Cybercrime-ul: „sectorul de afaceri” cel mai profitabil și cu cea mai rapidă dezvoltare din era digitală

08 Iul. 2021, 14:14
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
08 Iul. 2021, 14:14 // Bani și Afaceri //  MD Bani

În era digitală, criminalitatea informatică (cybercrime) a devenit „sectorul de afaceri” cel mai profitabil și cu cea mai rapidă dezvoltare. În întreaga lume, numărul atacurilor cibernetice crește rapid, iar pandemia nu a făcut decât să alimenteze și mai mult acest fenomen: hackerii rareori se lovesc de mecanisme de apărare atunci când atacă software-ul angajaților care lucrează de acasă, iar de acolo se strecoară ușor în sistemele corporative, scrie Wall Steet.ro.

Cybercrime-ul, un business profitabil

Criminalitatea informatică nu se va opri niciodată, având în vedere „modelul de afaceri” extrem de profitabil, care generează venituri de miliarde de dolari. Mai mult, investigarea sa este foarte dificilă, deoarece hackerii operează în general din țări care fac practic imposibilă reținerea lor.

„Există mai multe rețele de cybercrime conectate între ele. Acestea formează un fel de economie ascunsă în care infractorii cibernetici fac schimb de servicii, alcătuind așa-numitul sector cybercrime as a service.”, Thomas Stubbings, absolvent al Global Executive MBA oferit de WU Executive Academy.

Atacuri în masă asupra jucătorilor mici și targetate asupra celor mari

Cei doi experți afirmă că întreprinderile mai mici sunt targetate prin atacuri radicale, folosind ransomware și mailuri de phishing, în timp ce corporațiile, care au măsuri de protecție rafinate, sunt atacate în mod țintit. „Vorbim de campanii extrem de sofisticate, planificate până la cele mai mici detalii și de e-mailuri pe care cu greu le poți distinge ca mesaje de phishing. De exemplu, acestea iau forma unui răspuns al unui coleg, incluzând un mesaj personal”, explică Stubbings. Pentru astfel de atacuri, criminalii cibernetici alocă luni etapei de „recunoaștere”, în care cercetează structura unei companii și identifică cei mai importanți oameni din cadrul acesteia.

Recomandarea sa atât pentru corporații, cât și pentru întreprinderi individuale este să întocmească o listă cu conturile sensibile și să le securizeze prin autentificare cu doi factori. Un alt sfat pentru acestea este să implementeze un sandbox pentru a verifica e-mailurile interne înainte de a fi redirecționate.

Ce pericole ne așteaptă în viitor

Richard Knowlton consideră că este nevoie ca directorii executivi ai marilor companii și mediul politic să abordeze mai activ problema amenințărilor cibernetice în viitorul apropiat: „Tehnologia cuantică va avea un impact enorm asupra calității atacurilor cibernetice”, prognozează el. Computerele cuantice, cu o putere de calcul de 1.000 de ori mai mare decât modelele actuale ar putea să pirateze instantaneu ceea ce astăzi considerăm a fi o tehnologie sofisticată de criptare. Acestea vor fi disponibile în termen de 10 ani și deja trebuie să ne pregătim pentru ele.

Există riscul ca unele companii încă să nu fie conștiente de riscurile care le așteaptă, însă pe măsură ce digitalizarea avansează, noi pericole virtuale apar în fiecare zi.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău