Victoriabank a luat o serie de măsuri de economisire a energiei electrice

28 Oct. 2022, 12:12
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
28 Oct. 2022, 12:12 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Victoriabank este alături de locuitorii Republicii Moldova în orice condiții, inclusiv în cadrul campaniei de economisire a energiei electrice, desfășurată la nivel local și european în contextul crizei energetice. Astfel, banca anunță că a luat un șir de măsuri de reducere a consumului de curent electric în toate cele 71 de sedii ale sale din 31 de localități din țară.

„Risipa de curent electric înseamnă risipă de bani. Acum, însă, mai mult ca oricând, trebuie să facem economii de energie electrică pentru a depăși această criză la nivel european. Totodată, credem că trebuie să dăm dovadă de solidaritate la acest capitol. Astfel, Victoriabank a hotărât să anunțe public un șir de decizii privind reducerea consumului de energie electrică. În același timp, prin exemplul propriu, îndemnăm toți locuitorii Republicii Moldova să ia măsuri similare în propriile apartamente sau case”, a spus Bogdan Pleșuvescu, Președinte Victoriabank.

Printre acțiunile de raționalizare a consumului de energie electrică în sucursalele Victoriabank se numără:

  • Stingerea luminilor în toate subdiviziunile Victoriabank, după programul de lucru, pe timp de noapte, inclusiv siglele luminoase exterioare;
  • Utilizarea la maximum a luminii naturale în birouri și în spațiile comune;
  • Deconectarea iluminării pe holuri, în sălile de ședințe unde nu se desfășoară întruniri;
  • Decuplarea aparatelor și utilajelor atunci când nu sunt folosite (imprimantă, fierbător, încărcător de telefon, cuptor cu microunde, televizor etc.);
  • Utilizarea limitată a ascensorului.

Chiar din prima zi de implementare a acestor măsuri de către Victoriabank, s-a reușit obținerea unei economii a energiei electrice de până la 30%.

Amintim că astfel de măsuri de economisire a energiei electrice au fost luate și de mai multe instituții publice și private din Uniunea Europeană, dar și din Republica Moldova, precum și de către consumatorii de rând. Printre aceste decizii se numără: trecerea la regimul manual de conectare și deconectare a instalațiilor de aer condiționat pentru răcirea sau încălzirea aerului, utilizarea unor becuri LED, care consumă mai puțin curent, sistarea iluminatului din interiorul unor clădiri, renunțarea la iluminatul exterior al unor sedii după miezul nopții, deconectarea unor fântâni arteziene, diversificarea surselor de energie electrică, printre care instalarea panourilor solare etc. De asemenea, autoritățile europene și cele din Republica Moldova au îndemnat populația să facă același lucru pentru economisirea energiei electrice.

Victoriabank implementează o agenda socială continuă, fiind întotdeauna alături de Moldova, alături de fiecare. Astfel, din martie curent, Victoriabank desfășoară campania națională „Alături de Moldova, alături de fiecare!” – o amplă inițiativă socială pentru întreaga țară, cu un buget de cel puțin 10 milioane de lei, care va fi implementată până la sfârșitul acestui an.

P.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău