Moldovenii se grăbesc să iasă din țară pentru a merge în vacanță. Vama și Poliția de Frontieră lucrează la maxim

01 Aug. 2022, 12:16
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
01 Aug. 2022, 12:16 // Actual //  MD Bani

Vara este în toi, iar moldovenii se grăbesc să plece din țară pentru a se odihni peste hotare. De asemenea, mai mulți conaționali se întorc acasă în perioada estivală. În acest context, Serviciul Vamal și Poliția de Frontieră lucrează la capacitate maximă pentru a fluidiza traficul transfrontalier. De asemenea, se oferă și recomandări pentru călători.

„Se cunoaște că în perioada estivală, în special ultima lună de vară – august, numărul călătorilor crește considerabil, atât pe sensul de ieșire din țară fiind condiționat de preferințele cetățenilor moldoveni de a petrece vacanțele peste hotare, dar și pe cel de intrare – conaționalii revin acasă. Totodată, pornind de la situația de război din țara vecină, fluxul de călători s-a orientat spre frontiera moldo-română, din acest considerent traficul de pasageri și mijloace de transport s-a dublat. Un alt motiv de creștere a traficului în ultima săptămână este condiționat și de frecventele alerte cu bombă consemnate la Aeroportul Internațional Chișinău. Astfel, călătorii dau preferință traficului pe cale terestră.”

În acest sens, în unele puncte de trecere a frontierei se trece la regimul intensiv de lucru: 

– Monitorizarea permanentă a situației privind fluxul de pasageri și mijloace de transport, în scopul acumulării datelor cu privire la timpii de așteptare, orele și zilele cele mai aglomerate;

– Suplinirea numărului de funcționari vamali și polițiști de frontieră prin crearea locurilor de muncă suplimentare în punctele de trecere cu flux sporit de călători, dotate cu tehnică de calcul, echipamente speciale de verificare a documentelor etc. (ar permite neîntârziat reamplasarea și/sau implicarea personalului în situație de criză);

– Folosirea la maxim a infrastructurii punctelor de trecere (disponibilitatea tuturor pistelor de control);

 – Evaluarea periodică a rețelelor schimbului de date între Serviciul Vamal și Poliția de Frontieră, în vederea prevenirii blocajelor tehnice și a căderilor de rețea;

– Efectuarea procesului de documentare a unui incident de către alt angajat decât cel implicat pe pista de control, pentru a asigura continuitatea controlului fluxului de călători și mijloace de transport;

– Intensificarea relațiilor de conlucrare cu autoritățile de frontieră și vamale ale statelor vecine, pentru a sincroniza acțiunile ce țin de traversarea frontierei de stat.

În scopul susținerii participanților la traficul transfrontalier, Serviciul Vamal și Poliția de Frontieră recomandă: 

– verificarea valabilității şi statutului documentului de călătorie în baza căruia se traversează frontiera de stat;

– tranzitarea tuturor punctelor de trecere existente la graniță, pentru a nu suprasolicita doar unele dintre ele și pentru a evita formarea cozilor;

– consultarea aplicației „Traficul on-line în posturile vamale de frontieră” de pe pagina oficială a Serviciului Vamal, pentru a cunoaște în timp real situația din punctele de trecere a frontierei;

– manifestarea de înțelegere, răbdare și disciplină, ținând cont de regulile de aflare și traversare a frontierei de stat.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău