Cum negociază Bill Gates, șeful Microsoft? Secretele au fost dezvăluite de un miliardar român

02 Ian. 2023, 16:18
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
02 Ian. 2023, 16:18 // Oameni şi Idei //  MD Bani

George Haber, antreprenor născut în România și stabilit în Silicon Valley, a cărui avere era estimată în anii 2000 la 100 de milioane de dolari, a avut ocazia să negocieze cu miliardarul american de două ori. Bill Gates a vrut să îi cumpere o companie și să integreze un produs al său în consola de jocuri, Xbox. În timpul unui podcast, realizat de newmoney.ro, miliardarul rămân a dezvăluit secretele de negociere ale lui Bill Gates.

Câteva din dezvăluirile lui George Haber despre cum negociază Bill Gates

„Eu îl știam pe Bill Gates ca un om mârșav, care încerca să sugă tot ce putea din companiile mici. Sunt zeci de companii mici cărora Microsoft le-a furat ideea sau le-a distrus.”

„Bill Gates mi-a făcut o ofertă de cumpărare pentru CompCore (o companie care a creat un player video, considerat predecesorul DVD-ului, n.r.) la un preț de joke.”

„Eu eram David, iar el (Bill Gates, n.r.) era Goliat care putea să calce pe oricine în picioare și o făcea fără nicio rușine.”

„Bill Gates era tipul perfect de hacker, un om cu o introversie enormă. Nu făcea eye contact cu tine, își ascundea privirea. Nu mi-a plăcut de el.”

„Singura constantă în acest univers este schimabrea permanentă. S-a schimbat și Silicon Valley. Când am venit eu (în anii 80, n.r.), aici era un paradis pentru ingineri. Cei creativi puteau crea companii pe care să le vândă sau să le scoată pe bursă. Prin anii târzii din 90 și 2000 a intervenit o schimbare prin care Silicon Valley a devenit mai hollywoodizat, în care contau mai mult chestii de PR și marketing. A devenit un balon umflat.”

„Companii ca WeWork sau Uber nu creează nimic nou, ci optimizează piețe existente.”

George Haber

George Haber (66 de ani) a cofondat sau dezvoltat mai multe startup-uri tehnologice pe care le-a vândut către mari corporații americane. Trei dintre cele mai importante exituri ale sale sunt CompCore Multimedia (soft și hard video), GigaPixel (placă grafică) și Interakt (soft). Cea din urmă a fost cumpărată de Adobe, care prin această achiziție și-a făcut în 2006 intrarea în România. Cele mai recente investiții ale sale sunt în Braintronix (roboți) și MissionCritical (inteligența artificială). Haber locuiește la Santa Clara, în apropiere de San Farncisco.

 

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII