„Un simbol al bogăției”: De ce oamenii plătesc bani reali pentru haine virtuale

19 Aug. 2021, 16:14
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
19 Aug. 2021, 16:14 // Slider //  MD Bani

Oamenilor le pasă de ceea ce poartă avatarurile lor.

Când lumea virtuală Decentraland a declarat în iunie 2021 că utilizatorii își pot fabrica și vinde propriile haine pentru avatare pe site, Hiroto Kai a stat toată noaptea proiectând articole de îmbrăcăminte de inspirație japoneză.
Vânzând kimonos pentru aproximativ 140 USD fiecare, el a spus că a câștigat 15.000 USD la 20.000 USD în doar trei săptămâni.
În timp ce ideea de a cheltui bani reali pe îmbrăcăminte care nu există fizic este derutantă pentru mulți, posesiunile virtuale generează vânzări reale în „metavers” – medii online în care oamenii se pot aduna, se pot plimba, pot întâlni prieteni și se pot juca.

Kimonourile lui Hiroto Kai includ piese rafinate de catifea albastră zdrobită, cu ornamente de dragon auriu. Foto: Reuters

Numele real al artistului digital și entuziast japonez Kai este Noah. Este un tânăr de 23 de ani care locuiește în New Hampshire, în Statele Unite. După ce a câștigat în cele trei săptămâni cât a câștigat într-un an la locul său de muncă în magazinul de muzică, a decis să devină designer cu normă întreagă.

În Decentraland, îmbrăcămintea pentru avatare – cunoscute sub numele de „articole de purtat” – poate fi cumpărată și vândută pe blockchain sub forma unui activ de criptomonedă numit token non-fungible (NFT).

NFT-urile au explodat în popularitate la începutul acestui an, pe măsură ce speculatorii și pasionații de criptomonede s-au adunat pentru a cumpăra noul tip de activ, care reprezintă deținerea de articole numai online, cum ar fi arta digitală, cărți de tranzacționare și terenuri în lumile online.

Trei look-uri din colecția „Biomimicry” realizată de compania de modă digitală Auroboros. Foto: Reuters

Activele de criptomonedă de nișă captează, de asemenea, atenția unora dintre cele mai mari companii de modă din lume dornice să se asocieze cu o nouă generație de jucători – deși majoritatea incursiunilor lor de până acum sunt destinate marketingului.

Louis Vuitton, deținut de LVMH, a lansat un joc metavers în care jucătorii pot colecta NFT-uri, iar Burberry a creat accesorii NFT de marcă pentru Blankos Block Party, un joc deținut de Mythical Games. Gucci a vândut îmbrăcăminte non-NFT pentru avatare în cadrul jocului Roblox.

„Avatarul tău te reprezintă”, a spus Imani McEwan, un model din Miami și pasionat de NFT. „Practic ceea ce porți este ceea ce te face să fii cine ești.”

Dimensiunea generală a pieței de articole purtabile NFT este dificil de stabilit. Numai în Decentraland, volumul vânzărilor purtabile a totalizat 750.000 USD în prima jumătate a anului 2021, în creștere față de 267.000 USD în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit NonFungible.com, un site web care urmărește piața NFT.

Unii susținători spun cumpărăturile în magazinele virtuale ar putea fi viitorul comerțului cu amănuntul.

Compania de adidași virtuali RTFKT vinde NFT-uri în ediție limitată reprezentând adidași care pot fi „purtați” în unele lumi virtuale sau pe rețelele sociale prin intermediul unui filtru Snapchat.

Un adidas virtual realizat de compania de modă digitală RTFKT. Foto: Reuters

„A decolat cu adevărat când a început Covid-19 și o mulțime de oameni au intrat mai mult pe internet”, a spus Steven Vasilev, cofondator și CEO al RTFKT.

Adidașii cu temă CryptoPunk, fabricați de RTFKT, au fost vânduți atât în formă fizică, cât și digitală, proprietarilor CryptoPunk. Foto: Reuters

Compania a înregistrat vânzări de 7 milioane de dolari SUA, adidași în ediție limitată vânzându-se la licitații pentru 10.000 USD până la 60.000 USD, a spus el. În timp ce majoritatea clienților au 20 și 30 de ani, unii au 15 ani.

NFT-urile RTFKT pot fi folosite și ca simbol pentru a obține o versiune fizică gratuită a pantofului, dar unul din 20 de clienți nu valorifică acel simbol.

Realitatea Live

09 Apr. 2025, 17:05
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
09 Apr. 2025, 17:05 // Actual //  Ursu Victor

Uniunea Europeană a anunțat un pachet de tarife vamale între 10% și 25% asupra unui spectru larg de produse americane, în valoare de aproximativ 22 miliarde de euro, ca reacție la războiul tarifar declanșat de fostul președinte Donald Trump. Măsurile, aprobate de 26 din cele 27 de state membre (cu Ungaria opunându-se), vizează în mod deliberat produse provenite din state americane care au votat în favoarea Partidului Republican.

Potrivit unui document intern citat de Politico, Bruxellesul a adoptat o strategie de „lovitură politică”, selectând coduri tarifare care afectează în special bastioanele republicane, cu scopul de a pune presiune electorală asupra susținătorilor lui Trump.

Exporturile americane de soia către UE au totalizat 2,4 miliarde dolari în 2024. Din această sumă, 2,1 miliarde provin din state republicane, iar doar 348 milioane din cele democrate. Louisiana, statul republican condus de Mike Johnson, speakerul Camerei Reprezentanților, reprezintă 82,5% din acest export — aproape 2 miliarde USD.

Asociația americană a producătorilor de soia a criticat anterior politica lui Trump, spunând într-un comunicat: „Tarifele nu sunt o glumă, iar fermierii sunt nemulțumiți”.

Taxele vizează carnea de vită din Kansas și Nebraska, carnea de pasăre din Louisiana, piesele auto din Michigan și țigările din Florida.

De asemenea au fost taxate produsele din lemn din Carolina de Nord, Georgia și Alabama, înghețata din Arizona, batistele din Carolina de Sud, păturile electrice din Alabama, cravatele și papioanele din Florida și mașinile de spălat din Wisconsin

Deși whiskey-ul american a fost exclus de pe listă în urma presiunilor din partea Franței, Italiei și Irlandei — după ce Trump a amenințat cu taxe de 200% pentru băuturile europene — UE a inclus în schimb produse mai puțin vizibile, dar cu impact economic și simbolic asupra bazinelor republicane.

 
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi
NO COMMENT | 16 ANI DE LA REVOLUŢIA DIN APRILIE 2009
NO COMMENT | 16 ANI DE LA REVOLUŢIA DIN APRILIE 2009
NO COMMENT | IGSU a primit 19 autospeciale de intervenție, donate de Guvernul Japoniei
NO COMMENT | IGSU a primit 19 autospeciale de intervenție, donate de Guvernul Japoniei
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU