CCI a RM împreună cu alți 3 parteneri a lansat proiectul P2GreenEST de susținere a IMM-urilor

26 Oct. 2021, 16:14
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
26 Oct. 2021, 16:14 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) împreună cu alți 3 parteneri au lansat astăzi, 25 octombrie 2021, proiectul „SUSȚINEREA IMM-URILOR SECTORULUI ECONOMIEI CIRCULARE DIN UE PENTRU PARTICIPAREA LA SISTEMUL ACHIZIȚIILOR PUBLICE DIN ȚĂRILE PARTENERIATULUI ESTIC – P2GreenEST”.

Inițiativa este parte componentă a programului Uniunii Europene COSME (COS-PROUT-2020-2-03 „Susținerea întreprinderilor Europene pentru participare la achizițiile publice în țările din exteriorul UE”) și este implementată de către CCI a RM în comun cu parteneri din Franța, Spania, România, Ucraina, Armenia în perioada 1 iulie 2021– 31 decembrie 2023.

Obiectivul proiectului este de a asigura și îmbunătăți accesul companiilor europene inovatoare, active în sectoarele managementului apei, gestiunii deșeurilor și eficienței energetice la procesul achizițiilor publice în țările beneficiare din Europa de Est (Republica Moldova și Ucraina), prin:

  • O  încurajarea și dezvoltarea unor parteneriate durabile, între clusterele și IMM-urile din UE și cele din Republica Moldova, Ucraina și alte state ale parteneriatului Estic, prin oferirea serviciilor de consultanță pentru crearea consorțiilor între companiile beneficiare și participarea în comun la licitațiile publice organizate în țările Europei de Est,
  •   susținerea companiilor din Republica Moldova și Ucraina, active în sectoarele economiei circulare, pentru a introduce tehnologii și practici inovatoare și prietenoase mediului ambiant, prin oferirea unor servicii de tip HELPDESK, organizarea misiunilor economice și întrevederilor bilaterale de afaceri, sesiunilor de informare și instruire, etc.

La conferință au participat partenerii proiectului din cadrul Éa éco-enterprises, Franța, Green Energy Cluster, România, Asturian Federation of Enterprises, Spania, CCI a RM, partenerii strategici, autorități centrale și locale, invitați din Ucraina etc. Evenimentul a cuprins 3 compartimente de bază cu prezentarea informațiilor utile pentru IMM-uri:

  1. Prezentare introductivă a cadrului achizițiilor publice în domeniul economiei circulare în Republica Moldova;
  2. Prezentarea programelor și proiectelor de mediu care necesită aplicarea soluțiilor inovatoare din partea sectorului privat al UE, cu participarea membrilor Consiliului Consultativ al Proiectului (Congresul Autorităților Locale din Moldova, Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii, EU4Environment Moldova, MA IMPLIC, Asociația Experților în Dezvoltare Durabilă (Ucraina), Camera de Comerț și Industrie din Ucraina, Centrul pentru Eficiența Resurselor și o Producție mai Curată (Ucraina), EU4Environment Ucraina);
  3. Concluzii și schimb de opinii în cadrul Consiliului Consultativ al Proiectului P2GreenEST.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău