22 de motive pentru a deveni antreprenor social

15 Nov. 2021, 09:01
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
15 Nov. 2021, 09:01 // Bani și Afaceri //  MD Bani

În cadrul unei ample companii de promovare a antreprenoriatului social, Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) din Republica Moldova a desfășurat un nou Webinar și Atelier de Lucru. De această dată, participanții au aflat 22 de motive pentru a deveni antreprenor social.

Evenimentul a fost susținut de Lucia Gavriliță, antreprenoare socială. Ea a creat fundația „Sănătate`n Verde Viu”, prin care oferă informații despre diverse posibilități de vindecare, de prevenire a bolilor și de atingere a unei stări de bine. De asemenea, este președinta Alianței
Organizațiilor pentru Persoane cu Dizabilități din Republica Moldova, director executiv AO „Speranța”. Din experiența Luciei Gavrilița, „Antreprenoriatul Social poate fi o activitate desfășurată cu pasiune și, totodată, să genereze impact, iar energia noastră, care nu este veșnică, este absolut important să o investim în a genera schimbări pozitive și a soluționa anumite probleme pentru comunitate, societate și lume, în general.”


În cadrul evenimentului, Lucia Gavriliță a citat ziarul The Guardian care scrie că „nici măcar criza nu i-a împiedicat pe oameni să-și micșoreze impactul asupra mediului, fapt care demonstrează că cererea pieței pentru întreprinderile cu misiunea socială” este una stabilă.
Antreprenoriatul Social, după Lucia Gavriliță, trebuie să găsească echilibrul între angajați și clienți.

„Relațiile dincolo de scopul economic sunt un alt atu al antreprenoriatului social. Relațiile sociale sunt cele care facilitează, de fapt, activitatea întreprinderilor sociale. Atunci când interacționez cu o persoană cu probleme de sănătate, învăț foarte mult. Aceste persoane vin cu o experiență deosebită.”, explică Lucia Gavriliță.

În cadrul evenimentului, antreprenoarea a propus participanților și mai multe exerciții care vor ajuta potențialii antreprenori sociali să identifice nișa în care să activeze, astfel încât aceasta să fie unică și cu impact.

Înregistrarea evenimentului poate fi accesată:

Seria de evenimente de instruire dedicate promovării și dezvoltării Antreprenoriatului Social continuă. Agenda evenimentelor poate fi consultată AICI.
Anterior, au fost desfășurate evenimentele:
● Webinar + Atelier de lucru: „Noțiuni generale privind antreprenoriatul social. Beneficii și
oportunități”

 

● Webinar + Atelier de lucru: „Aspecte legale și practice în obținerea statutului de întreprindere
socială”

● Webinar + Atelier de lucru: Procedura de obținere a subvenției pentru locurile de muncă
pentru persoanele defavorizate

● Webinar + Atelier de lucru: Aspecte contabile și raportarea financiară în cadrul întreprinderilor
sociale

● Webinar + Atelier de lucru: „Aspecte fiscale și facilități în cadrul întreprinderilor sociale”

● Webinar + Atelier de lucru: „„Particularitățile de creare și gestionare a afacerii sociale”

● Webinar + Atelier de lucru: „Modele de afaceri în antreprenoriat social. Idei de afaceri
fezabile, care pot fi dezvoltate în întreprinderi sociale”

● Webinar + Atelier de lucru: „Posibilități de promovare a serviciilor antreprenoriatului social.
Oportunități gratuite”

● Webinar și Atelier de lucru: „Cadrul normativ și politici în domeniul serviciilor sociale”

Pentru înregistrarea prealabilă la evenimentele desfășurate de Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii, persoanele interesate sunt invitate să completeze formularul: https://forms.gle/s8xG2quRTw4zZFPC8
Persoanele înregistrate vor primi link-ul de acces la evenimentele desfășurate. Campanie inițiată și susținută de Proiectul transnațional Finance4SocialChange, cofinanțat din fondurile Uniunii Europene (FEDER, IPA, ENI). Scopul proiectului este promovarea impactului social și stimularea dezvoltării companiilor interesate de soluționarea problemelor comunitare. ODIMM este partener, alături de alte 19 instituții din 15 țări din regiunea Dunării.

 

Realitatea Live

25 Nov. 2025, 17:26
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
25 Nov. 2025, 17:26 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Compania petrolieră națională a Kazahstanului, KazMunayGas (KMG), a anunțat astăzi că, „cel puțin pentru moment”, nu se discută vânzarea Grupului Rompetrol, inclusiv Rompetrol Moldova, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața produselor petroliere din Republica Moldova.

Reacția oficială vine după ce, în ultimele zile, în presă au apărut informații privind o posibilă vânzare parțială, în perioada 2026–2027, a KMG International NV (KMGI), subsidiara deținută integral de KazMunayGas, în cadrul unei licitații care ar permite investitorilor să cumpere până la 50% din holding.

Într-un mesaj transmis presei, KMG a precizat că elaborarea unui plan complex de privatizare este „o practică obișnuită” și nu înseamnă automat luarea unei decizii de vânzare. „Este un proces standard și de lungă durată, în cadrul căruia sunt luați în considerare numeroși factori. În ceea ce privește KMGI, compania își desfășoară activitatea în mod normal, atingând indicatorii de producție și financiari. În acest sens, declarăm că în prezent nu se ia nicio decizie cu privire la privatizarea KMGI”, a transmis KazMunayGas.

Informațiile inițiale privind o potențială vânzare parțială au fost publicate de site-ul caliber.az și preluate ulterior de presa internațională, menționând că Agenția pentru Protecția și Dezvoltarea Concurenței din Kazahstan ar fi confirmat procedura de licitație deschisă în două etape. Tranzacția ar avea ca scop atragerea unui partener strategic, KMGI fiind formată din 28 de companii din România, Elveția, Bulgaria, Georgia, Republica Moldova, Turcia și Kazahstan. Grupul operează două rafinării în România – Petromidia și Vega –, un complex petrochimic, terminale și o rețea de aproximativ 1 400 de benzinării sub marca Rompetrol.

Potrivit sursei citate, o eventuală tranzacție ar face parte din strategia mai largă a KazMunayGas de modernizare operațională și atragere de investiții, menținând totodată o poziție solidă în piața energetică internațională.

În Republica Moldova, Rompetrol este unul dintre principalii jucători ai pieței carburanților, cu o rețea de 97 de stații și o cotă totală estimată de circa 44%. În raportul oficial pentru anul 2024, compania indică o cotă totală de 38,3%, dintre care segmentul vânzărilor cu amănuntul reprezintă 28,4%.

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII