Salonul mondial al automobilului revine la Paris. BMW și Ferrari nu participă la această ediție

17 Oct. 2022, 17:29
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
17 Oct. 2022, 17:29 // Slider //  MD Bani

După patru ani de absenţă din cauza Covid-19, Salonul mondial al automobilului a fost inaugurat luni la Porte de Versailles, în sudul Parisului, de către preşedintele francez Emmanuel Macron care a vorbit de un „sprijin puternic şi cât mai rapid posibil pentru industria auto europeană” în cursa cu China şi SUA, informează AFP.

Ediţia din 2022 a Salonului mondial al automobilului, una la care nu vor participa companii precum Volkswagen, BMW sau Ferrari, este marcată de prezenţa în forţă a producătorilor francezi şi chinezi, într-un moment în care industria este angajată într-o tranziţie istorică spre electricitate şi paralizată de o lipsă de cipuri electronice.

După ce ediţia din luna martie 2020 a trebuit să fie anulată din cauza pandemiei, şi într-un context complicat pentru industria uto, cea de a 89-a ediţie a Salonului mondial al automobilului de la Paris este una cu o amploare redusă. Organizatorii mizează în acest an pe 300.000 până la 400.000 de vizitatori, timp de doar o săptămână, în timp ce la ediţia din 2018 au fost înregistraţi peste un milion de vizitatori pe parcursul a două săptămâni.

În cadrul Salonului de la Paris, Renault va prezenta noul său model electric Renault 4, descendentul faimosului ‘4L’. Noul model va fi un SUV electric care va trona alături de noul Renault 5, la rândul său un automobil electric. În interiorul grupului Renault, mărcile Dacia şi Alpine vor prezenta şi ele mai multe concepte futuriste.

În ceea ce priveşte grupul Stellantis, mărcile Peugeot, Jeep şi DS vor prezenta câteva noi modele, printre care se numără şi primul Jeep electric, în timp ce Citroen şi-a prezentat conceptul durabil Oli în avanpremiera Salonului de la Paris.

Celelalte staruri ale Salonului de la Paris, unde vor avea standuri mari, sunt mărcile chineze şi vietnameze de automobile electrice Ora, BYD sau VinFast, care s-au lansat toate în cucerirea pieţei europene.

În același timp, niciun producător auto german nu a făcut deplasarea la Paris. După ce în 2021 au investit milioane de euro în saloanele auto de la Shanghai şi Munchen, giganţii BMW şi Volkswagen au decis să zică pas, la fel ca şi filialele lor Mini, Seat, Bugatti sau Lamborghini.

Mercedes este singurul constructor german prezent la Paris dar nu în locul unde se desfăşoară Salonul mondial al automobilului. Constructorul de automobile de lux şi-a prezentat noul său SUV electric EQE la muzeul Rodin.

La rândul lor, constructorii auto japonezi şi sud-coreeni se remarcă şi ei prin absenţă. De asemenea, constructorul american Tesla lipseşte şi el, preferând să îşi organizeze propriile sale evenimente sau să îşi expună noutăţile în cadrul unor saloane de tehnologie, precum cel de la Las Vegas.

În acest context, marile nume din industria auto sunt înlocuite la Salonul mondial al automobilului de la Paris de giganţi din industria bancară, precum băncile franceze BNP şi Crédit Aricole, care îşi expun vehiculele pe care le propun pentru închiriere. Alte companii prezente la evenimentul organizat la Porte de Versailles sunt Netflix şi Lego.

Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău