Brandul francez de frumusețe L’Occitane nu se retrage din Rusia. Magazinele rămân deschise

14 Apr. 2022, 10:25
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
14 Apr. 2022, 10:25 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Brandul francez de frumusețe L’Occitane spune că își va menține deschise magazinele din Rusia, în ciuda invaziei Ucrainei. Livrarea a fost oprită în Rusia, dar vânzările pe site-uri par să fie încă deschise. Unii clienți au criticat L’Occitane pentru decizia sa și au cerut boicotarea mărcii

Firma a declarat pentru BBC că a discutat despre închiderea magazinelor sale „pe larg”, dar a spus că nu a făcut-o pentru că vrea să protejeze personalul de potențiale „retalii”.

Sute de mărci internaționale, inclusiv L’Oreal și Estee Lauder, au închis deja magazinele și au încetat vânzările online în Rusia, în semn de protest față de război.

Firma de cosmetice, care are spa-uri și magazine în orașe rusești, inclusiv Moscova și Sankt Petersburg, a spus că nu își poate asuma „riscul” de a-și închide magazinele.

„În acest moment, nu putem garanta că cei 700 de angajați ai noștri din Rusia nu se vor confrunta cu represalii dacă încetăm să activăm în țară”, a declarat un purtător de cuvânt pentru BBC. „Suntem deosebit de îngrijorați pentru angajații noștri care au rude în Ucraina sau care sunt de origine ucraineană”. „În același timp, ne angajăm ferm față de partenerii noștri și angajații acestora din Ucraina”.

Firma a spus că a condamnat ferm invazia „nejustificată și neprovocată” a Rusiei și și-a redus semnificativ operațiunile în Rusia, suspendând planurile de investiții și toate transporturile în țară. În același timp, a refuzat să comenteze dacă a continuat vânzările online în țară și care ar fi impactul opririi livrărilor asupra magazinelor sale din Rusia.

L’Occitane are 3.085 de puncte de vânzare cu amănuntul în întreaga lume. Anul trecut a avut vânzări de 1,5 miliarde de euro.

Alte magazine internaționale încă deschise în Rusia au spus că nu pot închide magazinele din cauza acordurilor complexe de franciză care le împiedică să se retragă. Burger King și grupurile hoteliere Marriott și Accor se numără printre firmele restricționate de aceste aranjamente.

Marți, s-a descoperit că unele magazine independente Nike funcționează în Rusia la peste o săptămână după ce marca de îmbrăcăminte sport a anunțat că își închide temporar toate magazinele din țară.

Profesorul Vanessa Burbano, de la Columbia Business School din SUA, a spus că consistența între afirmații și acțiuni este importantă pentru mărcile cu operațiuni în Rusia.

„Riscul ca companiile să facă afirmații care ar putea să nu fie percepute ca fiind în concordanță cu acțiunile lor este că ar putea fi văzute ca o spălare verde în contextul Ucrainei, ceea ce ar fi dăunător pentru reputația lor”.

Realitatea Live

05 Mai 2024, 11:42
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Mai 2024, 11:42 // Actual //  Lupu Eduard

Cei mai bogaţi oameni din întreaga lume pot cheltui până la 500.000 de dolari (400.000 de lire sterline) pe pachete “ultra-exclusive” pentru Jocurile Olimpice de la Paris 2024, despre care promotorii susţin că includ întâlniri cu sportivii, acces la satul sportivilor şi “şansa de a lua parte la ceremonia de deschidere”, relatează The Guardian.

GR8 Experience, o “agenţie internaţională de experienţe” deţinută în parte de managerul de afaceri al starului de baschet LeBron James şi de managerul de relaţii publice al jucătorului de tenis Rafael Nadal, vinde pachete olimpice despre care susţine că includ bilete la 14 evenimente, cum ar fi finala masculină de 100 de metri şi ceremonia de deschidere, pentru 381.600 de dolari.

În plus faţă de aşa-numitele bilete de categoria A, agenţia susţine că poate organiza “experienţe pe care nu le poţi cumpăra”, inclusiv întâlniri cu sportivii, tururi ale zonelor cu acces restricţionat, cum ar fi satul sportivilor, acces privat după orele de program la Luvru şi o “cină regală la Palatul Versailles”.

Barnabas Carrega, directorul executiv al GR8 Experience, a declarat pentru The Guardian că firma sa le oferă super-bogaţilor “acces care nu este disponibil publicului, inclusiv timp cu sportivii”. El a refuzat să numească sportivii pe care i-a înscris, dar a spus că a organizat anterior evenimente private cu Nadal şi cu Novak Djokovici, o altă vedetă a tenisului, precum şi cu fostul schior olimpic italian Giorgio Rocca.

“Pentru Jocurile Olimpice sunt câţiva jucători de tenis”, a spus el. “Şi o serie de alţi sportivi, dar nu sunt în măsură să-i numesc”.

Întrebat despre costul întâlnirilor, acesta a spus că “depinde de structura întâlnirii”, care, potrivit acestuia, variază de la “15 minute pentru a face fotografii şi a discuta rapid până la alte întâlniri mult mai implicate… în care se petrece masa de prânz”. Preţul, a spus el, variază de la 25.000 de dolari la 500.000 de dolari “dacă vorbim despre unul dintre cei mai buni sportivi care petrece mult timp”.

Carrega a declarat că este “foarte selectiv” în ceea ce priveşte sportivii cu care lucrează compania sa şi a spus că unii ar putea să nu ofere experienţa pe care o caută clienţii. “Unii sportivi au un nume uriaş, dar s-ar putea să nu aibă carisma necesară pentru clienţi, alţii oferă o experienţă adevărată”, a spus el. “Sportivii trebuie să pară că vor să fie acolo, nu să spună “bună ziua”, dar apoi, în cinci minute, este evident că vor să plece.”

El a susţinut că, în trecut, compania sa – care este deţinută parţial de partenerul de afaceri şi managerul lui James, Maverick Carter, şi de managerul de PR al lui Nadal, Benito Perez-Barbadillo – a aranjat ca un client să petreacă aproape o săptămână cu Nadal, inclusiv să urmărească un meci din loja jucătorului, iar un alt client să joace un meci împotriva lui Djokovici.

Carrega a mai afirmat că ar putea vinde accesul pentru a face “parte din ceremonia olimpică”. În timp ce partenerul oficial al Jocurilor Olimpice, On Location, oferă bilete “Riverside Gold Package” pentru a urmări ceremonia de deschidere la preţul de 7.500 de euro (5.980 de lire sterline), înainte de taxe, de-a lungul Senei, Carrega a declarat că a putut oferi acces “în interiorul Trocadéro”, unde va avea loc partea principală a ceremoniei, cu vedere la Turnul Eiffel. “Nu puteţi cumpăra acest lucru. Trebuie să îţi foloseşti relaţia cu familiile sportivilor şi cu delegaţiile [ţărilor]”.

El a spus că are şase până la opt spaţii disponibile pentru ceremonia de deschidere care ar costa aproximativ 25.000 de dolari fiecare şi că a vândut deja câteva unui client pe termen lung cu o avere netă foarte mare. “Evident, la acest nivel de preţ trebuie să fii o persoană foarte calificată pentru a dori să cheltuieşti aceşti bani”, a spus el. “Este accesul pe care banii nu-l pot cumpăra, nivelul inaccesibil la ceva foarte, foarte unic şi special”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău