Calea ferată a Putin: liderul de la Kremlin călătoreşte cu trenuri blindate din motive de securitate

14 Feb. 2023, 17:36
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Feb. 2023, 17:36 // Actual //  bani.md

Preşedintele rus Vladimir Putin şi-a construit o reţea feroviară secretă, cu staţii aferente, pentru a ajunge la reşedinţa sa din ţară. Ştirea, difuzată pe Telegram de organul de presă independent «Proekt Media», urmează celei de ieri, potrivit căreia, de la începutul invaziei Ucrainei, liderul rus a recurs tot mai mult la un tren personal blindat din motive de securitate.

„Toate principalele reşedinţe ale lui Vladimir Putin au fost conectate prin linii de cale ferată, iar în apropiere au fost construite gări secrete”, dezvăluie „Proekt”, subliniind că cel puţin trei locaţii sunt conectate prin această reţea. În special, pe teritoriul Parcului Naţional Valdai a fost identificată o gară cu heliport: asta are loc lângă satul Dolgiye Borody, la aproximativ 435 de kilometri nord-est de Moscova, unde Putin şi-a construit o reşedinţă.

Trei locuitori ai zonei au confirmat pentru „Proekt” că gara şi o linie de cale ferată specială au fost construite special pentru şeful statului.

Un fost mecanic de tren care lucrează la tronsonul Moscova-Sankt Petersburg a explicat că şinele de lângă Valdai sunt „în stare groaznică”. Când a fost construită linia specială care duce la reşedinţa lui Putin, doar o parte din şine au fost reparate, în timp ce restul au rămas aşa cum erau. S-a spus că este o modalitate de a izola şi mai mult reşedinţa ţarului.

Foloseşte tot mai puţin avioanele

În plus, potrivit imaginilor din satelit, în 2015 a apărut staţia Novo-Ogaryovo, care se află la 400 de metri de reşedinţa lui Putin din regiunea Moscova. „Această staţie”, explică Proekt, „este ascunsă în spatele unui gard înalt, pe care sunt instalate camere de supraveghere la fiecare 10 metri. În 2017, în apropierea reşedinţei de vară a lui Bocharov Ruchey, din Soci, au apărut şi o platformă şi o nouă ramură de cale ferată”.

O investigaţie a Centrului Dosar, un proiect de investigaţie fondat de fostul oligarh şi oponent rus Mihail Hodorkovski, a relevat că Putin „călătoreşte din ce în ce mai puţin cu avioane prezidenţiale, dar într-un tren personal blindat special”.

Trenul blindat al lui Putin, potrivit „Novaia Gazeta”, s-ar afla într-o curte feroviară a gării Kalanciovskaia, în centrul Moscovei, unde există deja un terminal privat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 12:32 // Actual //  Ursu Victor

Deși sistemul bancar din Republica Moldova oferă dobânzi competitive, 90% din creditele noi accesate de agenții economici sunt destinate să acopere datoriile anterioare, iar doar 10% reprezintă finanțări noi. Mai mult, valoarea acestora este semnificativ mai mică decât depozitele bancare ale acestora, ceea ce indică o problemă economică profundă.

În cadrul emisiunii „Analize economice cu Veaceslav Ioniță”, expertul în politici economice a explicat că agenții economici au mai multe depozite decât credite, ceea ce este un semnal îngrijorător pentru economia țării. „Acest fenomen nu a mai fost înregistrat vreodată și reflectă o temere profundă a mediului de afaceri față de investiții”, a declarat Ioniță.

Analizând evoluția creditelor accesate, expertul a menționat că, deși volumul acestora a crescut semnificativ în ultimii ani, creditarea reală a fost extrem de scăzută. Astfel, din 2020 până în prezent, agenții economici au luat credite noi de 157,5 miliarde de lei, dar au întors datoriile vechi în valoare de 141,3 miliarde de lei, ceea ce face ca creditarea reală să fie de doar 16,2 miliarde de lei.

În ceea ce privește creditarea netă, Ioniță a subliniat faptul că în 2024, în primele trei trimestre, agenții economici au efectuat depozite bancare de 2,8 miliarde de lei, ceea ce a făcut ca creditarea netă să devină negativă, adică agenții economici au depozitat mai mulți bani în bănci decât au luat sub formă de credite.

„Această tendință de creditare netă negativă a persistat în 12 trimestre consecutive din 2020 până în prezent, ceea ce reflectă o fragilitate a mediului de afaceri și o lipsă de încredere în economia locală”, a adăugat expertul.

Veaceslav Ioniță a subliniat că acest fenomen este un semn clar al unei economii vulnerabile, în care agenții economici nu sunt dispuși să facă investiții, iar acest lucru se reflectă în creditarea netă scăzută și volumul în creștere al depozitelor bancare. În acest context, Ioniță a avansat prognoza că este nevoie de cel puțin zece ani pentru ca economia Moldovei să se restabilească la nivelul înregistrat înainte de criza bancară din 2014.

„În ciuda creșterii creditării, situația nu va începe să se îmbunătățească semnificativ până când creditarea netă nu va deveni pozitivă, ceea ce poate să se întâmple abia în 2025, dar cu o tendință clară de însănătoșire a economiei”, a concluzionat Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală