Cinci stele la testul Euro NCAP pentru Skoda: Automobilele electrice sunt la fel de sigure ca cele cu ardere internă

25 Aug. 2021, 11:24
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
25 Aug. 2021, 11:24 // Au Bani //  MD Bani

Încă de la primii pași ai etapei de dezvoltare a automobilelor electrice Skoda iV, inginerii Skoda Auto iau o gamă largă de măsuri pentru a se asigura că automobilele oferă siguranță maximă, inclusiv în cazul unui accident. O atenție deosebită este acordată instalării bateriilor de înaltă tensiune, astfel încât acestea să fie protejate la impact și să fie totodată protejate împotriva supra-încărcării. Astfel automobilele electrice sunt la fel de sigure în caz de accident ca cele cu motoare cu ardere internă, scrie WallStreet.ro.

Autoturismele electrice moderne își protejează pasagerii în caz de accident la fel de fiabil ca autoturismele cu motoare cu ardere internă uzuale. Acest fapt este dovedit și de Skoda Enyaq iV, model ce a obținut cinci stele la testul Euro NCAP.

De asemenea, SUV-ul electric Skoda a obținut cel mai ridicat scor din toate timpurile înregistrat vreodată de testul european de referință pentru siguranța la impact în ceea ce privește protecția ocupanților adulți și copii.

Bateria de înaltă tensiune cu care este echipat Enyaq iV este bine protejată și nu a reprezentat riscuri crescute pentru siguranță. Acest fapt a fost confirmat și prin studii independente realizate de cercetătorii specializați în accidente și în incendii. Din analizele lor a rezultat că autovehiculele electrice pe baterie dispun de același nivel de siguranță la impact ca modelele cu motoare convenționale cu ardere internă.

Pachetul de baterii de la Skoda Enyaq iV este instalat în podeaua automobilului din motive de siguranță în caz de impact. Sunt foarte rare situațiile în care un automobil electric ia foc după un accident. Nici măcar un impact violent nu este suficient pentru a cauza incendierea unei baterii.

Doar în cazul improbabil al deteriorării sau deformării unității de stocare a energiei, ar putea lua foc celulele bateriei. Pentru a reduce acest risc, pachetul bateriei de la Skoda Enyaq iV, de pildă, este instalat în podeaua automobilului, din motive de siguranță în caz de coliziune. Modulele în sine sunt integrate într-o carcasă stabilă, hidro-izolată.

Inginerii acordă o atenție specială prevenirii supraîncărcării unității de stocare a energiei. Astfel, tehnologia sofisticată cu releuri de protecție și senzorii avansați au grijă să reducă la minimum riscul de supratensiune sau suprasolicitare termică. Sunt monitorizate în permanență temperatura, nivelul de încărcare și alți parametri ai bateriei de propulsie.

In cazul unui accident sau al unei defecțiuni, componentele electrice vor fi deconectate în câteva milisecunde de la baterie, astfel că se întrerupe tensiunea și nu există niciun pericol pentru pasageri.

Testele independente care parțial merg mult mai departe decât cerințele impuse de lege au arătat că fiind bine protejate, pachetele bateriei rămân nedeteriorate chiar și în cazul în care caroseria este deformată și că nu că nu există un risc crescut de incendiu în cazul unei coliziuni. Sistemul integrat de decuolare a răspuns, de asemenea, sigur și fiabil în toate testele.

Realitatea Live

03 Mai 2024, 15:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
03 Mai 2024, 15:41 // Actual //  Lupu Eduard

Comisia de licențiere a importului cerealelor și a răsăritei ia-r fi acordat licență de import companiei Trans Oil, controlată de milionarul Vaja Jhashi.

„În Vinerea Mare după masă și în forma online a fost convocată comisia de licențiere a importului cerealelor și floarei soarelui. Nu cred că data și ora au fost selectate întâmplător, când toată lumea este concentrată mai mult pe Sărbători Sfinte. Companiile din grupul Trans Oil au primit licențe pentru a aduce din Ucraina aproape 70 mii tone de răsărită. Am prezis acest lucru două săptămâni în urmă și mă tem că nu este ultima decizie cu permisiunea importului”, scrie reprezentantul Forței Fermierilor, într-o postare pe Facebook.

Slusari afirmă că cei, care au distrus în toamna 2023 cu prețuri derizorii sute de fermierii autohtoni și oricum nu au făcut stocuri suficiente pentru fabricile de procesare, acum vor importa materia primă la prețuri mai scumpe de la traderi străini. „Cei de la ministerul agriculturii, care ar trebui să intervină cu mecanismul de licențiere încă în primăvară 2023 sincron cu România și Bulgaria și care au permis dezastru pe piața internă și falimentarea agricultorilor mici, azi au acceptat importul”.

„Nimeni nu-și asumă responsabilitate pentru un dezmăț de proporție și tragedia social-economică a miilor de oameni de la sate. Trans Oil și Vaja rămân stăpânii agriculturii și ministerului acesteia”, conchide reprezentantul Forței Fermierilor.

În septembrie 2023, prețurile achizițiilor la floarea soarelui au atins minimele din ultimii 5 ani, afectând în special fermierii mici, care au fost nevoiți să vândă producția la prețuri deficitar de scăzute.  A fost perioada când unii fermieri mici, care nu sunt plătitori de TVA , erau nevoiți să comercializeze răsărita sub 5 lei per kg. Prețul de cost al semințelor de floarea soarelui anul trecut în medie a fost de 7,3 lei

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău