10 LEI// Ion Duca: Îmi doresc ca Duca Clothing să devină un brand cunoscut mondial. A lansat afacerea în pandemie

10 Mai 2022, 09:00
 // Categoria: Interviu // Autor:  MD Bani
10 Mai 2022, 09:00 // Interviu //  MD Bani

În anul 2021, în domeniul industriei ușoare din Republica Moldova a apărut un nou producător autohton de haine. Este vorba despre Duca Clothing fondată de tânărul antreprenor Ion Duca din Chișinău. Spune că a lansat afacerea „din entuziasm” și încearcă să devină mai bun în business în fiecare zi. Cheia succesului pentru el este să nu-ți pierzi niciodată entuziasmul chiar dacă vor fi momente când vei avea de pierdut.

„Noi am optat pentru o calitate bună, înaltă și oferim un preț accesibil pentru cumpărători.”

A crescut printre haine, întrucât părinții lui se ocupau cu comercializarea hainelor de import pe piața din Republica Moldova, dar nu s-a gândit niciodată că va ajunge să lanseze propriul brand de haine.

Pentru a lansa Duca Clothing a investit economiile familiile, care nu erau atât de mari. De asemenea, a apelat la credite bancare. Astfel, a procurat utilajul necesar, iar primele stofe au fost luate „pe încredere” cum zice Ion, întrucât a plătit pentru ele mai târziu. Acest factor i-a ajutat să se lanseze mult mai devreme decât s-a planificat.

„Noi ne-am deschis în plină pandemie când toți încercau să pună banii la colțun și afacerile erau pe minus. Eu am zis: hai să încercăm, DE CE NU?”

Compania Duca Clothing se dezvoltă pe zi ce trece, se mărește atât echipa cât și varietatea produselor, din acest motiv, în prezent nu poate fi vorba despre profit, întrucât majoritatea banilor sunt folosiți pentru creștere. Cu toate acestea, în scurt timp Ion Duca spune că va veni și profitul.

„Odată cu creșterea veniturilor cresc și cheltuielile”, afirmă antreprenorul.

Feedbackul de la clienți, echipa și MAMA sa sunt factorii care îl motivează zi de zi pe Ion Duca. Consideră că a obținut rezultate deosebite datorită echipei pe care o consideră „familie”.

Chiar dacă unii consideră că puterea de cumpărare a Republicii Moldova, după experiența sa în domeniul industriei vestimentare, antreprenorul a observat că țara noastră are o putere de cumpărare „normală”. În prezent, echipa Duca nu reușește să facă față numărului de comenzi.

„În prezent, cu echipa pe care o avem, care nu este mică, noi nu reușim să saturăm piața Republicii Moldova. Oamenii au învățat deja să cumpere de la producătorii autohtoni. ”

Pentru a obține vânzări rapide a decis să deschidă două magazine în centrele comerciale din Chișinău. În prezent, echipa de marketing se ocupă de promovare în mediul online.

Antreprenorul Ion Duca are un scop măreț, își dorește ca Duca Clothing să devină un brand cunoscut la nivel mondial.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală