Procurorii de la PCCOCS, anunțau ieri, de comun cu angajații INI și DGUP din cadrul Poliției au reținut alte cinci persoane în dosarul escrocheriilor în dosarul denumit generic „Bis Mobil Kitchen.” Compania Bis Mobil Kitchen este controlată de Mihail Șaran, care a fost reținut la sfârșitul săptămânii trecute pe Aeroportul Chișinău. Ulterior acesta a fost plasat în arest preventiv pentru 20 de zile. Prejudiciul estimat, potrivit procurorilor, se ridică la 10 milioane de lei.
Investigațiile continuă, timp în care persoanele vizate în dosar se prevalează de prezumția nevinovăției, potrivit legii.
Mihail Șaran, directorul Bismobil Kitchen a pus în aplicare o schemă prin care își însușea banii clienților, fără ca să le livreze mobila comandată de aceștia. Potrivit datelor din dosarul penal, escrocheria pusă la cale de către fondator a cauzat prejudicii în proporții deosebit de mari.
O schemă similară cu escrocheriile a ieșit la iveală și la Galați, potrivit publicației viața-liberă.ro, unul dintre județele în care basarabenii de la ”Bismobil Kitchen”, au o afacere care opera sub paravanul a zeci de firme, au preluat comenzi fără a le onora. Cu un showroom deschis într-un bloc de lux din oraș, firma care promitea realizarea de mobilă de bucătărie de lux la prețuri inaccesibile omului de rând, a făcut, la Galați, trei ”victime” oficiale. Două au ajuns la Poliție, plângerilor lor alăturându-li-se alte câteva zeci, înregistrate oficial la nivel național.
Mobilă de lux la prețuri piperate pentru românii care voiau bucătării ca-n filme. A fost rețeta după care au mers cu succes basarabenii care au dezvoltat, în România, o afacere pe gustul celor care au visat să aibă casele mobilate după cele mai moderne standarde. Mai exact, bucătării la comandă, făcute după nevoile și gusturile personalizate ale fiecărui client, în schimbul unor sume, am putea zice, prohibitive. Câteva mii de euro ajungea o mobilă comandată la ”Bismobil Kitchen”, cu un avans deloc neglijabil, de 70 la sută din prețul total al produsului, care includea o măsurare gratuită făcută de angajații companiei. Convinși cu reclamă online, dar și prin cele 14 showroomuri deschise în marile orașe, sute de români au dat curs ofertei, chiar și spre sfârșitul anului trecut, când compania anunța ”relocarea” magazinelor din Cluj, Târgu Mureș și Pitești, pentru a justifica închiderea centrelor de prezentare, posta pe paginile oficiale mesaje din partea conducerii firmei prin care se încerca justificarea întârzierii onorării comenzilor prin ”situația economică și politică” sau lansa o ofertă de achitare a mobilei într-un număr mic de rate, într-un timp scurt, fără dobânzi ori reduceri mari la produsele ”Premium”. Strategii prin care fondatorul companiei, Mihail Șaran, a încercat, pe ultima sută de metri, să țină sub control numărul tot mai mare de clienți nemulțumiți, care începeau să se adreseze autorităților cu plângeri.
Potrivit surselor oficiale, numărul clienților care s-au considerat prejudiciați cu sute de mii de euro în total prin neonorarea comenzilor de către ”Bismobil Kitchen” ar fi de ordinul zecilor. Mai exact, IGPR a confirmat zilele trecute existența a 54 de plângeri individuale pentru înșelăciune înregistrate la nivel național, pentru 15 dintre acestea fiind începută urmărirea penală. Cercetările s-ar anunța a fi dificile, în condițiile în care basarabenii au folosit, în derularea suveicii cu mobilă, nu mai puțin de 40 de firme sub care au preluat comenzi, au deschis showroomuri și au încasat bani. Din acest motiv, de anchetă este vizată și Adriana Brașoveanu, administrator unic al societăților. De spus ar mai fi că un dosar a fost deschis ca urmare a depunerii, la DIICOT – Structura Centrală, a unei plângeri penale colective din partea unei case de avocatură din Cluj, care, în numele a circa o sută de păgubiți, a formulat acuzații de înșelăciune, grup infracțional organizat și mai multe infracțiuni de natură economică.