Mai multe stațiuni de schi sunt nevoite să închidă pârtiile. Vremea caldă le dă bătăi de cap

10 Ian. 2023, 10:58
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
10 Ian. 2023, 10:58 // Slider //  MD Bani

Temperaturile extrem de blânde de la începutul anului în Europa au forţat staţiunile montane din Franţa, Italia, Elveţia şi Austria să îşi închidă o parte sau toate pârtiile de schi din lipsa zăpezii, transmite AFP.

În Austria, zeci de staţiuni de schi au fost închise în timp ce altele au fost nevoite să îşi reducă activitatea.

De asemenea, se atestă o scădere a numărului schiorilor care vin la schi pentru o singură zi, fiind descurajaţi de lipsa zăpezii.

În Franţa, potrivit asociaţiei Domaines skiables de France (DSF), organismul care reprezintă firmele care exploatează aproximativ 250 de staţiuni de schi, mai puţin de jumătate din pârtii erau deschise săptămâna trecută. Condiţiile meteo au impus anularea anumitor competiţii, precum cea de a patra etapă a cursei auto E-Trophée Andros, care trebuia să se desfăşoare la Tignes (Savoia) în perioada 13-14 ianuarie. De asemenea, cea de 39-a ediţie a cursei de sănii trase de câini numită Retordica care urma să aibă loc în weekend a fost anulată, în timp ce Cupa Mondiala Telemark este posibil să fie amânată pentru februarie.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

În Elveţia, aproape jumătate din cele 240 de domenii schiabile au fost obligate să îşi oprească sau să îşi reducă activitatea. Dacă staţiunile aflate la altitudini de peste 2.000 de metri profită de frigul de la începutul sezonului, staţiunile aflate la o altitudine mai mică au de suferit, cu o scădere de 10% a trecerilor prin instalaţiile de transport pe cablu în perioada cuprins între sfârşitul lunii noiembrie şi sfârşitul lunii decembrie.

În Italia, staţiunile din Dolomiţi, nordul ţării, au putut rămâne deschise graţie ninsorilor din decembrie şi utilizării tunurilor de zăpadă. În schimb, staţiunile din Apenini, centru, porţile au rămas închise din cauza climei prea blânde care a împiedicat utilizarea zăpezii artificiale.

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală