Vestmoldtransgaz introduce „abonamentul premium” la gaz: tarif nou pentru transport condiționat

19 Iul. 2025, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
19 Iul. 2025, 08:24 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a aprobat tariful reglementat pentru un nou produs oferit de S.R.L. „Vestmoldtransgaz”: capacitatea condiționată pentru transportul gazelor naturale la punctele de interconectare de intrare și ieșire din rețea.

Tariful aprobat este de 277,26 lei/1000 m³/h, echivalent cu 26,26 lei/MWh/h, și se aplică utilizatorilor care rezervă simultan o capacitate de cel puțin 5.300 MWh/zi pentru transportul gazelor din punctul de intrare Căușeni către punctul de ieșire Grebeniki. Produsul este disponibil pe bază lunară, trimestrială sau anuală.

Potrivit ANRE, toate costurile aferente acestui produs vor fi recuperate exclusiv prin tariful nou aprobat, fără a afecta tarifele existente pentru capacitatea fermă sau întreruptibilă. Mai mult, eventualele venituri suplimentare din comercializarea produsului vor putea contribui la reducerea tarifelor de transport în viitor, în beneficiul consumatorilor moldoveni.

Capacitatea condiționată este un pas strategic pentru integrarea regională și pentru creșterea flexibilității rețelei de transport gaze. Autoritățile susțin că acest produs consolidează poziția Republicii Moldova ca rută-cheie de tranzit spre instalațiile de stocare din Ucraina și alte piețe din regiune, în conformitate cu obiectivele naționale de diversificare a surselor și rutelor de aprovizionare cu gaze naturale.

Prin lansarea acestui mecanism, Vestmoldtransgaz și ANRE încearcă să valorifice la maximum infrastructura existentă și să contribuie la optimizarea costurilor de transport, într-un context regional tot mai dinamic și competitiv.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 

Realitatea Live

03 Sept. 2025, 15:06
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
03 Sept. 2025, 15:06 // Actual //  bani.md

Maib anunță o nouă inițiativă socială care aduce în prim-plan experiențele unor antreprenori curajoși, cu idei neconvenționale și inițiative construite din pasiune. Din septembrie, în fiecare lună, banca va prezenta publicului un nou parcurs inspirațional despre antreprenori care au ales să își urmeze visurile într-o manieră originală.

Un proiect social, nu comercial

Campania „Știm cum e să dezvolți o afacere acasă” își propune să ofere vizibilitate inițiativelor născute din curaj, nu doar din calcule financiare. Unele au crescut mari, altele abia prind contur – ceea ce le unește este originalitatea și puterea de a inspira.

„Este vorba despre acele afaceri care, chiar dacă nu se axează pe câștiguri financiare imediate, au un impact pozitiv și inspiră comunitățile din care fac parte”, a declarat Diana Driga, Brand Manager la maib. „Alegem să arătăm povești despre pasiune, curaj și creativitate. Vrem să le oferim celor care visează măreț o platformă unde să fie văzuți și susținuți.”

O lună, o poveste – 12 perspective de business

Pe parcursul unui an întreg, lunar, va fi publicat câte un video, – fiecare prezentând o viziune diferită despre antreprenoriat. Toate videourile vor fi publicate pe canalele oficiale maib și vor fi accesibile publicului larg. Selecția nu are la bază criterii comerciale – nu contează dacă afacerile sunt sau nu clienți ai băncii, ci dacă ideea sau parcursul lor merită să fie cunoscut.
Ne dorim să construim o arhivă reală de inspirație pentru toți cei care visează să înceapă, să continue sau să creadă din nou în propriul drum.

„Vrem să arătăm că se poate. Nu contează că afacerea pornește dintr-un spațiu modest, o bucătărie sau un balcon. Este vorba despre idei curajoase și despre curajul de a duce aceste idei la următorul nivel, chiar și în fața unor provocări mari”, adaugă Diana Driga.

Aveți o poveste care merită să fie auzită? Ați putea fi unul dintre protagoniștii campaniei.

Suntem în căutarea unor afaceri curajoase, memorabile, poate chiar un pic sărite de pe fix.

Ce ne atrage:

  • idei care nu seamănă cu nimic din ce ați mai văzut;
  • începuturi neașteptate;
  • pasiune fără limite;
  • oameni care au muncit pentru a dezvolta o idee aparent irealizabilă.

Aceasta nu este o competiție. Selecția nu se face pe bază de cifre sau rezultate, ci după ceea ce simțim că merită împărtășit.

Dacă credeți că povestea dumneavoastră poate inspira, surprinde sau schimba perspective, vă invităm să ne scrieți la: initiativa.acasa@maib.md:

  • cine sunteți;
  • care e povestea afacerii dumneavoastă;
  • și de ce credeți că lumea ar trebui să o cunoască.

Știm cum e să dezvolți o afacere acasă. maib

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII