O magistrată de la Curtea de Apel Bălți a fost demisă de CSM

02 Mart. 2021, 09:38
 // Categoria: Actual // Autor:  Realitatea.md
02 Mart. 2021, 09:38 // Actual //  Realitatea.md

Judecătoarea de la Curtea de Apel Bălți, Aurelia Toderaș, a fost demisă din funcție de către Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), după depunere din propria dorință a cererii. Decizia a fost luată astăzi de către CSM, în cadrul ședinței.

Cererea de demisie a judecătoarei a fost examinată de către membrii CSM în lipsa acesteia, așa cum a solicitat Aurelia Toderaș.

Magistrata și-a început activitatea la 1 februarie 2006, fiind numită în funcția de judecătoare la Judecătoria Florești pentru 5 ani. La 26 ianuarie, 2011 Toderaș a fost numită în funcția de judecător, până la atingerea plafonului de vârstă. La 26 august a aceluiași an, prin decretul șefului statului, aceasta a fost numită în funcția de președinte al Judecătoriei Florești, pe un termen de patru ani. Ulterior, la 3 decembrie 2014 a fost numită în funcția de judecătoare la Curtea de Apel Bălți, unde și-a exercitat atribuțiile până în prezent.

În cariera sa de judecătoare, Aurelia Toderaș a fost menționată cu diplomă de onoare.

Decretul de demitere a judecătoarei urmează a fi emis de către șefa statului, Maia Sandu, conform Legii privind activitatea judecătorului în Republica Moldova.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală