuale de aproxi­ma­tiv 5 miliarde de euro.

Rezultat al unei fuziuni din 2018 între rivalele Kaufhof şi Kar­stadt, ga­leria a căutat protecţie împo­tri­va cre­ditorilor la sfârşitul lunii oc­tom­brie, invocând scumpirea ener­giei şi chel­tu­ielile slabe de consum. Ma­nage­men­tul lanţului a oferit o se­rie de motive pentru planul privind în­chiderile, însă consiliul angajaţilor a dat vina pe acesta pentru incapaci­ta­­tea de a veni cu strategii regionale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Secretarul general al Federaţiei Germane de Retail, Stefan Genth, ara­tă că situaţia galeriei este un alt semn privitor la dificultăţile întâm­pi­na­te de retailerii germani în timpul pan­demiei. Potrivit acestuia, 41.000 de retaileri s-au închis din 2019. Înainte de pandemie, numărul magazinelor care se închideau pe an se ridica la aproximativ 5.000.

Galeria şi alte magazine univer­sa­le din Germania se confruntă de asemenea cu o concurenţă în creştere din partea serviciilor online de retail şi centrelor de shopping.

Viitorul reţelei urmează să fie decis în cadrul unei reuniuni a cre­ditorilor de pe 27 martie.

Între timp, discounterii continuă să domine piaţa germană de retail. Ger­mania are cea mai mare concen­traţie de magazine de discount din lume, potrivit lui Michael Gerling, managing director al firmei de cer­cetare EHI Retail Institute.

Realitatea Live

27 Nov. 2025, 16:47
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Grîu Tatiana
27 Nov. 2025, 16:47 // Au Bani //  Grîu Tatiana

Iubitorii de cafea care speră la o ieftinire rapidă, de la cotațiile istorice înregistrate în ultimele luni, ar putea fi nevoiți să aștepte mai mult, deoarece reducerea așteptată a tarifelor vamale americane nu s-a materializat încă, susține compania italiană care se ocupă cu prăjitul cafelei Illycaffe SpA, transmite Bloomberg, citat de agerpres.ro.

Firma italiană, cunoscută pentru espresso-ul de lux vândut în cutii argintii și roșii, intenționează să majoreze din nou prețurile în ianuarie, după două creșteri din acest an, a declarat directorul general Cristina Scocchia într-un interviu.

Prețurile la boabele de cafea Arabica au crescut la un nivel record luna trecută, când tarifele vamale americane pentru principalul exportator mondial de cafea, Brazilia, au coincis cu recoltele slabe la nivel global. Prețurile au scăzut ușor după ce președintele american Donald Trump a extins reducerile tarifare la cafeaua braziliană, dar rămân la niveluri istorice ridicate.

”Există o limită cu privire la cât de mult poate absorbi o companie un anumit nivel al prețului cafelei verzi, care este unul nesănătos de ridicat”, a spus Scocchia, referindu-se la creșterea costurilor cu boabele neprăjite. ”Vom crește prețurile în toate țările și pe toate canalele”, a adăugat Scocchia.

Deciziile Illycaffe vor fi probabil copiate de alte firme care se ocupă cu prăjitul cafelei, deoarece prețurile de consum nu au ajuns încă din urmă prețurile materiilor prime. Orice creștere a prețurilor cafelei pe rafturile magazinelor tinde să aibă o întârziere de ”câteva luni” sau uneori chiar un an, potrivit lui Carlos Mera, șeful departamentului de cercetare pentru piața de mărfuri agricole la Rabobank. Carlos Mera se așteaptă să vadă și mai multe creșteri de prețuri în lunile următoare.

Illycaffe se așteaptă că prețurile boabelor de cafea neprăjită să se stabilizeze undeva între 2,80 și 3 dolari pe livră în a doua jumătate a anului 2026, ceea ce este încă peste media ultimilor cinci ani.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII