Mediacor invită companiile din domeniile creative și media să devină rezidenți

23 Feb. 2022, 15:06
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
23 Feb. 2022, 15:06 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Primul centru de inovații și tehnologii digital media din Moldova este pregătit să-i găzduiască pe viitorii rezidenți, care vor avea privilegiul să-și pună în practică ideile inovatoare și să experimenteze cu tehnologiile new media în cadrul spațiilor moderne și generoase ale Mediacor. Mediacor lansează apelul pentru cei care doresc să devină rezidenți, organizând o sesiune de prezentare a spațiilor și a condițiilor în data de 24 februarie 2022, ora 15.00, pe str. Mateevici nr. 60.

A fi rezident Mediacor și, implicit, membru al comunității creative, înseamnă a avea parte de o mulțime de beneficii, inclusiv accesul la mentori sau proiecte de colaborare în domeniile conexe, acces la spațiile de co-working, implicarea studenților în diverse proiecte, dar și anumite reduceri de cost pentru platourile de filmare sau studiourile de post-producție.

Mediacor – nucleul industriilor creative și new media din Moldova

Mediacor oferă un spațiu de peste 3000 de metri pătrați, cu studiouri și platouri de filmare construite conform standardelor internaționale de calitate și condiții pentru a  realiza produse multimedia care pot plasa Moldova pe harta globală a domeniilor creative și new media.

Procesul de selecție și abonamentele Mediacor

Rezidenți Mediacor pot deveni companiile  din sectorul creativ, digital media sau mass-media care produc conținut multimedia, sunt apolitice și înregistrate în Republica Moldova, doritoare de a beneficia de oportunități educaționale, de dezvoltare,  evenimente speciale pentru comunitatea creativă și media din țară, dar și de spațiile destinate producției new media.

Mediacor oferă o grilă de abonamente la alegere, doritorii de a fi rezidenți Mediacor urmând să completeze online acest formular. Cererile depuse vor fi examinate de către un Consiliu format din reprezentanți ai Asociației Industriilor Creative COR și ai Universității de Stat din Moldova, care va analiza respectarea criteriilor de eligibilitate, contribuția la dezvoltarea comunității creative și digital media, dar și impactul pe care îl va avea Mediacor asupra dezvoltării afacerii, creșterii vânzărilor, inclusiv pentru export. Companiile preselectate, vor fi invitate la o sesiune de pitch cu Consiliul.

Fiecare rezident Mediacor poate închiria maxim 3 spații pe un termen de 2 ani,  cu posibilitate de prelungire cu încă un an. Oferta include 1 oficiu (2 mese de lucru) și/sau cel mult 2 studiouri de producție (echipamentul urmează a fi asigurat de rezident) per rezident.

 

Abonamente: Prețuri:

·       Oficiu (la parter)

·       Studio de producție (video, audio, dublare sunet ori mixaj sunet)

·       Oficiu și 1 studio producție (video, audio, dublare sunet ori mixaj sunet)

·       Oficiu și 2 studiouri (producție video și/sau audio și/sau dublare sunet și/sau mixaj sunet)

·       2 studiouri (producție video, audio, dublare sunet ori mixaj sunet)

·       oficiu la parter – 6000 MDL

/ lună / 2 persoane

·       studio de producție video – 4000 MDL / lună / 2 persoane

·       studio de producție audio – 6000 MDL / lună / 2 persoane

·       studio de dublare sunet – 6200 MDL / lună / 2 persoane

·       studio de mixaj sunet – 8000 MDL

/ lună / 2 persoane

Pe lângă faptul că rezidenții vor beneficia de numeroase facilități, aceștia vor avea și o contribuție directă asupra dezvoltării comunității creative, a abilităților studenților, a creșterii substanțiale a calității serviciilor și produselor digital media din țara noastră.

Înregistrările se pot face până în data de 28 februarie 2022, iar pentru mai multe detalii puteți accesa acest link sau contacta echipa la hello@mediacor.md

Crearea Mediacor a fost posibilă datorită parteneriatului dintre Ambasada SUA, USAID, Guvernele Suediei și a Marii Britanii, Ministerul Educației și Cercetării, Ministerul Culturii, Universitatea de Stat din Moldova și Asociația Companiilor de Creație COR. Valoarea investițiilor care au permis construirea Mediacor constituie 3 milioane USD.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII