Brandul francez de frumusețe L’Occitane nu se retrage din Rusia. Magazinele rămân deschise

14 Apr. 2022, 10:25
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
14 Apr. 2022, 10:25 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Brandul francez de frumusețe L’Occitane spune că își va menține deschise magazinele din Rusia, în ciuda invaziei Ucrainei. Livrarea a fost oprită în Rusia, dar vânzările pe site-uri par să fie încă deschise. Unii clienți au criticat L’Occitane pentru decizia sa și au cerut boicotarea mărcii

Firma a declarat pentru BBC că a discutat despre închiderea magazinelor sale „pe larg”, dar a spus că nu a făcut-o pentru că vrea să protejeze personalul de potențiale „retalii”.

Sute de mărci internaționale, inclusiv L’Oreal și Estee Lauder, au închis deja magazinele și au încetat vânzările online în Rusia, în semn de protest față de război.

Firma de cosmetice, care are spa-uri și magazine în orașe rusești, inclusiv Moscova și Sankt Petersburg, a spus că nu își poate asuma „riscul” de a-și închide magazinele.

„În acest moment, nu putem garanta că cei 700 de angajați ai noștri din Rusia nu se vor confrunta cu represalii dacă încetăm să activăm în țară”, a declarat un purtător de cuvânt pentru BBC. „Suntem deosebit de îngrijorați pentru angajații noștri care au rude în Ucraina sau care sunt de origine ucraineană”. „În același timp, ne angajăm ferm față de partenerii noștri și angajații acestora din Ucraina”.

Firma a spus că a condamnat ferm invazia „nejustificată și neprovocată” a Rusiei și și-a redus semnificativ operațiunile în Rusia, suspendând planurile de investiții și toate transporturile în țară. În același timp, a refuzat să comenteze dacă a continuat vânzările online în țară și care ar fi impactul opririi livrărilor asupra magazinelor sale din Rusia.

L’Occitane are 3.085 de puncte de vânzare cu amănuntul în întreaga lume. Anul trecut a avut vânzări de 1,5 miliarde de euro.

Alte magazine internaționale încă deschise în Rusia au spus că nu pot închide magazinele din cauza acordurilor complexe de franciză care le împiedică să se retragă. Burger King și grupurile hoteliere Marriott și Accor se numără printre firmele restricționate de aceste aranjamente.

Marți, s-a descoperit că unele magazine independente Nike funcționează în Rusia la peste o săptămână după ce marca de îmbrăcăminte sport a anunțat că își închide temporar toate magazinele din țară.

Profesorul Vanessa Burbano, de la Columbia Business School din SUA, a spus că consistența între afirmații și acțiuni este importantă pentru mărcile cu operațiuni în Rusia.

„Riscul ca companiile să facă afirmații care ar putea să nu fie percepute ca fiind în concordanță cu acțiunile lor este că ar putea fi văzute ca o spălare verde în contextul Ucrainei, ceea ce ar fi dăunător pentru reputația lor”.

Realitatea Live

04 Iul. 2025, 18:52
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
04 Iul. 2025, 18:52 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Sezonul 2025 al cireșelor aduce provocări și oportunități pentru producătorii moldoveni, în contextul unor fluctuații semnificative pe piața internațională, anunță Asociația Moldova Fruct.

Deși exporturile în volum au scăzut față de anul trecut – doar 8000 de tone față de 10.000 de tone în iunie 2024 – valoarea totală a exporturilor a crescut spectaculos, ajungând la 20 milioane de dolari, față de 13 milioane în aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea cu 51,4% a prețului mediu de export a compensat pierderile cantitative.

Situația regională a influențat direct acest salt valoric. În timp ce Italia se bucură de un sezon bogat și o cerere crescută, alte țări importante producătoare, precum Grecia și Turcia, au fost afectate sever de condițiile meteo extreme din primăvară. Inclusiv recolta din Republica Moldova a fost influențată de acești factori, cu efecte asupra volumelor disponibile pentru export.

Pe lângă valoarea crescută, o schimbare notabilă este și în structura geografică a exporturilor. Dacă în 2024 84% din cireșe mergeau spre țările CSI, în 2025 ponderea a scăzut la 70%. În schimb, livrările către statele din Uniunea Europeană s-au majorat de la 16% la 28%. Printre noile piețe se numără Italia, Croația, Serbia, Bosnia și Danemarca.

Piața din România s-a remarcat printr-o evoluție spectaculoasă: în iunie 2025 au fost exportate 1666 tone de cireșe moldovenești, de aproape două ori mai mult decât în aceeași lună din 2024 (842 tone), iar valoarea acestora a crescut cu 65%.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO