Cine este generalul morții, preferatul lui Putin? Armand Goșu: „A ras Alep de pe fața pământului!”

12 Oct. 2022, 17:16
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
12 Oct. 2022, 17:16 // Actual //  bani.md

Invitat la podcastul România lui Cristache de la evz.ro, expertul român în spațiul ex-sovietic, Armand Goșu, l-a caracterizat pe noul comandant al forțelor ruse în Ucraina, generalul Serghei Surovikin. Profesorul universitar e convins el este cel responsabil de schimbarea abruptă a strategiei de luptă a armatei ruse, care se îndreaptă acum către ținte ale infrastructurii civile.

„Eu n-aș considera-o un răspuns la atentatul de la pod, ci aș spune mai degrabă că e ceva mult mai adânc, e vorba de schimbarea tacticii armatei ruse în Ucraina. Și al lega-o de numirea generalului de armată Surovikin în fruntea operațiunii din Ucraina. Trebuie să ne uităm cine este generalul Sergei Surovikin, o să vedeți că e un tip foarte dur.”, menționează Armand Goșu.

Distrugătorul orașelor Groznîi și Alep

„În 1991, era căpitan, el a fost singurul ofițer care a ieșit și a tras în mulțime în Moscova, în timpul puciului de la Moscova. Cei 3 morți de la revoluția pe care a avut-o Rusia în august 1991 sunt morții lui Surovikin, a fost arestat atunci. Și a avut o carieră destul de prodigioasă, pentru că a fost în Cecenia în 1994-1996, apoi în 1999, dar cariera lui a explodat din momentul în care l-a întâlnit pe Putin. Lui Putin i-a plăcut, e un tip solid, care inspiră teamă și generalul Surovikin a fost trimis în Siria. El este cel care a condus operațiunile de la Alep. El a transformat orașul Alep în al doilea Groznîi. L-a ras practic de pe fața pământului. Și el este generalul care organizează astfel de raiduri, cum a făcut la Groznîi, cum a făcut la Alep, bombardamentele astea.”, a explicat profesorul universitar, care susține că generalul Surovikin va înteți atacurile asupra civililor.

„Nu are ezitări și pornește împotriva populației civile. El și la Groznîi, și la Alep, și acum în Ucraina pornește împotriva populației civile. (…) Și știm care au fost țintele în orașul Kiev. Au fost țintele, mai întâi, administrative, au tras aproape de Universitate și apoi au lovit și o centrală termoelectrică. În general, în cele 8 orașe lovite de rachete, centralele termoelectrice au reprezentat ținte, asta înseamnă că au vrut să paralizeze sistemul energetic din Ucraina și parțial au reușit.”, a mai spus Armand Goșu.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală