Brandul francez de frumusețe L’Occitane nu se retrage din Rusia. Magazinele rămân deschise

14 Apr. 2022, 10:25
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
14 Apr. 2022, 10:25 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Brandul francez de frumusețe L’Occitane spune că își va menține deschise magazinele din Rusia, în ciuda invaziei Ucrainei. Livrarea a fost oprită în Rusia, dar vânzările pe site-uri par să fie încă deschise. Unii clienți au criticat L’Occitane pentru decizia sa și au cerut boicotarea mărcii

Firma a declarat pentru BBC că a discutat despre închiderea magazinelor sale „pe larg”, dar a spus că nu a făcut-o pentru că vrea să protejeze personalul de potențiale „retalii”.

Sute de mărci internaționale, inclusiv L’Oreal și Estee Lauder, au închis deja magazinele și au încetat vânzările online în Rusia, în semn de protest față de război.

Firma de cosmetice, care are spa-uri și magazine în orașe rusești, inclusiv Moscova și Sankt Petersburg, a spus că nu își poate asuma „riscul” de a-și închide magazinele.

„În acest moment, nu putem garanta că cei 700 de angajați ai noștri din Rusia nu se vor confrunta cu represalii dacă încetăm să activăm în țară”, a declarat un purtător de cuvânt pentru BBC. „Suntem deosebit de îngrijorați pentru angajații noștri care au rude în Ucraina sau care sunt de origine ucraineană”. „În același timp, ne angajăm ferm față de partenerii noștri și angajații acestora din Ucraina”.

Firma a spus că a condamnat ferm invazia „nejustificată și neprovocată” a Rusiei și și-a redus semnificativ operațiunile în Rusia, suspendând planurile de investiții și toate transporturile în țară. În același timp, a refuzat să comenteze dacă a continuat vânzările online în țară și care ar fi impactul opririi livrărilor asupra magazinelor sale din Rusia.

L’Occitane are 3.085 de puncte de vânzare cu amănuntul în întreaga lume. Anul trecut a avut vânzări de 1,5 miliarde de euro.

Alte magazine internaționale încă deschise în Rusia au spus că nu pot închide magazinele din cauza acordurilor complexe de franciză care le împiedică să se retragă. Burger King și grupurile hoteliere Marriott și Accor se numără printre firmele restricționate de aceste aranjamente.

Marți, s-a descoperit că unele magazine independente Nike funcționează în Rusia la peste o săptămână după ce marca de îmbrăcăminte sport a anunțat că își închide temporar toate magazinele din țară.

Profesorul Vanessa Burbano, de la Columbia Business School din SUA, a spus că consistența între afirmații și acțiuni este importantă pentru mărcile cu operațiuni în Rusia.

„Riscul ca companiile să facă afirmații care ar putea să nu fie percepute ca fiind în concordanță cu acțiunile lor este că ar putea fi văzute ca o spălare verde în contextul Ucrainei, ceea ce ar fi dăunător pentru reputația lor”.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII