Industria dedicată buncărelor este mai în vogă ca niciodată anul acesta, spune Ron Hubbard, 59 de ani, proprietarul Atlas Survival Shelters, un business din Texas care construieşte adăposturi antiatomice, scrie Ziarul Financiar cu referire la Business Insider.
Înainte să îşi înceapă afacerea, în 2011, Hubbard a construit uşi metalice timp de aproximativ 30 de ani. În prezent, antreprenorul susţine că nu cunoaşte numele tuturor clienţilor, neştiind încotro se îndreaptă toate buncărele, întrucât Atlas Survival livrează prin intermediul unei companii locale.
Dimensiunile buncărelor variază de la 9 metri pătraţi, vândute pentru aproximativ 50.000 de dolari, la peste 920 de metri pătraţi, preţul ajungând în acest caz la 5 milioane de dolari.
„Zi şi noapte, telefonul îmi sună constant, contactându-mă oameni din toată ţara. Creşterea vânzărilor se datorează faptului că oamenii se tem de ceea ce se întâmplă în lume în momentul de faţă. Mulţi dintre ei îşi cumpără un buncăr pentru a se simţi în siguranţă, este un fel de plan secundar de supravieţuire”, adaugă Hubbard.
În a doua săptămână a lunii august, Atlas Survival a ajuns la vânzări de peste 1,7 milioane de dolari, businessul beneficiind de pe urma canalului de YouTube pe care îl moderează fondatorul, care ajunge în prezent la peste 350.000 de abonaţi.
Printre clienţii tipici se regăsesc oameni educaţi din păturile superioare ale societăţii, creştini, pro-Trump şi pro-arme. De asemenea, Hubbard susţine că gama de clienţi include directori executivi, miliardari şi celebrităţi.
„De când Joe Biden a devenit preşedinte, mă abordează tot mai mulţi clienţi care vor să se pregătească pentru un potenţial dezastru. De fiecare dată când Biden apare la ştiri, sunt contactat, de regulă, de un republican care îmi spune: «Ţara asta se duce de râpă. Am nevoie de un buncăr!» (…) Ştiţi cine nu cumpără buncăre? Democraţii. Însă cumpără alte feluri de adăposturi antiatomice şi pivniţe în care îşi pot depozita vinurile.”