Chișinăul, prins în plasa rușilor de la Cuciurgan! Autoritățile anunță că discută cu Cuciurganul achiziția de curent

23 Mai 2022, 14:31
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
23 Mai 2022, 14:31 // Slider //  bani.md

În cadrul ședinței de astăzi, membrii Comisiei Situații Excepționale au decis decis să fie prelungit, pentru perioada lunii iunie, termenul de achiziție a energiei electrice de către SA „Energocom”, în baza negocierilor directe.

În data de 4 mai Prin decizia Comisiei pentru Situații Excepționale, a dispus că Energocom are obligația de serviciu public de procurare a energiei electrice solicitate de furnizorii serviciului universal, furnizorii și de ultimă opțiune, și de operatorii de sistem pentru luna mai 2022. Totodată, Dispoziția citată a Comisiei pentru Situații Excepționale a Republicii Moldova prevede că pentru luna mai, 2022, Energocom va încheia contracte de achiziție a energiei electrice în baza negocierilor directe.

Prețul este mai mare cu 6 USD, dar tarifele pentru consumatorii finali rămân neschimbate până la 1 iunie curent, dădea asigurări Natalia Gavrilița.

În data de 29 aprilie, licitația pentru procurarea energiei electrice a fost anulată, după prelungirea acesteia de trei ori. Autoritățile au decis să poarte negocieri directe cu Centrala de la Cuciurgan. În rezultat s-a ajuns la o înțelegere de livrarea a curentului electric pe parcursul lunii mai la un preț de 59,5 USD MWh.

Republica Moldova importă 80% din necesarul de energie electrică de la Centrala de la Cuciurgan, care este controlată de grupul rusesc INTER RAO.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală