Porsche debutează pe Bursa de la Frankfurt la 75 miliarde de euro capitalizare

30 Sept. 2022, 10:57
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
30 Sept. 2022, 10:57 // Au Bani //  MD Bani

Porsche AG a intrat joi la tranzacţionare pe Bursa de la Frankfurt la o capitalizare de circa 75 de miliarde de euro după ce Volkswagen a sfidat volatilitatea din pieţe, care a adus o secetă de listări noi şi a listat producătorul de maşini sport la limita superioară a intervalului de preţ 76,5-82,5 euro pe acţiune anunţat în prospectul de emisiune pe 19 septembrie, transmite Reuters.

În debutul şedinţei, acţiunile brandului iconic s-au tranzacţionat la 84,5 de euro pe unitate, stabilindu-se ulterior în jurul a 83,4 dolari la ora redactării acestei ştiri. Volkswagen, compania mamă, oferă spre vânzare 911 milioane de acţiuni, o referinţă la faimosul model 911 al Porsche. În IPO vor fi vândute până la 113,9 milioane de acţiuni preferenţiale.

Acesta este al doilea cel mai mare debut pe bursă al Germaniei, după listarea Deutsche Telekom în 1996 şi una dintre cele mai mari listări din Europa. Evaluarea Porsche se apropie de cea a companiei-mamă Volkswagen (88,5 mld. euro), care este cel mai mare producător european de maşini, dar şi pe cea a unor rivali precum Ferrari, Aston Martin, BMW sau Mercedes-Benz.

„Astăzi este o zi minunată pentru Porsche şi o zi minunată pentru Wolkswagen”, a declarat Arno Antlitz, directorul financiar al Volkswagen pentru CNBC. Reprezentanţii companiei se aşteptau ca IPO-ul să fie unul de succes, menţionând în acest sens rezultatele financiare solide şi o strategie pentru viitor foarte convingătoare.

Listarea acţiunilor ar urma să aducă Porsche un boost financiar de 19,5 miliarde de euro, bani pe care compania îi va folosi pentru a avea mai multă flexibilitate financiară în privinţa automobilelor electrice. Familiile Porsche şi Piech, al căror holding Porsche SE controlează Volkswagen, îşi va consolida controlul asupra Porsche AG în urma IPO-ului deoarece va putea cumpăra 25% plus o acţiune ordinară – cu drept de vot, având în vedere că a pierdut controlul mărcii în urmă cu 10 ani într-o luptă pentru preluare cu Volkswagen. Porsche-Piech a acceptat să plătească o primă de 7,5% peste preţul acţiunilor şi va finanţa achiziţia printr-un mix de datorii şi un dividend special din partea Volkswagen, care vrea să distribuie aproape jumătate din banii atraşi în IPO sub formă de dividende.

Investitorii vor putea să subscrie 25% din acţiunile preferenţiale care nu oferă drept de vot. Printre investitorii din IPO se mai numără fondurile suverane din Qatar, Abu Dhabi şi Norvegia li administratorul de fonduri mutuale T. Rowe Price. Volkswagen va rămâne cu o participaţie de 75% la Porsche. Doar 10% din acţiunile Porsche au fost oferite investitorilor de retail şi nu poartă drept de vot. Bank of America, Citigroup, Goldman Sachs şi JPMorgan au lucrat la tranzacţie în calitate de coordonatori globali şi joint bookrunners, în timp ce Mediobanca, care a listat Ferrari în 2015, a acţionat ca şi consilier financiar al Porsche.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală