Veşti rele pentru oamenii ce îşi ţin banii în băutură. FT: „Bula” whisky-ului rar se sparge în urma scăderii vânzărilor

07 Dec. 2024, 13:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
07 Dec. 2024, 13:31 // Actual //  Ursu Victor

Valoarea whisky-urilor rare vândute la licitaţie a înregistrat o scădere semnificativă în acest an, potrivit unui raport recent al băncii de investiţii Noble & Co din Edinburgh. Conform datelor, sticlele de whisky vândute pentru mai mult de 1.000 de lire sterline au scăzut cu 40% în valoare și cu 34% în volum în anul economic care s-a încheiat pe 1 octombrie. Aceste cifre marchează o accelerare semnificativă faţă de declinul de 7% înregistrat anul trecut, chiar dacă volumul vânzărilor a crescut cu 10%.

Raportul subliniază că slăbirea economiei globale, influențată de inflația ridicată și ratele mari ale dobânzilor, a afectat puternic cererea pentru băuturi premium. În perioada post-criză financiară, interesul pentru whisky-urile rare a crescut rapid, iar investitorii bogați au început să caute alternative de investiții, cu whisky-ul scoțian rar devenind o clasă populară de active. Totuși, perioada de inflație și dobânzile ridicate de după pandemie au redus cererea pentru obiectele de colecție scumpe, iar whisky-ul rar nu a făcut excepție.

Duncan McFadzean, şeful departamentului de alimente și băuturi la Noble & Co, a declarat că este posibil ca „bula” în care whisky-ul rar a fost comercializat pentru o perioadă lungă să fi „explodat în cele din urmă”. Această tendință a fost confirmată și de Jonny Fowle, director global pentru whisky și băuturi spirtoase la Sotheby’s, care a spus că „epoca în care aproape orice lansare de whisky creştea în valoare s-a încheiat”.

Cu toate acestea, Fowle a adăugat că sticlele mai vechi, care au fost lansate la prețuri rezonabile, continuă să se vândă bine, chiar dacă nu la aceleași niveluri ca în 2022. De exemplu, Macallan Lalique, lansat în 2005, se vinde acum la aproximativ 50.000 de lire sterline, de zece ori mai mult decât valoarea sa inițială. În mod similar, prima ediție a Bowmore, lansată în 1993 la 100 de lire sterline, ajunge acum la aproximativ 15.000 de lire sterline.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

11 Dec. 2024, 15:27
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
11 Dec. 2024, 15:27 // Bani și Afaceri //  bani.md

Peste 500 de antreprenori, manageri de top și freelanceri din Republica Moldova s-au reunit pe 23 noiembrie la Madison Park pentru a participa la a doua ediție a Conferinței Talking Business 2.0, un eveniment dedicat celor care vor să-și ducă afacerea la următorul nivel.

Evenimentul, organizat de RarePeople a reunit speakeri de renume din diverse domenii, care au împărtășit soluții valoroase despre marketing, optimizarea proceselor de afaceri, leadership și dezvoltare personală. Participanții au avut ocazia să asiste la două blocuri de prezentări urmate de paneluri interactive, în care au obținut soluții aplicabile pentru afacerea lor.

“Este un eveniment important pentru orice antreprenor sau profesionist care își dorește să învețe și să aplice cele mai bune practici pentru creșterea afacerii sale. Mă bucur că am reunit o comunitate puternică, unde ideile au fost împărtășite și au fost discutate soluții inovative pentru viitorul afacerilor din Moldova,” a declarat Mihail Popescu, fondator RarePeople și organizator al conferinței.

În cadrul primei sesiuni, participanții au avut ocazia să afle despre marketing inteligent de la Ion Botnaru, despre dezvoltarea personală și succesul în afaceri de la Vadim Mămăligă, și despre leadershipul autentic de la Carolina Bugaian. De asemenea, Tudor Darie a vorbit despre antreprenoriat, iar Vladislav Papanaga despre proiectele verzi care pot genera venituri pasive.

În cel de-al doilea bloc, discuțiile s-au concentrat pe soluțiile pentru creșterea afacerii, cu speakeri precum Nicolae Șoitu, care a abordat optimizarea vânzărilor, Ludmila Lavric, care a subliniat importanța orientării către client, și Viorica Țîmbalari, care a vorbit despre puterea comunității. Ruslan Cojocaru a învățat participanții cum să transforme eșecurile în lecții valoroase, iar Corneliu Său a încheiat sesiunea subliniind că “cel mai important proiect al vieții sunt eu”.

Evenimentul a fost moderat cu profesionalism de Mihaela Sîrbu (pentru primul panel) și Mihail Popescu (pentru al doilea panel), care au stimulat discuțiile și au încurajat întrebările participanților.

Partenerii conferinței – Sequrity Group (partener general), Nova Poshta (partener gold), Radacini, Fagura, avion.md, GBS Auto, delucru.md, Dorna, Viggo, QMeter, Sublime, Panadero, Lerna by Skillbox și alții – au contribuit semnificativ la succesul evenimentului, oferind soluții valoroase, produse și servicii care au completat perfect agenda conferinței.

Participanții au avut ocazia să descopere soluții de finanțare de la Fagura, să învețe despre optimizarea afacerii cu QMeter și să testeze produsele de îngrijire de la Sublime. Dorna s-a asigurat că toată lumea a rămas hidratată pe parcursul evenimentului, iar Radacini și Istorii cu Cașcaval au oferit un moment delicios de networking cu vinuri rafinate și brânzeturi de calitate.

Mulțumim tuturor partenerilor și participanților pentru contribuția lor în succesul acestei ediții. Împreună, am creat o experiență de neuitat, care va contribui la dezvoltarea afacerilor din Moldova

 

 

 

 

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală