Volvo nu va reduce prețurile la automobilele electrice. Cererea este la cel mai ridicat nivel

09 Feb. 2023, 18:02
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
09 Feb. 2023, 18:02 // Au Bani //  MD Bani

Producătorul auto suedez nu va reduce prețurile la automobilele electrice, anunță directorul general de la Volvo. Anunțul vine după ce Tesla și Ford au promis reduceri pentru cumpărători.

Directorul general Jim Rowan a precizat că nu este nevoie de reduceri de preţuri, în condiţiile în care cererea pentru automobilele Volvo este la un nivel ridicat, iar producătorul are comenzi solide pentru automobilele sale complet electrice.

În trimestrul patru al anului trecut, vânzările de automobile electrice marca Volvo s-au triplat comparativ cu perioada similară a lui 2021 şi au ajuns să reprezinte 18% din vânzările firmei, faţă de 6% în urmă cu un an.

„Cererea pentru autovehiculele noastre electrice pe baterie este la cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată, la fel ca şi carnetul de comenzi. Nu avem nicio intenţie să reducem preţurile”, a spus Jim Rowan.

Luna trecută, constructorul auto american Tesla a decis să taie preţurile globale pentru vehiculele sale electrice, cu până la 20%. Imediat, grupul Ford Motor a adoptat o decizie similară, reducând preţul de comercializare a SUV-ului Mustang Mach-E cu până la 5.900 de dolari.

Potrivit analiştilor, aceste reduceri de preţuri ar urma să afecteze mai mult start-up-urile din domeniul vehiculelor electrice, cum este Rivian, decât producătorii auto consacraţi. De asemenea, companiile care se concentrează exclusiv pe vehiculele electrice ar urma să fie mai afectate decât cele care au o gamă mixtă de automobile.

Cotidianul Financial Times a dezvăluit joi că există o serie de producători auto, precum Volkswagen, Hyundai, Kia şi General Motors, care nu au intenţia de a reduce preţurile. În plus, grupul auto german BMW a decis chiar să majoreze preţurile pentru unele dintre modelele pe care le vinde pe piaţa din China, ca urmare a costurilor mai mari cu materiile prime şi logistica.

Volvo Cars, o companie controlată de grupul chinez Geely, are în prezent două uzine în Europa, una în Suedia şi alta în Belgia şi până la mijlocul deceniului vrea să construiască a treia fabrică în Slovacia, pentru a-şi îndeplini ţinta de producţie de 1,2 milioane de vehicule pe an, dintre care jumătate să fie automobile electrice.

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală