Cinci stele la testul Euro NCAP pentru Skoda: Automobilele electrice sunt la fel de sigure ca cele cu ardere internă

25 Aug. 2021, 11:24
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
25 Aug. 2021, 11:24 // Au Bani //  MD Bani

Încă de la primii pași ai etapei de dezvoltare a automobilelor electrice Skoda iV, inginerii Skoda Auto iau o gamă largă de măsuri pentru a se asigura că automobilele oferă siguranță maximă, inclusiv în cazul unui accident. O atenție deosebită este acordată instalării bateriilor de înaltă tensiune, astfel încât acestea să fie protejate la impact și să fie totodată protejate împotriva supra-încărcării. Astfel automobilele electrice sunt la fel de sigure în caz de accident ca cele cu motoare cu ardere internă, scrie WallStreet.ro.

Autoturismele electrice moderne își protejează pasagerii în caz de accident la fel de fiabil ca autoturismele cu motoare cu ardere internă uzuale. Acest fapt este dovedit și de Skoda Enyaq iV, model ce a obținut cinci stele la testul Euro NCAP.

De asemenea, SUV-ul electric Skoda a obținut cel mai ridicat scor din toate timpurile înregistrat vreodată de testul european de referință pentru siguranța la impact în ceea ce privește protecția ocupanților adulți și copii.

Bateria de înaltă tensiune cu care este echipat Enyaq iV este bine protejată și nu a reprezentat riscuri crescute pentru siguranță. Acest fapt a fost confirmat și prin studii independente realizate de cercetătorii specializați în accidente și în incendii. Din analizele lor a rezultat că autovehiculele electrice pe baterie dispun de același nivel de siguranță la impact ca modelele cu motoare convenționale cu ardere internă.

Pachetul de baterii de la Skoda Enyaq iV este instalat în podeaua automobilului din motive de siguranță în caz de impact. Sunt foarte rare situațiile în care un automobil electric ia foc după un accident. Nici măcar un impact violent nu este suficient pentru a cauza incendierea unei baterii.

Doar în cazul improbabil al deteriorării sau deformării unității de stocare a energiei, ar putea lua foc celulele bateriei. Pentru a reduce acest risc, pachetul bateriei de la Skoda Enyaq iV, de pildă, este instalat în podeaua automobilului, din motive de siguranță în caz de coliziune. Modulele în sine sunt integrate într-o carcasă stabilă, hidro-izolată.

Inginerii acordă o atenție specială prevenirii supraîncărcării unității de stocare a energiei. Astfel, tehnologia sofisticată cu releuri de protecție și senzorii avansați au grijă să reducă la minimum riscul de supratensiune sau suprasolicitare termică. Sunt monitorizate în permanență temperatura, nivelul de încărcare și alți parametri ai bateriei de propulsie.

In cazul unui accident sau al unei defecțiuni, componentele electrice vor fi deconectate în câteva milisecunde de la baterie, astfel că se întrerupe tensiunea și nu există niciun pericol pentru pasageri.

Testele independente care parțial merg mult mai departe decât cerințele impuse de lege au arătat că fiind bine protejate, pachetele bateriei rămân nedeteriorate chiar și în cazul în care caroseria este deformată și că nu că nu există un risc crescut de incendiu în cazul unei coliziuni. Sistemul integrat de decuolare a răspuns, de asemenea, sigur și fiabil în toate testele.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:15
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 12:15 // Actual //  Ursu Victor

Prețurile gazului în Europa au crescut la cele mai mari niveluri din acest an, ca urmare a intensificării conflictului ruso-ucrainean, opririi livrărilor de gaz ale Gazprom către Austria și a vremii reci. Deși piața este bine aprovizionată cu gaz, echilibrul este fragil și orice știre negativă provoacă o creștere a prețurilor, spun experții din sector.

Prețul futures-ului pe Dutch TTF a ajuns joi la 48,8 euro/MWh (538 USD pentru 1000 mc), cel mai ridicat nivel din noiembrie 2023. De la sfârșitul sezonului de încălzire din martie, prețul a crescut cu mai mult de 1,5 ori.

Ultima creștere a început miercuri, când Ucraina a lovit teritoriul rus cu rachete britanice Storm Shadow. La sfârșitul zilei, prețul a crescut cu 2,5%, ajungând la 46,8 euro/MWh. Tot pe 21 noiembrie, ambasadele mai multor state occidentale din Kiev au fost închise, iar Statele Unite au avertizat despre posibilitatea unui atac aerian major în regiune.

În aceeași zi, forțele aeriene ucrainene au raportat că Rusia a folosit pentru prima dată o rachetă balistică intercontinentală capabilă să transporte încărcătura nucleară. Aceste evoluții au loc pe fondul schimbării doctrinei nucleare a Rusiei și în contextul permiterii de către SUA a loviturilor cu rachete americane de lungă distanță pe teritoriul rus.

Pe de altă parte, piața europeană rămâne bine aprovizionată cu GNL, iar livrările chiar au crescut, deoarece cererea din Asia rămâne scăzută, iar traderii sunt atrași de prețurile în creștere din ultimele săptămâni. În plus, depozitele sunt aproape pline, la aproximativ 90%, conform datelor Gas Infrastructure Europe.

Totuși, odată cu începutul sezonului de încălzire, săptămâna aceasta, ninsorile și vremea rece au afectat regiunile nordice ale Europei. „Echilibrul fragil al pieței înseamnă că factorii externi vor avea un impact semnificativ asupra prețurilor”, a declarat Torgrim Reitan, director financiar al companiei norvegiene Equinor.

Un alt factor de tensiune pe piață este situația livrărilor de gaz prin conductele din Rusia. Gazprom a încetat, începând cu 16 noiembrie, furnizarea de gaz către OMV, compania austriacă care refuzase să plătească pentru gazul livrat în ultimele luni, încercând să recupereze o sumă de 230 milioane de euro stabilită de un tribunal de arbitraj.

Deși Gazprom continuă să furnizeze gaz prin Ucraina către Europa la aceleași volume ca înainte de 16 noiembrie (42,4 milioane de mc pe zi), OMV nu poate să-l preia, dar are posibilitatea să cumpere gaz de la țările care primesc aceste livrări, cum ar fi Slovacia. OMV a asigurat că își satisface complet nevoile de consum din alte surse.

„Majoritatea clienților OMV sunt membri ai NATO, chiar dacă Austria rămâne nominal neutră”, a declarat Jon Trisi, editor al newsletter-ului investițional Fuller Treacy Money. „Strategia Rusiei de ‘iarnă lungă și rece’ este doar una dintre multe tactici pe care le încearcă în afacerea dincolo de Ucraina.”

Piața este, de asemenea, preocupată de faptul că din ianuarie tranzitul de gaz prin Ucraina se va opri, ceea ce va afecta mai mulți procente din importurile de gaz ale Uniunii Europene.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău