460 000 de colete și 8 000 000 de lei:: Nova Poshta Moldova a prezentat bilanțul pentru prima jumătate a anului

16 Aug. 2023, 17:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
16 Aug. 2023, 17:03 // Actual //  bani.md

Nova Poshta în Moldova continuă să se dezvolte activ. De la începutul anului 2023, compania a livrat 460 000 de mii de colete, ceea ce reprezintă o creștere cu 67% față de perioada similară a anului trecut. La bugetul de stat al Republicii Moldova, compania a transferat taxe și impozite de 8 milioane de lei – cu 34% mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2022.

Zilnic, compania livrează colete în oficiile poștale, la poștomate sau la orice adresă din țară. Cel mai frecvent moldovenii expediază și primesc electronice și electrocasnice, haine, încălțăminte, produse pentru sănătate și pentru frumusețe. Greutatea medie a unui colet este de 10 kg.De asemenea, în prima jumătate a anului, Nova Poshta în Moldova a livrat 200 000 de mii de colete internaționale, ceea ce reprezintă o creștere cu 83% față de perioada similară a anului trecut. Cele mai populare țări din care moldovenii comandă produse sunt Polonia, Ucraina și SUA, iar TOP-3 magazine on-line internaționale sunt iHerb, JOOM și Makeup.Compania continuă să-și dezvolte rețeaua, concentrându-se în acest an pe extinderea rețelei de poștomate. În prezent, în Moldova activează 19 oficii poștale și 240 poștomate Nova Poshta, iar propria flotă auto numără 100 de autovehicule.

„Noi tindem să fim și mai aproape de clienții noștri, astfel până la sfârșitul anului planificăm să instalăm încă 130 de poștomate în toată țara: atât în scările blocurilor, cât și în apropierea magazinelor și stațiilor PECO. Acest lucru ne ajută să livrăm rapid colete în cele mai îndepărtate colțuri ale țării, chiar și acolo unde nu avem oficii. În plus, poștomatele funcționează non-stop 24/7, iar coletul poate fi ridicat și fără a ieși din casă”, a declarat CEO Nova Poshta Moldova și România, Mihail Popovici.

Extinderea rețelei și noile produse financiare din oficiile Nova Poshta, contribuie la dezvoltarea pieței cumpărăturilor on-line din țară. Astfel, de la începutul anului 2023, numărul clienților business s-a dublat, iar în primele 6 luni ale anului 2023, 202 000 de mii de clienți au beneficiat de serviciile companiei, ceea ce este echivalent cu populația orașelor Bălți, Cahul, Ungheni și Orhei, calculată împreună.

Nova Poshta continuă expansiunea pe piața internațională. În prima jumătate a anului 2023, compania s-a lansat pe piața a 4 țări din Europa și a deschis 21 de oficii în Lituania, Cehia, Germania, Polonia și România. Primul oficiu din România a fost deschis la București. Acum, moldovenii care locuiesc în România, pot folosi serviciul convenabil, deja familiar și pot expedia acasă colete prin Nova Poshta. Amintim că termenul de livrare prin Moldova este de 24 de ore, iar în România – 3 zile.

Detalii suplimentare găsiți în link: https://novaposhta.md/

Realitatea Live

21 Aug. 2025, 16:04
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
21 Aug. 2025, 16:04 // Actual //  bani.md

În ajunul campaniei electorale, Comisia Electorală Centrală (CEC) reamintește autorităților administrației publice locale din țară despre faptul că au obligația de a stabili și a asigura un minim de locuri speciale de afișaj electoral. De asemenea, primăriile sunt obligate, conform legislației, să asigure și un minim de locații pentru desfășurarea întâlnirilor electorale de către candidații la funcția de deputat. Termenul-limită expiră cu trei zile înainte de data începerii campaniei electorale. 

„Deciziile/dispozițiile respective sunt afișate imediat la sediul acestor autorități și sunt aduse la cunoștința subiecților interesați prin intermediul mass-mediei, al altor mijloace de comunicare disponibile”, comunică autoritatea electorală.

Potrivit Regulamentului privind modul de furnizare, distribuire și difuzare a publicității politice, electorale și a mesajelor de interes public, aprobat prin hotărârea CEC nr. 1155/2023, panourile fixe vor avea suprafața minimă de doi metri pătrați și vor fi amplasate cel puțin două la fiecare șase mii de alegători.

În cazul municipiilor, orașelor, comunelor, autoritățile vor asigura un minim de un loc special amenajat cu panouri fixe de afișaj electoral cu suprafața de cel puțin doi metri pătrați pentru fiecare localitate din componența acestora.

„Panourile vor fi curățate săptămânal prin grija subdiviziunilor specializate din cadrul administrației publice locale. Autoritățile vor stabili ziua din cursul săptămânii în care panourile cu anunțuri de mică publicitate și publicitatea electorală vor fi curățate”, se arată în comunicatul instituției.

Campania electorală pentru alegerile din 28 septembrie va începe vineri, 29 august curent.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII