(STUDIU) Zborul sau condusul? Care mijloc de transport este mai sigur pe timp de pandemie

23 Mart. 2021, 14:44
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
23 Mart. 2021, 14:44 // Actual //  MD Bani

Pe măsură ce vaccinările împotriva coronavirusului se desfășoară la nivel global, mulți oameni par să se întrebe dacă pot călători după ce au fost vaccinați.Centrele pentru controlul și prevenirea bolilor militează în continuare împotriva călătoriilor neesențiale, chiar și pentru cei care sunt vaccinați. Mai mult de atât, oficialii din domeniul sănătății publice sunt îngrijorați de călătorii care își lasă garda jos după ce au fost vaccinați nerescpectând restricțiile sanitare impuse. Acest lucru, zic ei ar putea genera un nou val de coronavirus care va lovi în plin toate statele lumii.

Călătorii nu mai au răbdare să stea acasă și încearcă să mai organizeze vacanțe și mici escapade. Din motive de siguranță, cei mai mulți dintre ei se întreabă care mijloc de transport este mai sigur pe timp de pandemie. Zborul sau condusul?

Anterior, experții ne îndemnau că cel mai bine ar fi să stăm acasă și să renunțăm la călătorii măcar pentru o perioadă. Acum însă, odată cu lansarea procesului de vaccinare și relaxarea restricțiilor, această dilemă devine tot mai actuală.

Iată ce spun specialiștii în acest sens.

Cu toate că procesul de vaccinare a fost deja lansat, coronavirusul continuă să rămână un risc mondial pentru persoanele cărora încă nu le-a fost administrat serul anti-viral, indiferent de modul în care călătoresc aceștia, spune Krutika Kuppalli, specialist în boli infecțioase la Universitatea de Medicină din Carolina de Sud.

„Vrem să protejăm persoanele care nu sunt vaccinate de a se infecta cu COVID-19”.

Între zborul și condusul în timpul pandemiei, Kuppalli spune că recomandarea ei depinde de distanța pe care urmează să o parcurgă călătorul. Zborul te va supune unui contact cu străini pentru perioade prelungite de timp. Totuși, dacă călătoria dvs. rutieră este lungă, există o probabilitate ridicată să treceți prin zone cu rate de infecție ridicate.

Analizându-le pe ambele, într-un final doctorul a ajuns la concluzia că zborul ar putea fi mai sigur decât condusul.

Pentru oricare dintre opțiunile de transport, Kuppalli îndeamnă călătorii vaccinați să urmeze măsurile de precauție standard, cum ar fi purtarea măștii și distanțarea socială, chiar dacă aceștia se simt protejați.

Un alt militant pentru călătoriile cu avionul, Paul Sax, directorul clinic al diviziei de boli infecțioase de la Brigham and Women’s Hospital din Boston, spune că în urma studiilor s-a determinat faptul că zborul nu este un mijloc de a călători pe atât de periculos pe cât se considera la începutul pandemiei.

„Comparându-l cu alte activități pe care oamenii le desfășoară în mod regulat, cum ar fi mersul la restaurante sau chiar la lăcașurile sfinte, zborul nu este atât de priculos, deoarece există o bună aerisire în avion”, spune el.

„Majoritatea oamenilor din avion poartă măști, nu vorbesc, nu cântă și nu strigă”.

Atunci când oamenii decid să zboare sau să conducă, călătorii ar trebui să se gândească la câte persoane vor contacta pe parcurs și să ia în considerare riscurile implicate, amintindu-și că „nu este vorba doar de riscuri pentru ei înșiși, ci merge de asemenea vorba și despre riscuri persoanelor din jur”, potrivit lui Paul Chung, directorul Școlii de Medicină Kaiser Permanente Bernard J. Tyson.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală