CNESP atenționează! Restaurantele să nu neglijeze măsurile epidemiologice, altfel le va fi sistată activitatea

09 Mart. 2021, 17:38
 // Categoria: Actual // Autor:  Realitatea.md
09 Mart. 2021, 17:38 // Actual //  Realitatea.md

În perioada 1 – 8 martie, angajații subdiviziunilor teritoriale ale Inspectoratului General al Poliției au efectuat o serie acțiuni de informare, evaluare și control a nivelului de respectare a măsurilor de prevenire a răspândirii infecției Sars-Cov-2.

Astfel, angajații IGP au verificat activitatea a 265 de cluburi de noapte, în urma abaterilor constatate au fost inițiate 247 de procese contravenționale în privința vizitatorilor aflați în incinta localurilor. Totodată, au fost întocmite 2 procese-verbale în privința administratorilor localurilor și alte 4 procese-verbale personalului din cluburile de noapte.

Asta, deși activitatea cluburilor de noapte este restricționată prin Hotărârea nr. 45 a CNESP din 15 februarie 2021. Potrivit art. 76, alin.1 din Codul Contravențional, persoanele fizice care nu respectă măsurile de profilaxie și combatere a bolilor pandemice riscă o amendă de la 2 000 până la 5 000 lei, iar persoanele juridice – de la 10 000 până la 35 000 lei.

În cazul încălcării repetate a deciziilor CNESP, vizitatorii riscă amenzi până la 25 000 de lei, în timp ce administratorii localurilor pot fi sancționați cu până la 75 000 lei.

Comisia Națională Extraordinară de Sănătate Publică regretă nerespectarea măsurilor epidemiologice atât de către cetățeni, cât și de administratorii localurilor, și atenționează că va fi examinată posibilitatea de a introduce măsuri mai drastice în activitatea restaurantelor și cluburilor de noapte.

În context, CNESP îndeamnă cetățenii să nu-și pună în pericol sănătatea lor și a celor din jur și să respecte măsurile epidemiologice, evitând la maxim locurile aglomerate.

Realitatea Live

29 Iun. 2025, 10:52
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
29 Iun. 2025, 10:52 // Actual //  Ursu Victor

Republica Moldova se confruntă cu o dilemă logistică de proporții: peste 225 000 de autovehicule de marfă rulau la începutul acestui an pe drumurile naționale, în timp ce transportul feroviar s-a prăbușit la un minim istoric de 2,4 mil. tone. Reabilitarea anunțată a căilor ferate ridică însă întrebarea ce se va întâmpla cu „sutele de mii” de camioane achiziționate în ultimele două decenii, avertizează economistul Veaceslav Ioniță (IDIS „Viitorul”).

„Pentru a salva drumurile, trebuie să revitalizăm calea ferată. Dar ce facem cu flota imensă de camioane cumpărate tocmai pentru că trenurile au fost neglijate?”, a întrebat Ioniță în emisiunea „Analize economice”.

În 1990, 90 % din marfă era transportată pe calea ferată. Astăzi, 94% circulă pe șosele. Tonajul feroviar s-a redus de la 14 mil. tone (2002) la 2,4 mil. tone (2025). Traficul rutier de marfă a urcat de la 2,4 mld. t-km (2005) la 7,5 mld. t-km (2024).

Potrivit lui Ioniță, explozia flotei auto a fost stimulată de embargo-urile rusești (2014–2015), pandemia și seceta din 2020, dar și de războiul din Ucraina, care a bulversat rutele tradiționale de export. În paralel, exporturile moldovenești au scăzut de doi ani, diminuând cererea de transport chiar când parcul de camioane atinge recorduri.

Supracapacitatea din sectorul auto nu se reflectă în profit: tarifele au fost erodate de concurență, iar întreținerea drumurilor – afectate de traficul greu – devine o povară bugetară. Reabilitarea liniei de cale ferată pe coridorul nord–sud ar transfera greutatea de pe asfalt, dar ar lăsa transportatorii rutieri cu vehicule subutilizate și credite nerecuperate.

Drept soluție Ioniță propune reabilitarea segmentelor critice de cale ferată pentru mărfuri agricole și tranzit, sScheme de conversie sau buy-back pentru flota de camioane îmbătrânită;
Incentive fiscale pentru operatorii feroviari și parteneriate public-private la terminale multimodale și un plan național de întreținere a drumurilor finanțat din taxarea transportului greu.

Ioniță anticipează o revigorare sezonieră a transportului de marfă odată cu exportul noii recolte, dar avertizează că modelul „toată marfa pe roți” nu mai este sustenabil: „Fără o strategie coerentă, riscăm să rămânem și cu drumuri distruse, și cu trenuri goale, și cu camioane fără marfă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO