12 reguli ale etichetei de afaceri pe care mulți le încalcă fără să știe. Tu le cunoști?

17 Mart. 2021, 14:35
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
17 Mart. 2021, 14:35 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Dacă faci parte din mediul business sau pur și simplu vrei să-ți dezvolți nivelul de cultură generală ia în considerare aceste reguli de etichetă, pe care mulți le ignoră.

1. Salută

Acest lucru este nu numai politicos, ci și util în stabilirea unei relații bune. Un simplu salut poate fi suficient sau puteți adăuga și un zîmbet. Dacă doriți să mai adăugați câteva cuvinte puteți complimenta sau comenta împrejurimile: vremea, biroul sau o carte pe biroul unui coleg.

Pentru a continua conversația, puneți întrebări deschise. Totușu, dacă vedeți că persoana se grăbește sau nu are chef să vorbească acum, este mai bine să nu insistați.

2. Strânge mâna și privește în ochi

Strângerea mâinii este un gest universal de salut într-un mediu de afaceri. Ar trebui să fie moderat puternic, aceasta este considerată o caracteristică pozitivă. În timpul strângerii de mână, se recomandă să privești în ochi, altfel poate părea că persoana ascunde ceva. Totuși, în situația actuală evitați strângerile de mână.

3. Fii atent la nume

În timpul întâlnirilor, ar trebui să asculți cu atenție modul în care persoana se prezintă. Dacă nu ai putut auzi sau înțelege cum se pronunță numele său, este mai bine să recunoști sincer și să-i ceri să o repete. Cel mai probabil, dacă numele interlocutorului este neobișnuit sau greu de pronunțat, el este deja obișnuit cu asta.

4. Prezintă interlocutorii

Dacă începeți o conversație cu cineva, iar cu tine mai este o persoană necunoscută pentru interlocutor, asigurați-vă că îl prezentați. Pe lângă nume mai poți adăuga și ocupația persoanei respective. În acest mod veți face persoana de alături să se simtă mai confortabil.

5. Verifică erorile din mesaj înainte de a-l trimite 

O parte semnificativă a comunicării de afaceri are loc acum în scris și fiecare mesaj formează o opinie despre expeditor ca profesionist. Prin urmare, trebuie să fii atenți la ceea ce ai scris și să verifici erorile și greșelile din text înainte de a-l trimite. Acest lucru va ajuta la evitarea situațiilor neplăcute și a neînțelegerilor.

6. Respectă timpul altcuiva

Încercați să ajunți mereu la timp, iar în cazul în care întârzii este recomandat sî avertizezi persoana respectivă. Regula se referă și la termenele limită. Dacă observi că nu reușești să închei proiectul, anunță superiorii și colegii.

7. Păstrează locul de muncă curat

Starea sa afectează imaginea profesională a unui angajat individual, iar dacă locul de muncă este văzut de clienți, atunci imaginea întregii companii. Ai grijă ca totul să fie aranjat, va fi mai ușor și pentru tine să găsești ceva mult mai rapid.

8. Nu vorbi prea mult despre viața personală, dar nici nu fi prea închis

Nu lumea din birou trebuie să știe despre problemele personale din viața ta sau despre petrecerea nebună pe care cineva a organizat-o în weekend. De asemenea, evită și subiectele care pot provoca multe controverse, cum ar fi religia și politica.

În cazul în care nu spui nimic despre tine, arată ca aroganță. O opțiune bună ar fi să  împărtășiți hobby-urile (fără detalii inutile) sau impresiile dintr-o călătorie recentă sau filme, cărți.

9. Ia în considerare stilul de lucru al altora

Unora le place să lucreze în tăcere deplină, în timp ce alții se bucură de muzică tare. În aceste cazuri, ar trebui să respecți și nevoile colegilor. De exemplu, dacă aveți nevoie de muzică pentru a vă concentra, puneți căști și dacă trebuie să aprindeți sau să stingeți luminile, întrebă mai întâi și colegii.

10. Nu vorbi prea tare

Nu uita că în jurul tău persoanele lucrează și nu este ok să îl deranjezi.

Realitatea Live

19 Apr. 2024, 12:18
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
19 Apr. 2024, 12:18 // Actual //  Lupu Eduard

Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a făcut public faptul că pentru a remedia situația restanțelor salariale ale angajaților de la Calea Ferată a Moldovei, guvernul va recurge la un credit în valoare de 35 de milioane de lei. Acest credit va fi obținut de la Loteria Moldovei, o întreprindere cu capital majoritar de stat, cunoscută în principal pentru activitățile sale de jocuri de noroc.

Acești bani sunt pentru achitarea salariilor timp de o lună.

Potrivit declarațiilor ministrului Spînu, făcute în cadrul emisiunii „Cutia neagră”, această mișcare financiară este parte a unui plan de achitare a salariilor, însă nu a oferit detalii despre condițiile împrumutului oferit de Loteria Moldovei. A precizat că doar că e o decizie a consiliilor celor două companii și că există un contract. Cu toate acestea, decizia de a lua un împrumut de la Loteria Moldovei a stârnit întrebări și discuții în mediul public, cu privire la raționalitatea acestei alegeri și la implicațiile pe termen lung.

În timp ce oficialii guvernamentali au asigurat că această mișcare este parte a unei strategii gândite cu atenție pentru a asigura viabilitatea financiară a Căii Ferate a Moldovei, mulți rămân curioși să vadă cum se va derula acest proces și care vor fi efectele pe termen lung ale acestei decizii neconvenționale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău