60% din turiștii care au vizitat Moldova am mers cel puțin la o vinărie. ANTRIM și ONVV au semnat un acord

15 Feb. 2022, 17:21
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
15 Feb. 2022, 17:21 // Actual //  MD Bani

Astăzi, 15 februarie 2022, Asociația Națională pentru Turism Receptor (ANTRIM) și Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) au semnat un Acord de colaborare. Scopul documentului este de a dezvolta și consolida cooperarea în domeniul promovării industriei vitivinicole şi atragerea turiştilor străini.

Directorul interimar al Oficiului Național al Viei și Vinului, doamna Elizaveta Breahnă, a menţionat că în perioada următoare părţile îşi propun să implementeze mai multe proiecte de dezvoltare a produsului turistic vitivinicol. De asemenea, vor fi organizate și mediatizate vizite de studiu și infotururi pentru Turoperatori și profesionisti din domeniu turismului orientați spre crearea de pachete turistice vitivinicole comune.

„Dezvoltarea turismului este un motor de dezvoltare regională, de promovare a producției agro-alimentare și de valorificare sustenabilă a mediului și a resurselor naturale, cu beneficii de creștere economică pentru populație. Prin acest Memorandum de Înțelegere ne propunem să organizăm activități de îmbunătățire a abilităților profesioniștilor din domeniu prin organizarea de sesiuni și workshop-uri tematice cu speakeri internaționali precum doamna Emanuela Panke -președintele Federației ITER VITIS. ” a menționat doamna Breahnă.

Pentru perioada următoare, ANTRIM, în parteneriat cu Oficiul Național al Viei și Vinului își propun dezvoltarea „Drumul Vinului Moldovei”, promovarea acestuia la nivel internațional, interconectarea regională și globală cu alte trasee turistice, în conformitate cu rezoluțiile Consiliului Europei.

„Turismul vitivinicol din țara noastră se bucură de multă popularitate în rândul turiștilor, 60% din turiștii care au vizitat Moldova au vizitat cel puțin o vinărie, iar pentru 43% dintre ei, patrimoniul vitivinicol al țării noastre a fost motivul principal care i-a convins să facă o călătorie în Moldova. Suntem onorați să semnăm acest acord prin  care ne angajăm să dezvoltăm noi activități de marketing și promovare pe plan local și internațional.” a spus Natalia Țurcanu, director executiv ANTRIM.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII