„Principala sursă de inspirație – necesitățile clientului. De aici pornește totul.” INTERVIU cu Fulga Boicu

03 Apr. 2021, 08:45
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
03 Apr. 2021, 08:45 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Un cadou este mereu o oportunitate de a-i bucura pe cei dragi. Bestgift este compania care te ajută să găsești cadoul perfect atât pentru persoanele apropiate cât și pentru angajații din compania ta, întrucât la ei vei găsi și daruri pentru clienții corporativi. Află despre cum a apărut ideea de a deschide o companie în acest domeniu, cum a trecut peste dificultățile pandemiei și cât de deschise sunt companiile șă-și felicite angajații.

Poți să ne spui ce este bestgift.md și cum a început totul?

Fulga Boicu: Suntem o echipă de oameni creativi care te ajută să găsești sau să creezi cadoul potrivit pentru orice ocazie și orice persoană. Pentru noi, fiecare cadou este rezultatul unui proces minuțios la care lucrăm cu mult suflet și dăruire. Știm că timpul este prețios de aceea avem grijă să livrăm cadoul tău în momentul confortabil pentru destinatar.

Înainte să decid să deschid BestGift.md, am lucrat pentru o companie ce organiza evenimente. La un moment dat, cererea de cadouri corporative pentru clienții noștri a început să crească semnificativ și așa a apărut ideea să creăm o companie care se ocupă exclusiv de crearea cadourilor. Chiar din primul an de activitate BestGift.md a primit noi solicitări. Astfel am extins gama de servicii și produse. Astăzi suntem angajați în crearea de cadouri corporative, cadouri individuale, seturi de cadouri pentru evenimente precum nunți, botezuri, aniversări etc.

Cum a fost pandemia pentru bestgift.md? Cu ce dificultăți v-ați confruntat? Cum ați trecut peste ele?

Fulga Boicu: Desigur că situația ne-a afectat considerabil în plin sezon de muncă, prin anularea unor contracte importante, ceea ce a dus la tăierea bugetelor de promovare, la micșorarea echipei de producere și externalizarea unor servicii care până atunci erau inhouse. Cea mai mare provocare a fost să menținem vânzările la un nivel la care să ne permită să rămânem pe nișa noastră fără să fie afectată calitatea produsului. Situația ne-a scos din zona de confort, astfel am identificat noi oportunități de dezvoltare, ca de exemplu accesarea unor credite și fonduri nerambursabile. Partea bună este că eram deja pregătiți de online, site-ul fiind unul perfect funcționabil, cu toate opțiunile de plată integrate, astfel oferind clientului fizic o experiență ușoară de accesare a produsului nostru.

Pentru cine sunt cadourile pe care le creați?

Fulga Boicu: Cadourile noastre sunt create pe 2  direcții: clienți corporativi și clienți fizici.

Companiile au anumite necesități, pentru care sunt gândite concepte speciale. Fiecare dintre ei are parte de consultare și abordare individuală, chiar dacă vin de exemplu din aceeaș nișă. Pentru clienții corporativi au fost gândite programe de loialitate și programe speciale, ca de exemplu Influencer Gift Box, pentru care sunt create concepte de prezentare a unor produse în mod inovativ.

Clientul fizic este orice persoană care oferă celor dragi, cu diverse ocazii, un cadou. Pentru ei este disponibil la un click distanță magazinul online 24/24 www.bestgift.md. Un segment important pentru noi îl reprezintă diaspora, care fiind la distanță poate surprinde pe cei dragi de acasă cu un dar ales cu grijă.

Cât de deschise sunt companiile să-și felicite de Paște angajații și clienții?

Fulga Boicu: Pandemia a schimbat regulile jocului pentru companii. Dacă 2 ani în urmă, companiile alocau bugete din start pentru cadourile pentru clienți și angajați, acum este o cheltuială care mai degrabă este tăiată. Și foarte greșit, or cadourile sunt o modalitate minunată de fidelizare, care ar trebui să fie parte integrantă a unei strategii de marketing și HR bine puse la punct. Cu atât mai mult, în această perioadă dificilă, angajații și clienții vor aprecia gesturile de atenție elaborate. În spațiul nostru local se obișnuiește să se ofere bonusuri financiare, care desigur vor fi utile oricând. Noi credem că emoția și bucuria unui cadou reprezintă o amintire frumoasă și o investiție cu gust în orice tip de relație!

Fulga Boicu: Suntem mândri de colaborările noastre cu MAIB, AMDARIS, Philip Morris, We Trade, Efes Vitanta, Oriflam, JIVY GROUP, Berd’s Hotel și mulți alții care nu sunt mai puțin importanți, dar păstrăm discreția, prin clauza de confidențialitate.

Care este sursa de inspirație atunci când creați cadourile? Ce aspect este mai important atunci când creați un cadou?

Fulga Boicu: Principala sursă de inspirație sunt în primul rând necesitățile clientului nostru, de unde pornește totul. Nu vom spune niciodată despre un cadou că e frumos sau, nu. Aspectul estetic este un moment foarte relativ și subiectiv. Dacă produsul nostru se ridică și depășește așteptările clientului, atunci e unul frumos pentru noi. Desigur că urmărim tendințele internaționale, ținem cont de regulile cromatice, floristice etc. Ne inspirăm din creațiile marilor branduri din Europa și SUA, încercăm noi interpretări, dar neapărat cu accente specifice nouă ca brand și specificului local.

Care sunt valorile BestGift.md?

Fulga Boicu: Știi când spui despre un lucru că e simplu și cu gust? Aceia suntem noi. Asta este valoarea noastră.

Să fii in top nu înseamnă scump, și nici de lux. Luxul de obicei intimidează, nu ne dorim asta, e vorba de rafinament, asta e altceva. Înseamnă un raport echilibrat între preț/calitate și partea estetică. Cel mai frumos compliment primit de la un client pe care l-am întrebat de ce ne-a ales pe noi în favoarea concurenților a zis Clasa! Asta e cred, lucrul care ne deosebește de ceilalți jucători in piața noastră mică.

Mai rapid nu înseamnă superficialitate, înseamnă procese bine puse la punct.

Mai ieftin nu înseamnă mai puțin calitativ.

Acestea sunt valorile pe care încercam sa le comunicam clientului nostru.

 

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO