Calea ferată a Putin: liderul de la Kremlin călătoreşte cu trenuri blindate din motive de securitate

14 Feb. 2023, 17:36
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Feb. 2023, 17:36 // Actual //  bani.md

Preşedintele rus Vladimir Putin şi-a construit o reţea feroviară secretă, cu staţii aferente, pentru a ajunge la reşedinţa sa din ţară. Ştirea, difuzată pe Telegram de organul de presă independent «Proekt Media», urmează celei de ieri, potrivit căreia, de la începutul invaziei Ucrainei, liderul rus a recurs tot mai mult la un tren personal blindat din motive de securitate.

„Toate principalele reşedinţe ale lui Vladimir Putin au fost conectate prin linii de cale ferată, iar în apropiere au fost construite gări secrete”, dezvăluie „Proekt”, subliniind că cel puţin trei locaţii sunt conectate prin această reţea. În special, pe teritoriul Parcului Naţional Valdai a fost identificată o gară cu heliport: asta are loc lângă satul Dolgiye Borody, la aproximativ 435 de kilometri nord-est de Moscova, unde Putin şi-a construit o reşedinţă.

Trei locuitori ai zonei au confirmat pentru „Proekt” că gara şi o linie de cale ferată specială au fost construite special pentru şeful statului.

Un fost mecanic de tren care lucrează la tronsonul Moscova-Sankt Petersburg a explicat că şinele de lângă Valdai sunt „în stare groaznică”. Când a fost construită linia specială care duce la reşedinţa lui Putin, doar o parte din şine au fost reparate, în timp ce restul au rămas aşa cum erau. S-a spus că este o modalitate de a izola şi mai mult reşedinţa ţarului.

Foloseşte tot mai puţin avioanele

În plus, potrivit imaginilor din satelit, în 2015 a apărut staţia Novo-Ogaryovo, care se află la 400 de metri de reşedinţa lui Putin din regiunea Moscova. „Această staţie”, explică Proekt, „este ascunsă în spatele unui gard înalt, pe care sunt instalate camere de supraveghere la fiecare 10 metri. În 2017, în apropierea reşedinţei de vară a lui Bocharov Ruchey, din Soci, au apărut şi o platformă şi o nouă ramură de cale ferată”.

O investigaţie a Centrului Dosar, un proiect de investigaţie fondat de fostul oligarh şi oponent rus Mihail Hodorkovski, a relevat că Putin „călătoreşte din ce în ce mai puţin cu avioane prezidenţiale, dar într-un tren personal blindat special”.

Trenul blindat al lui Putin, potrivit „Novaia Gazeta”, s-ar afla într-o curte feroviară a gării Kalanciovskaia, în centrul Moscovei, unde există deja un terminal privat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

07 Apr. 2025, 17:44
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
07 Apr. 2025, 17:44 // Actual //  Ursu Victor

Christine Lagarde, președinta Băncii Centrale Europene (BCE), vrea ca UE să renunțe la Visa, Mastercard și să creeze o platformă proprie pentru Europa, ceea ce ea numește: „Drumul spre independență”. Invitată în cadrul emisiunii “The Pat Kenny Show”, Lagarde a subliniat dependența Europei de infrastructura străină de plăți digitale. „Visa, MasterCard, PayPal și Alipay sunt toate controlate de companii americane sau chineze,” a remarcat ea, adăugând că „trebuie să ne asigurăm că există o ofertă europeană”.

Christine Lagarde, președinta Băncii Centrale Europene (BCE), a lansat un apel pentru o revoluție a plăților, și a menționat necesitatea ca Europa să rupă dependența de giganții americani și chinezi, precum: Visa, Mastercard, PayPal și Alipay. Ea a subliniat că dezvoltarea unor soluții proprii ar reprezenta un pas important spre independența financiară a continentului, asigurându-i suveranitatea în acest domeniu esențial.

Christine Lagarde a subliniat că o piață de capital complet unificată ar putea deschide calea către o integrare fiscală mai profundă în Europa, având un impact semnificativ asupra economiei, cu o valoare adăugată potențială de până la 3.000 de miliarde de euro pe an, scriu editorii de la Business Today, citat de romaniatv.ro.

În timpul emisiunii “The Pat Kenny Show”, Christine Lagarde a subliniat fragilitatea Europei în fața dependenței de infrastructura străină de plăți digitale, evidențiind necesitatea unui sistem propriu care să asigure suveranitatea financiară a continentului.

„Visa, MasterCard, PayPal și Alipay sunt toate controlate de companii americane sau chineze”, a remarcat ea, argumentând: „Ar trebui să ne asigurăm că există o ofertă europeană”.

Ideea unei piețe unice de capital în toate statele membre ale Uniunii Europene capătă din nou importanță în contextul revitalizării Uniunii piețelor de capital (CMU), o inițiativă pe termen lung a UE. Obiectivul principal al CMU este de a crea o piață integrată de capital, care să faciliteze fluxul mai eficient de investiții și economii în cadrul blocului comunitar. Prin această inițiativă, se dorește oferirea unui acces mai bun al întreprinderilor la surse de finanțare și, totodată, furnizarea cetățenilor cu instrumente de economisire mai eficiente și accesibile.

Christine Lagarde a corelat progresele realizate în cadrul Uniunii piețelor de capital (CMU) cu o integrare economică mai profundă, subliniind că aceasta ar putea reduce presiunea asupra politicii monetare și ar crea fundamentul pentru o viitoare uniune fiscală. Deși estimările privind valoarea adăugată anuală de 3.000 de miliarde de euro provin dintr-o postare pe Reddit, care a fost citată pe larg, surse oficiale sugerează un impact mai moderat, dar încă semnificativ, pentru economia europeană.

Conform Serviciului de Cercetare al Parlamentului European (EPRS), o integrare economică mai profundă ar putea adăuga un PIB suplimentar de peste 2,8 trilioane de euro până în 2032, dintre care cel puțin 321 de miliarde de euro ar proveni din finalizarea Uniunii economice și monetare. Cu toate acestea, construirea unei alternative europene la giganții Visa și Mastercard se confruntă cu provocări semnificative, atât din punct de vedere tehnologic, cât și din perspectiva reglementărilor și a cooperării între statele membre.

Totuși, dezvoltarea unei alternative europene la Visa și Mastercard se confruntă cu o serie de provocări semnificative. Printre acestea se numără:

– Comisioanele interbancare mai scăzute din Europa, care fac dificilă atingerea unui nivel de profitabilitate sustenabil.
– Necesitatea unor investiții inițiale considerabile pentru a construi o infrastructură capabilă să concureze cu cea a marilor jucători internaționali.
– Obstacolele legate de schimbarea comportamentului consumatorilor și comercianților, precum și de convingerea băncilor să susțină implementarea unui nou sistem.
– Complexitatea tehnică, în special în domeniul securității, protecției împotriva fraudelor și asigurării compatibilității transfrontaliere.
– Provocările legate de guvernanță și coordonare, întrucât statele membre și instituțiile europene trebuie să colaboreze pentru a alinia execuția și supravegherea sistemului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | FEROVIARII AU IEȘIT DIN NOU LA PROTEST ÎN FAȚA GUVERNULUI ȘI PREȘEDINȚIEI
NO COMMENT | FEROVIARII AU IEȘIT DIN NOU LA PROTEST ÎN FAȚA GUVERNULUI ȘI PREȘEDINȚIEI
NO COMMENT | NOUA MINISTRĂ A DEZVOLTĂRII ECONOMICE ȘI DIGITALIZĂRII A DEPUS JURĂMÂNTUL
NO COMMENT | NOUA MINISTRĂ A DEZVOLTĂRII ECONOMICE ȘI DIGITALIZĂRII A DEPUS JURĂMÂNTUL
NO COMMENT | SALVATORII ATENŢIONEAZĂ DESPRE PERICOLELE INCENDIILOR DE VEGETAŢIE
NO COMMENT | SALVATORII ATENŢIONEAZĂ DESPRE PERICOLELE INCENDIILOR DE VEGETAŢIE
NO COMMENT | INTERVENŢIA POMPIERILOR LA LICHIDAREA INCENDIULUI DIN CAPITALĂ
NO COMMENT | INTERVENŢIA POMPIERILOR LA LICHIDAREA INCENDIULUI DIN CAPITALĂ