Sancțiunile taie aripile Rusiei. Costul transportului petrolului către China urcă la cer

23 Ian. 2025, 11:14
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
23 Ian. 2025, 11:14 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Tariful de transport al petrolului rusesc marca ESPO din portul Kozmino către China a crescut de cinci ori, ajungând la 7 milioane de dolari, în urma sancțiunilor impuse de Statele Unite asupra sectorului energetic din Rusia.

Conform surselor din industrie, costul transportului petrolului rusesc către porturile chineze este acum semnificativ mai mare decât înainte de sancțiuni. Săptămâna aceasta, prețul transportului de petrol din portul Kozmino a atins 7 milioane de dolari, în creștere față de 5,5 milioane de dolari săptămâna trecută și de cinci ori mai mare comparativ cu tariful de 1,5 milioane de dolari înregistrat înainte de sancțiuni.

Porturile din China au devenit mai prudente în privința manipulării petroliere rusești, ceea ce a afectat tranzacțiile pe ruta ESPO. Totodată, sancțiunile au dus la includerea pe lista neagră a mai multor nave care operau anterior pe această rută. Pentru a suplini deficitul, vasele care anterior deserviseră porturile occidentale ale Rusiei s-au orientat către transporturile destinate Chinei.

Un exemplu este vasul tanker Legend, care s-a alăturat recent transporturilor de pe ruta ESPO. Acesta a încărcat petrol în portul Kozmino pe 20 ianuarie și urmează să descarce încărcătura în portul Huizhou, în sudul Chinei. Anterior, vasul Aframax transportase petrol marca Urals din porturile rusești Ust-Luga și Primorsk către piețele occidentale.

Această schimbare subliniază impactul sever al sancțiunilor asupra pieței petroliere din Rusia, dar și adaptarea transportatorilor care caută să mențină fluxurile comerciale către Asia.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Ian. 2025, 17:23
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Ian. 2025, 17:23 // Actual //  Ursu Victor

Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM) se află într-un amplu proces de reorganizare, având ca scop principal asigurarea eficienței și transparenței operațiunilor. Conducerea întreprinderii a anunțat că a inițiat măsuri menite să reducă costurile, să crească veniturile și să îmbunătățească serviciile oferite clienților.

Un accent deosebit este pus pe modernizarea infrastructurii, pentru a răspunde cerințelor pieței și pentru a recâștiga încrederea călătorilor. Cu toate acestea, prioritatea principală rămâne achitarea restanțelor salariale acumulate în perioada august-decembrie 2024. Aceasta vizează un număr de 4.997 de angajați, suma restantă ridicându-se la 156,86 milioane de lei.

„Suntem angajați să găsim soluții pentru a remedia situația economico-financiară a întreprinderii și să asigurăm plata tuturor restanțelor salariale. Modernizarea infrastructurii și eficientizarea activităților sunt pași esențiali în acest proces”, a declarat conducerea CFM într-un comunicat oficial.

În ciuda dificultăților financiare, întreprinderea își reafirmă angajamentul față de angajați și călători, subliniind că procesul de reorganizare va contribui la revitalizarea CFM și la creșterea competitivității pe piața transporturilor.

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală