Mihai Iuzvac la emisiunea 10 LEI „Ne-am întâlnit într-o vară, savurând un vin…”. Cum a început povestea Bahu Winery

13 Feb. 2023, 17:29
 // Categoria: Interviu // Autor:  MD Bani
13 Feb. 2023, 17:29 // Interviu //  MD Bani

Vinul reunește prietenii și îi inspiră să deschidă noi afaceri. Așa a început și istoria Bahu Winery – un mic producător de vin din Republica Moldova. Într-o seară de vară, la un pahar de vin, doi prieteni: Mihai Iuzvac și Anton Deleu au pus bazele unei mici afaceri care deja le aduce roade – au început să producă vin. În cadrul emisiunii 10 LEI, realizată de Bani.md în colaborare cu RLIVE TV, Mihai Iuzvac a oferit mai multe detalii despre istoria Bahu Winery, despre vinurile produse, prețuri și profit.

Istoria Bahu Winery

Așadar, toată istoria a început într-o seară de vară, când cei doi prieteni s-au întâlnit la un pahar de vin de casă, produs chiar de familia lui Mihai. În timp ce discutau și savurau vinul, a apărut ideea de a lansa o afacere, pentru a produce vin de calitate mai înaltă.

„A fost foarte rapid, toamna era aproape și noi în timp de două luni am reușit să facem o schiță de business plan, partea tehnică; am comandat utilajul și chiar în momentul în care se recoltau strugurii, eu montam utilajul. A fost destul de greu la început” a declarat Mihai Iuzvac.

Afacerea a fost lansată în anul 2020 și în 2021 au fost produse primele sticle de vin. În primul an au reușit să producă aproximativ 3.000 de sticle de vin din gama clasică „Sauvignon Blanc”, „Sauvignon Blanc Fume”, „Pinot Grigio” și Pinot Noir”. Apoi, în 2022, Bahu Winery a lansat o gamă nouă de vinuri și în 2023 a pregătit noi surprize pentru iubitorii de vin printre care Cabernet Sauvignon Franc.

Datorită participării la expoziții și degustări vinurile Bahu au reușit să atragă atenți consumatorilor de vin din țara noastră.

Mihai Iuzvac a recunoscut că pasiunea pentru vin s-a transmis din generație în generație. Astfel, și-a dorit să continue această activitate. În cadrul Bahul Winery, Mihai este cel care se ocupă de producerea vinului, iar Anton de partea administrativă.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

O afacere de viitor

Chiar dacă afacerea obține deja profit, toți banii sunt reinvestiți pentru dezvoltarea afacerii. Potrivit lui Mihai Iuzvac, o vinărie este o afacere de viitor.

Strugurii pentru producerea vinurile Bahu provin dintr-o localitate pitorească – Bahu, din raionul Călărași. De aici vine și numele vinurilor. Pe viitor, urmează ca Bahu Winery să-și deschidă ușile pentru vizitatori.

„În prezent avem lucrări de construcție. Mulți ne întreabă „Când putem să venim?”, „Când putem să vă vizităm?”, În prezent construim, stricăm, amenajăm. Partea de amenajare este o muncă destul de mare, pentru că, în prezent, afacerea cu vinul e o afacere secundară, fiindcă suntem implicați în alte activități. Lucrăm mai mult în weekend, în concedii.”

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală