Moldovenii se răzbună crunt pe călătoriile cu trenul. Statistică neagră pentru CFM. Preferă avioanele și mașinile

15 Feb. 2022, 13:50
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
15 Feb. 2022, 13:50 // Actual //  Lupu Eduard

E dezastru total pe calea ferată, judecând după ultimele cifre furnizate de Biroul Național de Statistică, potrivit unui raport despre transportul de pasageri în anul 2021. Cu trenul au călătorit 40,3 mii persoane față de 70 mii în 2020.

În anul 2021 cu transportul public au fost transportați 60,9 milioane pasageri, cu 9,5% mai mult față de anul 2020. Parcursul pasagerilor a constituit 3483,8 milioane pasageri-km, fiind în creştere cu 43,1% comparativ cu anul 2020, potrivit datelor Biroului Național de Statistică.

Transportul rutier de pasageri a deținut ponderea covârșitoare – de 97,4% din total, transportului aerian și celui feroviar revenind, respectiv, 1,4% și 1,0%.

Comparativ cu anul 2020, creșteri au fost înregistrate în transportul aerian de pasageri (de 2,2 ori) și transportul rutier (+9,3%). Totodată, se atestă o scădere în transportarea pasagerilor cu mijloace de transport fluvial (-20,1%) și feroviar (-17,0%).

În anul 2021, cu autobuze şi microbuze au fost transportaţi 59,3 milioane pasageri, cu 9,3% mai mult, comparativ cu anul precedent. Ponderea pasagerilor transportați cu autobuze şi microbuze în numărul total de pasageri transportaţi cu acest mod de transport în municipiul Chişinău a constituit 51,0%, regiunile de dezvoltare Centru – 20,1%, Nord – 16,8%, Sud – 9,4% și UTA Găgăuzia – 2,7%.

În ultimii ani, moldovenii s-au învățat să meargă cu mașina sau chiar cu avionul în concediu și au evitat pe cât au putut trenul.

Cine merge în străinătate nu stă mult pe gânduri și își ia bilet de avion. Aproape 3 milioane de pasageri decolează anual de pe Aeroportul Chișinău.

De cealaltă parte traficul de pasageri care călătoresc cu trenul este într-o continuă scădere. Urmare a crizei COVID-19 traficul internațional de pasageri internațional a fost suspendat. Au fost suspendate trenurile pe toate direcțiile internaționale: Moscova, București, Odesa. În prezent au fost reluată parțial circulația spre București, Odesa și Iași.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău