Vânzările de mașini electrice scad în Europa. China a câștigat cursa

12 Apr. 2024, 06:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
12 Apr. 2024, 06:00 // Actual //  Lupu Eduard

Vânzările de vehicule electrice sunt sub presiune din cauza afluxului de mașini electrice noi fabricate în China, scrie The Telegraph.

Vânzările de mașini electrice Volkswagen au scăzut cu aproape un sfert în Europa, deoarece cererea de vehicule alimentate cu baterii se blochează și cumpărătorii revin la benzină.

Vânzările de vehicule electrice (EV) au scăzut cu 24% în primele trei luni ale anului, deoarece inflația ridicată și creșterea prețurilor la energie au diminuat cererea.
La nivel global, vânzările de mașini electrice Audi, Skoda și Porsche au scăzut cu 3%, la 136.400, în timp ce vânzările de mașini cu motor cu combustie au urcat cu 4%, la aproape două milioane.

Scăderea cererii de vehicule electrice vine pe măsură ce politicienii din regiune retrag subvențiile și reconsideră obiectivele ambițioase de a trage pe dreapta mașinile pe benzină și diesel.

În septembrie, premierul britanic Rishi Sunak, a amânat un termen limită pentru blocarea vânzărilor noi de benzină și motorină în Regatul Unit din 2030 până în 2035. Stimulentele pentru șoferii care cumpără vehicule electrice noi au fost abandonate în 2022.

Datele sugerează că cererea de mașini pe benzină crește mai rapid decât pentru modelele electrice în Marea Britanie.

Înmatriculările de vehicule electrice au fost cu doar 3,8% mai mari luna trecută decât au fost cu un an mai devreme, conform cifrelor publicate săptămâna trecută de Societatea Producătorilor și Comercianților de Automobile, în timp ce vânzările de motoare pe benzină au crescut cu 9,2%.

Volkswagen vinde unele dintre cele mai populare modele de vehicule electrice din Marea Britanie, inclusiv gama Audi e-Tron și Volkswagen ID.

Între timp, oficialii din UE s-au gândit să reducă o interdicție similară a mașinilor pe benzină și diesel în bloc pentru a permite utilizarea combustibililor sintetici – așa-numiții e-combustibili – care pot alimenta un motor cu combustie.

Matthias Schmidt, fondatorul Schmidt Automotive Research, a declarat că Volkswagen a fost afectat de reducerea subvențiilor pentru vânzările de vehicule electrice în Germania. UE a înghețat, de asemenea, ținte de emisii pentru flotele de vehicule, împiedicând vânzările.

Mercedes-Benz a raportat miercuri și o scădere a vânzărilor de vehicule electrice, dând vina „încheierea bruscă a unui stimulent fiscal” în Germania și eliminarea treptată a unui model electric popular de la marca sa Smart.

Vânzările de vehicule electrice ale Volkswagen sunt, de asemenea, sub presiune, deoarece producătorii de automobile europeni se confruntă cu o concurență tot mai mare din cauza afluxului de mașini electrice noi fabricate în China. Mărci precum BYD oferă mașini alimentate cu baterii la un preț mai ieftin decât rivalii occidentali.

UE, investigație pentru subvențiile primite de constructorii auto chinezi
UE a lansat o investigație cu privire la subvențiile oferite producătorilor de automobile chinezi de către Beijing. Experții de la Institutul Kiel din Germania estimează că numai BYD a primit mai mult de 3,4 miliarde de euro în subvenții de la guvernul chinez în ultimii ani, scrie Bloomberg.
Cu toate acestea, în timp ce vânzările de mașini electrice în Europa au scăzut brusc, acestea au crescut cu aproape 91% în China, a spus Volkswagen.

Hildegard Wortmann, membru al consiliului executiv al Volkswagen, a declarat: „Portofoliul nostru diversificat de produse ne oferă flexibilitatea necesară pentru a compensa fluctuațiile cererii în anumite segmente – așa cum este în prezent cazul vehiculelor complet electrice – în altele”.
Scăderea vânzărilor Volkswagen urmează o scădere bruscă a livrărilor la Tesla, principalul producător de vehicule electrice din Occident. Săptămâna trecută, afacerea lui Elon Musk a raportat o scădere cu 8% a vânzărilor în trimestrul martie.

Nu toate companiile se luptă: BMW a declarat miercuri că vânzările sale de vehicule electrice au crescut cu 28% în cele trei luni până în martie. Livrările modelelor sale alimentate cu baterii, cum ar fi i4, iX1 și i7, au crescut cu 41 buc în această perioadă.

Cu toate acestea, mai mulți producători de automobile au respins planurile de a lansa noi mașini electrice, pe fondul dovezilor că entuziasmul șoferilor pentru ele slăbește.
Bentley, producătorul britanic de mașini deținut de Volkswagen, a amânat planurile de a lansa primul său vehicul electric până în 2026.

Lamborghini, care este deținută de gigantul auto german Volkswagen, nu va începe să vândă un model complet electric până în 2028.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

30 Apr. 2024, 17:30
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
30 Apr. 2024, 17:30 // Actual //  Lupu Eduard

După ce Ucraina a restricționat mișcarea capitalului, în urma invaziei Rusiei din februarie 2022, Banca Națională (NBU) este în proces de finalizare a unui amplu pachet de liberalizare. Măsurile sunt menite să susțină companiile locale și să atragă noi investitori, costul estimat fiind de 5,5 miliarde de dolari. Oficialii nu au furnizat o dată certă pentru adoptarea măsurilor.

Mai mulți oficiali ai băncii centrale au vorbit cu Reuters despre relaxarea restricțiilor pe mișcările de capital, conform Agerpres. În urmă cu doi ani, NBU a impus restricţii dure asupra ieşirilor de capital şi a înăsprit controlul asupra schimburilor de valută, în ideea de a menţine stabilitatea financiară. În paralel, economia Ucrainei s-a contractat cu aproape o treime în primul an de război.

Pe măsură ce companiile ucrainene s-au adaptat la război au existat solicitări pentru relaxarea restricţiilor vizând mişcările de capital. Graţie ajutoarelor financiare, în valoare de mai multe miliarde de dolari, venite de la partenerii occidentali, economia ucraineană a înregistrat un avans de 5,3%, anul trecut, în timp ce prognozele pentru acest an arată un avans de 3%.

„Va fi cel mai mare pachet de liberalizare a mişcărilor de capital de la debutul invaziei”, a precizat departamentul de comunicare al Băncii Naţionale a Ucrainei.

Printre măsuri ar urma să se afle: acordarea permisiunii de a plăti, parţial, noi dividende non-rezidenţilor, autorizarea plăţilor pentru importurile de servicii şi plata dobânzilor pentru vechile datorii.

O decizie este aşteptată să fie adoptată în curând, au precizat oficialii de la NBU, însă nu au furnizat şi o dată exactă, precizând că se mai lucrează încă la ultimele detalii care vor fi discutate şi cu Fondul Monetar Internaţional, un important susţinător financiar al Ucrainei.

Banca Naţională a Ucrainei a început anul trecut să relaxeze restricţiile impuse mişcărilor de capital. Unul din primii paşi a fost introducerea unui curs de schimb mai flexibil, relaxând cursul de schimb fix pentru hrivna ucraineană. De asemenea, banca centrală a publicat o foaie de parcurs pentru noi măsuri de relaxare, atunci când războiul şi situaţia economică o vor permite.

Printre restricţiile cu care se confruntă, în prezent, companiile din Ucraina se regăseşte atât accesul limitat la achiziţiile de valută, cât şi limite la derularea anumitor plăţi operaţionale.

Guvernatorul Băncii Naţionale a Ucrainei, Andri Pişni, a afirmat anterior că banca centrală este aproape de a finaliza prima etapă a liberalizării, în condiţiile în care ajutorul financiar extern vital pentru acest an a fost asigurat.

La data de 1 aprilie 2024, rezervele valutare ale NBU au atins un nivel-record de 43,76 miliarde de dolari. Banca centrală estimează costul noilor măsuri de liberalizare la aproximativ 5,5 miliarde de dolari.

Una dintre cele mai cerute măsuri este posibilitatea firmelor de a plăti pentru importurile de servicii, precum marketing, publicitate şi consultanţă de business, în contextul în care companiile ucrainene încearcă să intre pe noi pieţe şi să urmărească noi oportunităţi de creştere, pentru a contracara pierderile suferite acasă din cauza războiului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău