Topul țărilor în care să călătorești și să lucrezi. Republica Moldova, apreciată pentru prețurile mici

13 Ian. 2022, 15:02
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
13 Ian. 2022, 15:02 // Au Bani //  MD Bani

Un top al țărilor de unde să lucrezi în timp ce călătorești și-a propus să ajute angajații să își găsească noul birou departe de casă. În realizarea acestui top au fost analizate 111 țări, fiind clasificate în funcție de 22 de factori împărțiți în șase categorii: accesibilitate și costuri de călătorie; prețuri locale; siguranță și sănătate, facilitățile muncii de la distanță, viața socială și vremea. Prima țară în TOP este Portugalia, fiind urmată de Spania. România  ocupă locul al treilea în topul celor mai bune țări din lume de unde să lucrezi și în care să călătorești. În acest top se regăsește și Republica Moldova, doar că este pe locul 46.

Țara noastră este apreciată în special pentru prețurile mici, obținând 95 de puncte din 100. La capitolul călătorii am obținut 67 de puncte. Mai prost stăm stăm la capitolul muncă la distanță și viață socială, unde am obținut 18 puncte și respectiv 9.

Pentru că tot mai mulți dintre noi ne orientăm către medii de lucru flexibile și încercăm să găsim modalități de a îmbina călătoriile și munca la distanță, motorul de căutare momondo.ro dezvăluie care sunt cele mai bune țări din care să lucrezi doar cu laptopul, top în care România ocupă locul al treilea.

Cele mai bune zece țări în care să îmbini condițiile pentru o muncă productivă cu posibilitățile de călătorie sunt:

  1. Portugalia
  2. Spania
  3. România
  4. Mauritius
  5. Japonia
  6. Malta
  7. Costa Rica
  8. Panama
  9. Republica Cehă
  10. Germania

România a ieșit pe locul trei la nivel internațional în ceea ce privește munca la distanță, datorită prețurilor sale foarte atrăgătoare și a faptului că are unul dintre cele mai mici costuri de trai, nu doar din Europa, ci din întreaga lume. De asemenea, România oferă prețuri avantajoase la închirieri auto și la hoteluri, în plus față de costuri reduse pentru închirierea pe termen lung a unui apartament, ceea ce asigură condiții foarte bune pentru călătorii interne.

Nomazii digitali vor aprecia cu siguranță viteza excelentă a internetului și faptul că mulți localnici vorbesc engleză. Alt factor important în favoarea includerii României în acest top pe o poziție foarte înaltă este viza pentru liberii profesioniști pe care autoritățile plănuiesc să o pună la dispoziție în lunile următoare.

Portugalia a fost evaluată drept cea mai bună țară din lume pentru a lucra de la distanță, obținând punctaje ridicate în toate categoriile, incluzând vremea foarte bună, abundența de locuri de ieșit în oraș, rata mică a criminalității și costul de trai relativ scăzut. Portugalia mai oferă viză de nomad digital și mulți localnici vorbesc engleza la un nivel înalt, ceea ce atrage numeroși expați.

Spania ocupă locul al doilea datorită numărului ridicat de restaurante și cafenele pe cap de locuitor, a internetului de mare viteză, a abundenței de spații de co-working și a vizelor pentru liberii profesioniști. Viața de noapte de aici este bogată și este o țară cu politici LGBTQ+ favorabile.

În plus față de topul celor mai bune țări de unde să lucrezi și să călătorești, momondo pune la dispoziție o hartă care îi ajută pe utilizatori să înțeleagă repede diferențele de fus orar înainte de a-și alege destinația unde să își mute biroul departe de casă. Topul bazat pe fusul orar ia în considerare factorii cheie și categoriile din topul menționat, dar le afișează în funcție de țara locului tău de muncă, astfel încât, țările care au un fus orar asemănătorul cu acesta apar mai sus în lista destinațiilor. Harta mai oferă și informații despre ultimele restricții legate de călătorii și ratele de vaccinare din fiecare țară.

momondo.ro este un motor de căutare global pentru călătorii, care compară prețuri pentru zboruri, hoteluri și mașini de închiriat. momondo are sediul central în Copenhaga și este folosit de călători din peste 30 de țări. Este gestionat de KAYAK, care face parte din grupul Booking Holdings Inc.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală