Visa și Mastercard au ajuns la un acord de 30 de miliarde de dolari pentru reducerea comisioanelor

27 Mart. 2024, 10:04
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Lupu Eduard
27 Mart. 2024, 10:04 // Bănci şi Finanţe //  Lupu Eduard

Visa şi Mastercard au ajuns la un acord în SUA estimat la 30 de miliarde de dolari, pentru a limita comisioanele pentru cardurile de credit şi de debit pentru comercianţi, unele economii urmând să fie probabil transferate consumatorilor prin preţuri mai mici, transmite agenția Reuters.

Acordul antitrust anunţat marţi este unul dintre cele mai mari din istoria SUA şi, dacă ar primi aprobarea instanţei, ar rezolva majoritatea cererilor din litigiile la nivel naţional care au început în 2005.

Unii oponenţi cred că s-ar putea ca acordul să nu meargă suficient de departe.

Comercianţii au acuzat de multă vreme Visa şi Mastercard că percep comisioane mari sau comisioane interschimbabile atunci când cumpărătorii folosesc carduri de credit sau de debit şi au împiedicat prin reguli ”anti-direcţionare” să îndrume clienţii către mijloace de plată mai ieftine.

Taxele de glisare includ de obicei comisioane fixe mici plus un procent din sumele totale de vânzare şi sunt, în medie, între 1,5% şi 3,5% per tranzacţie, conform Bankrate.com.

Conform acordului, Visa şi Mastercard ar reduce ratele de glisare cu cel puţin patru puncte de bază (0,04 puncte procentuale) timp de trei ani şi ar asigura o rată medie cu şapte puncte de bază sub media actuală, timp de cinci ani.

Ambele reţele de carduri au convenit, de asemenea, să limiteze tarifele pentru cinci ani şi să elimine prevederile anti-direcţionare.

Comercianţii vor avea mai multă discreţie să ofere reduceri sau să impună suprataxe cardurilor cu comisioane de interschimb mai mari.

Mulţi îi avertizează deja pe clienţi, la finalizarea comenzii, că vor plăti mai mult folosind carduri în loc de numerar.

Numai reducerea taxelor şi plafonului valorează 29,79 miliarde de dolari, potrivit actelor judecătoreşti, iar Visa a estimat că întreprinderile mici cuprind mai mult de 90% dintre comercianţii care decontează.

Visa şi Mastercard au negat faptele greşite în momentul în care au convenit acordul.

În declaraţii separate, preşedintele nord-american al Visa, Kim Lawrence, a spus că acordul abordează ”adevăratele puncte de suferinţă” identificate de întreprinderile mici, în timp ce consilierul generalal  Mastercard Rob Baird a spus că oferă ”certitudine substanţială” întreprinderilor.

Acordul necesită aprobarea judecătorului de district din SUA Margo Brodie, din Brooklyn, New York, probabil nu înainte de sfârşitul lui 2024 sau începutul lui 2025, iar căile de atac sunt posibile.

”Este o afacere proastă pentru comercianţi. Oferă o scutire foarte mică, foarte temporară, dar ulterior Mastercard şi Visa vor fi libere să majoreze tarifele, iar acordul nu oferă un mecanism pentru a încetini o creştere”, a spus Doug Kantor, consilierul general al Asociaţiei Naţionale a Magazinelor de proximitate, într-un interviu.

Asociaţia liderilor industriei de retail, care reprezintă companiile care angajează peste 42 de milioane de americani, a declarat că acordul necesită o revizuire mai atentă, dar a reprezentat ”o simplă picătură în găleată”.

Analistul TD Cowen, Jaret Seiberg, a scris că băncile mici şi uniunile de credit pot obiecta, deoarece marii comercianţi cu amănuntul precum Walmart ar putea reduce ofertele cu bănci mai mari pentru cardurile care oferă reduceri la finalizare.

Dar el a spus că acordul reflectă ”concesii extraordinare” din partea Visa, Mastercard şi bănci, deoarece comercianţii pot impune suprataxe pentru companiile aeriene şi cardurile de credit cu rambursare, deşi puţini pot pentru că preferă să finalizeze vânzările decât să economisească taxe.

În martie anul trecut, curtea federală de apel din Manhattan a confirmat un acord într-un proces colectiv de 5,6 miliarde de dolari de către Visa şi Mastercard, care acoperă daunele pentru aproximativ 12 milioane de comercianţi, dar nu a rezolvat ce tipuri de taxe ar putea fi impuse.

Acordul de marţi încearcă să facă acest lucru, dar nu ar rezolva cererile de daune ale comercianţilor care au renunţat la acordarea de 5,6 miliarde de dolari şi au dat în judecată separat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău