Lufthansa vrea să preia o parte dintr-o companie aeriană italiană

19 Ian. 2023, 10:03
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
19 Ian. 2023, 10:03 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Grupul german Lufthansa, cel mai mare transportator aerian din Europa, a anunţat miercuri că a înaintat o ofertă pentru preluarea unei participaţii minoritare la ITA Airways, o companie aeriană italiană succesoare a fostei Alitalia, transmite Reuters.

„Planul este să ajungem la un acord cu privire la achiziţionarea iniţială a unei participaţii minoritare precum şi cu privire la opţiunile pentru preluarea restului acţiunilor la o dată ulterioară”, a informat Lufthansa într-un comunicat de presă, adăugând că speră să semneze un memorandum de înţelegere cu Ministerul italian al Economiei şi să treacă în faza discuţiilor cu caracter exclusiv.

Lufthansa nu a precizat care este participaţia pe care o vizează la compania publică italiană, născută în 2021 din cenuşa Alitalia, şi pe care Guvernul de la Roma încearcă să o vândă de un an.

Directorul general de la Lufthansa, Carsten Spohr, are în vedere de mult timp piaţa italiană, cea mai importantă piaţă pentru grupul Lufthansa după pieţele sale interne şi cea din SUA.

„Importanţa Italiei pentru călătoriile de afaceri şi cele private rezidă în economia sa puternică orientată spre export şi statutul său de una din cele mai bune locuri de vacanţă din Europa”, se precizează în comunicatul de presă.

Oferta celui mai mare transportator aerian european vine după două tentative ratate ale Lufthansa de a intra în capitalul Alitalia, în 2009 şi 2019.

În luna februarie a anului trecut autorităţile de la Roma au dat undă verde pentru privatizarea ITA Airways, controlată în totalitate de stat, după mai mulţi ani de căutări fără succes pentru a găsi un cumpărător pentru fosta Alitalia.

Grupul german, care pe lângă Lufthansa deţine şi companiile Austrian, Swiss, Eurowings şi Brussels Airlines, profită de o relansare puternică a traficului aerian şi în doilea trimestru din 2022 a realizat primul său profit trimestrial din ultimii doi ani.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII