Un ziar pro-Kremlin a dezvăluit câți soldați ruși au murit și dați dispăruți în Ucraina. Știrea a fost apoi ștearsă

22 Apr. 2022, 10:16
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Apr. 2022, 10:16 // Actual //  bani.md

Peste 20.000 de soldați ruși au murit sau sunt dați dispăruți în Ucraina, potrivit unei publicații pro-Kremlin, care a publicat informația pe rețeaua de socializare VK, ștergând ulterior postarea.

Organul de presă pro-Kremlin Readovka spunea, în postarea ștearsă, că Ministerul rus al Apărării a transmis, în cadrul unui „briefing restrâns”, că a pierdut 13.414 soldați în Ucraina plus alți 7.000 care sunt dați dispăruți.

Potrivit sursei citate, 116 marinari au murit la bordul navei Moskva, iar peste 100 sunt încă dați dispăruți.

Chiar dacă postarea a fost ștearsă, ea a fost remarcată de mai mulți utilizatori, fiind distribuită o captură pe alte rețele de socializare.

Kevin Rothrock, editor șef la publicației de investigații Medusa, cunoscută pentru investigațiile contra puterii de la Kremlin, remarcă și asemănarea cu bilanțul făcut public acum o lună de tabloidul Komsomolskaia Pravda, care scria atunci că 9.800 de militari ruși au murit.

Ulterior, ziarul a susținut că site-ul i-a fost spart și a fost victima hackerilor, dar Kremlinul tot i-a invitat să explice de ce a publicat bilanțul.

Rușii nu au mai dat vreun bilanț oficial de aproape o lună, pe 25 martie susținând că doar 1.351 de soldați au murit în pe frontul din Ucraina.

Potrivit bilanțului transmis vineri dimineață de armata ucraineană, rușii au pierdut circa 21.200 de soldați în timpul invaziei.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

https://twitter.com/KevinRothrock/status/1517387374115926017?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1517387374115926017%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.hotnews.ro%2Fstiri-razboi_ucraina-25512268-ziar-pro-kremlin-dezvaluit-cati-soldati-rusi-murit-sau-sunt-dati-disparuti-ucraina-stirea-fost-apoi-stearsa.htm

 

Realitatea Live

25 Dec. 2025, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
25 Dec. 2025, 10:45 // Actual //  Grîu Tatiana

Un tunel feroviar uriaș urmează să fie săpat prin Munții Alpi pentru a lega direct Franța și Italia, proiectul fiind considerat cel mai ambițios de acest tip din Europa. Viitorul tunel, cu o lungime de 57,5 kilometri, va conecta orașele Lyon și Torino și va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția.

Construcția face parte din proiectul liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon și are drept scop reducerea semnificativă a timpului de călătorie dintre cele două orașe. În prezent, drumul cu trenul durează aproape patru ore și presupune traversarea pasului Mont Cenis, la altitudini de circa 1.300 de metri, unde sunt necesare mai multe locomotive pentru a tracta garniturile prin tunelul Fréjus, considerat depășit din punct de vedere al standardelor de siguranță. Noul tunel va permite trenurilor să circule direct prin masivul montan, reducând durata călătoriei cu aproximativ două ore.

Cunoscut sub denumirea de Tunelul de bază Mont d’Ambin, acesta va avea puncte de acces în Valea Susei, în regiunea Piemont, și în Maurienne, în Savoia. Proiectul va facilita și transportul de marfă, permițând trenurilor să transporte încărcături mai grele și să circule cu o viteză medie de aproximativ 100 km/h între cele două țări.

Autoritățile estimează că noua infrastructură va contribui la reducerea poluării, prin scăderea traficului aerian și rutier, în special a transportului de mărfuri realizat cu camioane. Trenul ar urma să devină principala opțiune pentru deplasările dintre Franța și Italia pe acest coridor.

Lucrările sunt extrem de complexe, întrucât tunelul va avea, în cea mai adâncă secțiune, peste 2.200 de metri de munte deasupra sa. Potrivit coordonatorilor proiectului, traseul traversează nu mai puțin de 14 tipuri diferite de teren, de la sol afânat pe partea franceză până la formațiuni de roci variate pe teritoriul Italiei.

Costul total al liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon, cu o lungime de aproximativ 270 de kilometri, este estimat la 25 de miliarde de euro, tunelul de sub Alpi reprezentând cea mai mare parte a investiției. Franța și Italia au ajuns la un acord pentru realizarea proiectului în 2016, iar în prezent toate tunelurile de acces sunt finalizate. Tunelul internațional, considerat cea mai dificilă etapă, este în construcție, iar finalizarea sa este preconizată pentru anul 2033.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII