4 lucruri de știut despre noul CEO Amazon Amazon, Andy Jassy

09 Iul. 2021, 17:31
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
09 Iul. 2021, 17:31 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Luni, 5 iulie 2021, a fost o dată importantă pentru Amazon. Jeff Bezos, fost CEO și fondator al companiei i-a „cedat puterea” lui Andy Jassy. Bezos, a cărui avere s-a ridicat la un record de 211 miliarde de dolari în timpul mandatului său de lider al tehnologiei și comerțului electronic, va rămâne președintele executiv al consiliului de administrație al Amazonului, dar va avea și mâinile pline cu alte proiecte. Primul dintre acestea va veni pe 20 iulie, când se va arunca în spațiu pentru primul zbor de pasageri al companiei sale de turism spațial, Blue Origin.

Între timp, Jassy va rămâne pe pământ, preluând conducerea uneia dintre cele mai mari companii din lume. Iată ce trebuie să știți despre noul CEO Amazon:

1. A lucrat la Amazon 24 de ani

Jassy s-a alăturat Amazonului în 1997, la trei ani după ce Bezos a fondat compania. În acel an, Amazon a ieșit la bursă și, în scrisoarea acționarilor, Bezos a prezentat o viziune pentru companie care rămâne fidelă până în prezent: o concentrare implacabilă pe clienți, o viziune pe termen lung a valorii acționarilor prin urmărirea conducerii pieței și o „Cultură conștientă de costuri” care a ponderat compensația angajaților la opțiuni pe acțiuni, mai degrabă decât la numerar.

2. El a crescut printre rânduri pentru a conduce Amazon Web Services (AWS), divizia companiei de cloud computing și principalul său factor de profit

În 2020, AWS a înregistrat un profit record de exploatare anual de 13,5 miliarde de dolari, reprezentând 63% din profiturile operaționale totale ale Amazon pentru anul respectiv. Este lider de piață printre furnizorii de cloud, depășind concurenții săi cu venituri de zeci de miliarde de dolari în fiecare an.

3. Este cunoscut pentru atenția acordată detaliilor, ambiției și sincerității

Mai multe profiluri ale lui Jassy fac referire la practica sa de a pune întrebări îngrijite și excepționale orientate spre detalii în cadrul întâlnirilor cu angajații și alți directori. Această direcție s-a extins și la relația sa cu fostul său șef, în ciuda reputației lui Bezos de a-și intimida subordonații cu confruntări explozive.

„A fost cineva care îți va spune adevărul”, a declarat Ian Freed, fost executiv Amazon, pentru Fortune. „Ar spune-o într-un mod atent și respectuos:„ Jeff, iată ce am văzut în acea întâlnire și iată de ce cred că ar trebui să încercăm altfel. ”

4. El va fi responsabil pentru conducerea Amazonului într-o perioadă dificilă, împreună cu autoritățile de reglementare și criticii practicilor sale de muncă și de mediu

La fel ca alte companii Big Tech, Amazon face în prezent numeroase sonde antitrust și procese care vizează unele dintre practicile sale comerciale mai controversate, inclusiv utilizarea datelor mărcilor terțe pe care le vinde pe platforma sa pentru a produce și comercializa propriile produse concurente . (Deși Amazon a contestat aceste afirmații.) Jassy va trebui, de asemenea, să urmeze două noi valori corporative adăugate pe lista internă a directorilor Amazon în această lună: „Străduiește-te să fii cel mai bun angajator al Pământului” și „Succesul și amploarea aduc o responsabilitate largă”, care par să abordeze critici privind tratamentul companiei față de lucrătorii săi din depozit și impactul asupra mediului, ambele fiind adesea supuse focului pe măsură ce compania a ajuns la dimensiunea actuală.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală