Cei 12 nemți care au fost jucați pe degete de Putin

06 Mai 2022, 11:36
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
06 Mai 2022, 11:36 // Actual //  Lupu Eduard

Războiul Rusiei împotriva Ucrainei a aruncat în aer relația Germaniei cu regimul de la Moscova, iar Berlinul se vede acum trecând printr-un proces dureros de introspecție, îndoială de sine și recriminare, scrie Politico. După ani de zile în care germanii au susținut că un pic de „politică răsăriteană” (Ostpolitik) ar fi tot ce este nevoie pentru a ține Rusia în frâu, elita politică, academică și jurnalistică din Germania are o nouă dilemă: Cum au putut să se înșele atât de tare în privința Rusiei?

Aproape niciodată în istorie nu s-a mai întâmplat ca încrederea unei țări în propriile forțe și imaginea ei despre locul pe care îl ocupă în lume să fie atât de zdruncinate peste noapte, scrie Politico, citat de digi24.ro.

Cancelarul Olaf Scholz, un social-democrat care a preluat conducerea țării după plecarea Angelei Merkel în decembrie, a anunțat o schimbare de 180 de grade a politicii de apărare a Germaniei imediat după ce Rusia a invadat Ucraina.

Supranumit Zeitenwende („schimbare istorică”), planul include angajamentul de a aloca 100 de miliarde de euro pentru apărare în cât mai scurt timp.

Doar câteva săptămâni mai târziu, panica instaurată în rândul oficialilor de la Berlin în privința acțiunilor lui Vladimir Putin a lăsat loc unei atitudini mai sfidătoare față de aliații săi care cer Germaniei să accelereze aprovizionarea Ucrainei cu arme mai serioase decât rachetele din era sovietică pe care le-a trimis până acum.

Această încăpățânare amintește de faptul că relația Germaniei cu Rusia nu a fost clădită peste noapte. Procesul a durat ani de zile, iar la final toată țara a devenit complice, scrie Politico.

Angela Merkel

Niciun german nu este mai responsabil pentru criza din Ucraina decât Angela Merkel, scrie Politico. Cancelarul, care a condus Germania din 2005 până în 2021, a fost principala voce din spatele refuzului de a primi Ucraina în alianța NATO.

Merkel a insistat mereu că Putin este o persoană cu care se poate negocia, în ciuda multelor evenimente care demonstrau contrariul, precum invadarea Georgiei, bombardarea Siriei, anexarea Crimeei, războiul din Donbas, doborârea zborului MH-17, asasinarea criticilor Kremlinului sau otrăvirea lui Alexei Navalnîi.

Frank-Walter Steinmeier

Un om de încredere al fostului cancelar al Germaniei, Gerhard Schröder, Steinmeier a fost unul dintre promotorii formării alianței energetice cu Rusia prin gazoductul Nord Stream încă de la începutul proiectului.

La fel ca mulți alți social-democrați, Steinmeier a spus că proiectul va garanta pacea prin crearea unei dependențe reciproce între Germania și Rusia.

Gerhard Schröder

După ce a pierdut postul de cancelar în favoarea lui Merkel în 2005, Schröder ar fi putut să se retragă din activitate și să ducă o viață liniștită împreună cu familia sa în Hanovra, scrie Politico. Perioada petrecută de Schröder la șefia Germaniei a fost, probabil, cea mai reușită guvernare dintr-o întreagă generație și, dacă s-ar fi retras la timp, fostul cancelar ar fi rămas un lider politic de admirat.

Joe Kaeser

Este adevărat că liderii politici ai Germaniei poartă mare parte din responsabilitate pentru abordarea naivă a țării față de Rusia, însă la fel de adevărat este că oficialii au fost și împinși de la spate în acest sens, scrie Politico. Și nimeni nu a împins mai tare decât Kaeser.

Wolfgang Reitzle

Reitzle a fost principala forță din spatele gigantului industrial al gazelor naturale, Linde, pentru ultimii 20 de ani și a crescut implicarea companiei pe piața din Rusia.

Puțini directori germani au fost mai apropiați de guvernul lui Putin decât Reitzle, un fost director de la BMW care a fost mai întâi director executiv și apoi președinte al Linde, un post pe care nu îl mai ocupă din martie.

Matthias Platzeck

Un fost premier al statului german Brandenburg și lider social-democrat, Platzeck a reprezentat fața mai blândă la Berlin a agresiunii ruse, scrie Politico. Născut și crescut în Germania comunistă, Platzeck, care a admis că este un iubitor al cinematografului sovietic, a încercat să îi convingă pe germani că nu au de ce să se teamă de Rusia.

Georg Restle

Un reporter binecunoscut din Germania și prezentator al jurnalului de știri primetime numit „Monitor”, Restle a susținut ideea controversată că expansiunea în estul Europei a alianței NATO este de vină pentru acțiunile agresive ale Rusiei.

Friedrich Merz

La o primă vedere, Merz, noul lider al conservatorilor germani, pare să nu aibă nicio legătură cu Rusia. Cu toate acestea, Merz, care a câștigat șefia Uniunii Creștin-Democrate (CDU) la a treia încercare, s-a poziționat de mai multe ori de partea greșită a istoriei, scrie Politico.

Jürgen Habermas

Habermas, „filozoful neoficial al Germaniei”, în vârstă de 92 de ani a reprezentat un oracol al stângii politice din Germania timp de mai multe decenii și a afirmat că Berlinul a luat decizia corectă când a refuzat să trimită arme în Ucraina, scrie Politico.

Manuela Schwesig

Fost ministru al familiei pe vremea lui Merkel, social-democratul a devenit premier al statului Mecklenburg-Vorpommern în 2017 și era văzută de mulți ca reprezentând viitorul partidului – până când și-a făcut apariția pe scenă Nord Stream 2.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 

Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău