Un fost ministru al Apărării, despre atacul rușilor asupra portului Odesa: Rusia face ce știe mai bine, minte și ucide

23 Iul. 2022, 18:36
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
23 Iul. 2022, 18:36 // Actual //  bani.md

Mă miră naivitatea unora care se miră de faptul că Rusia a atacat Odesa imediat a doua zi după semnarea acordului din Turcia, acord care prevedea deblocarea unor porturi si începerea exportului de cereale. Rusia face ce știe mai bine, minte și ucide. Rețineți, Rusia va înceta să mai mintă și să mai omoare oameni nevinovați doar atunci când nu va mai exista, a comentat fostul ministrul al Apărării, Anatol Șalaru atacul rușilor asupra portului Odesa.

Rachete rusești au lovit sâmbătă dimineață infrastructura din portul Odesa. Atacul vine după ce vineri a fost semnat acordul pentru deblocarea exporturilor din porturile de la Marea Neagră.

Acordul istoric semnat vineri de Moscova şi Kiev ar fi permis ca anumite exporturi să fie expediate din porturile de la Marea Neagră, inclusiv din hub-ul din Odesa.

„Inamicul a atacat portul comercial maritim Odesa cu rachete de croazieră Kalibr”, a scris Comandamentul Operaţional Sud pe aplicaţia Telegram.

Două rachete au lovit infrastructura din port, în timp ce alte două au fost doborâte de forţele de apărare aeriană, a precizat acesta.

Porturilor ucrainene au fost blocate de către flota rusă din Marea Neagră, de la invazia Moscovei din 24 februarie. Au fost oprite zeci de milioane de tone de cereale şi multe nave. Acest lucru a agravat blocajele din lanţul de aprovizionare global şi, împreună cu sancţiunile occidentale asupra Rusiei, a alimentat inflaţia preţurilor la alimente şi energie.

Acordul de export de vineri urmăreşte să evite foametea a zeci de milioane de oameni din ţările mai sărace prin injectarea unei cantităţi mai mari de grâu, ulei de floarea-soarelui, îngrăşăminte şi alte produse pe pieţele mondiale, inclusiv pentru nevoile umanitare, parţial la preţuri mai mici.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală