Ruperea șabloanelor. Au moldovenii o speranță la muncă?

25 Aug. 2021, 10:45
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
25 Aug. 2021, 10:45 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

O persoana trebuie să fie mereu ocupată. Această axiomă este cunoscută de toată lumea încă din copilărie. Dar câți dintre concetățenii noștri se pot lăuda cu un serviciu bun? Am solicitat experților financiari de la Alpari să ne spună care este situația de pe piața forței de muncă din Moldova și ce perspective ne așteaptă în viitor.

Situația este extrem de dificilă. Dacă ne concentrăm pe cifrele oficiale, în special pe cele care sunt examinate mai întâi, vom vedea că rata șomajului fluctuează între 3,6 și 4,3%. Nu este rău.

Cu toate acestea, pentru a simți unele îndoieli cu privire la adevărul acestor cifre, trebuie doar să ieșiți afară sau să vorbiți cu prietenii.

Ce se întâmplă?

Păi se întâmplă faptul că procentul de facto al șomerilor include doar acele persoane care sunt înregistrate în această calitate. În Moldova, nu sunt prea mulți oameni dispuși să-și petreacă timpul înregistrându-se ca șomeri.

Mai multe date actualizate pot fi obținute prin examinarea unui indicator numit „rata ocupării forței de muncă”. Acesta reflectă procentul de persoane care sunt angajate în prezent. Iar această cifră în Moldova este de 37,6%, ceea ce nu permite țării noastre să intre nici măcar în TOP-50 din lume. Acest lucru este mult mai aproape de imaginea pe care o vede toată lumea.

Deci, ce se va întâmpla cu forța de muncă în continuare? Ne temem că nu trebuie așteptată o îmbunătățire rapidă a situației. La urma urmei, problema șomajului este alcătuită din mai mulți factori. Există o îmbătrânire treptată a populației, un decalaj economic general și o migrație masivă a forței de muncă. Este nevoie de ani pentru a rezolva aceste probleme și trebuie să înceapă să fie rezolvate chiar acum. Până când se va face acest lucru, numărul locurilor de muncă va continua să scadă, iar numărul șomerilor va crește.

Singura modalitate de a face față situației este să începeți să investiți la timp.

Investind chiar și 50-100 USD pe lună în instrumente financiare moderne, oamenii își pot oferi în câțiva ani o „pernă de siguranță” sigură și venituri pasive.

Acest instrument este serviciul PAMM al companiei Alpari Din 2008, a reunit sute de mii de investitori din 150 de țări din întreaga lume. Esența serviciului este simplă – clientul deschide un cont pentru tranzacționare pe piața valutară. Dar tranzacționarea în sine nu este condusă de el, ci de un trader profesionist, care poate fi ales dintre sute de cei mai de succes, deoarece Alpari are un rating deschis și transparent din prima zi de lucru. Mulți traderi și-au adus clienților săi mii de procente din profitul net. Serviciul PAMM este o oportunitate de a câștiga bani pe piața valutară fără a învăța sau a participa la tranzacționare de sinestătător. O oportunitate care a fost deja apreciată de sute de mii de oameni atât din țările în curs de dezvoltare, cât și din cele dezvoltate.

P.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău