Acțiunile Tesla Inc au urcat cu aproape 8% în predeschiderea ședinței de luni a Bursei de la New York, după ce compania a raportat livrări trimestriale record, cererea pentru mașinile sale electrice compensând impactul deficitului de cipuri pe plan global, transmite Reuters.
Tesla, care este cel mai valoros producător auto a anunțat vineri că în primul trimestru din 2021 a livrat 184.800 vehicule pe plan global, în timp ce analiștii se așteptau la 177.822 de unități. În trimestrul patru din 2020, compania americană a livrat 180.570 vehicule. „Suntem încurajați de primirea făcută Model Y în China și facem rapid progrese pentru a produce la întreaga capacitate. De asemenea, Model S și Model X au fost „excepțional de bine primite”, se arată în comunicatul Tesla, scrie AGERPRES.
„Capacitatea Tesla de a produce în primul trimestru din 2021 aproape același număr de vehicule ca în trimestrul patru din 2020 iese în evidență față de tendința globală privind producția auto”, au apreciat analiștii de la J.P.Morgan.
Luni, acțiunile Tesla au urcat cu aproape 8%, la 714 dolari, în timp ce alți producători de mașini electrice, inclusiv NIO Inc și Workhorse Group, înregistrau creșteri ale titlurilor între 1% și 4%.
Pentru al patrulea an consecutiv, în luna noiembrie, Platforma pentru Promovarea și Dezvoltarea Filantropiei a desfăşurat campania „Săptămâna Naţională a Bunătăţii”. Ghidaţi de sloganul „Bunătatea începe cu tine”, în perioada 11-17 noiembrie, ONG-urile membre ale Platformei au lansat apeluri către autorităţile locale, instituțiile publice, ONG-uri, agenţi economici și cetățeni pentru a se implica activ în acţiuni filantropice și comunitare.
Astfel, timp de 7 zile, faptele bune au cutreierat Moldova în lung şi în lat. Peste 3000 de persoane de toate vârstele au promovat filantropia şi au îndemnat oamenii să facă parte din această campanie naţională, care răspândeşte bunătate.
Au fost desfăşurate acţiuni menite să îmbunătăţească viaţa oamenilor, a mediului, a animalelor şi a comunităţilor în care locuiesc. Bătrânii au fost ajutaţi cu munca prin gospodărie, au primit prânzuri calde sau coşuri cu fructe, împărţite de elevi. Unii participanţi şi-au suflecat mânecile şi au salubrizat locurile publice împânzite de gunoaie, alţii au platat copaci și flori.
Activiştii bunătăţii au demarat multiple colectări de fonduri, haine, rechizite şi obiecte uzate, pentru ajutorarea familiilor aflate în dificultate şi a persoanelor social-vulnerabile din comunitate. O altă campanie de colectare de fonduri a fost organizată pentru copiii infectaţi cu tuberculoză, internaţi la Spitalul Clinic de Ftiziopneumologie.
În cadrul Săptămânii Naţionale a Bunătăţii au fost colectaţi nu doar bani şi haine, dar şi cărţi, pentru a promova cititul în familie şi a creşte generaţii de copii educate şi sănătoase, indiferent de statutul social al familiilor din care provin aceştia.
Faptele bune nu au ocolit nici animalele. Au fost colectate fonduri pentru hrana şi adăpostul acestora, iar câţiva voluntari au construit cuşti şi au hrănit patrupezii fără stăpân, aflaţi pe teritoriul unei Universităţi din Chişinău.
Pentru a promova cultura filantropică şi voluntariatul au fost desfăşurate o serie de lecții publice și concursuri, au fost organizate sesiuni de discuţii pentru a formula recomandări de îmbunătățire a cadrui legal pentru stimularea implicării filantropice, la care au participat deputați, reprezentanți ai instituțiilor publice relevante, ONG-uri și agenți economici.
Campania „Săptămâna națională a bunătății” a fost desfășurată de Platforma pentru Promovarea şi Dezvoltarea Filantropiei cu sprijinul poporului american prin intermediul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID).