Înmatriculările de autoturisme noi în UE au crescut în ianuarie cu 11,3%

21 Feb. 2023, 10:29
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
21 Feb. 2023, 10:29 // Au Bani //  MD Bani

În luna ianuarie 2023, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 11,3% faţă de ianuarie 2022, la 760.041 unităţi, scrie ZF.

Din total autoturisme înmatriculate în UE, 71.984 unităţi au fost full electrice, 53.560 unităţi plug-în hibrid şi 197.982 autoturisme cu propulsie hibridă.

Au fost înregistrate creşteri ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu ianuarie 2021 în Spania (+51%), Italia (+19 %) şi Franţa (+8,8%) în timp ce Germania (-2,6%) a înregistrat o scădere a înmatriculărilor de autoturisme noi.

În ceea ce priveşte constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 238.000 unităţi, în creştere cu 11,9%, urmate de grupul Stelantis cu 156.553 unităţi, în scădere cu 0,2% şi de Grupul Renault cu 94.889 unităţi, în creştere cu 24% (din care Dacia, cu 47.998 unităţi, înegisteează un avans de 40,7% faţă de ianuarie 2022). Autoturismele marca Ford au în ianuarie 2023 un număr de 37.609 unităţi noi înmatriculate, în scădere cu 2% faţă de ianuarie 2022.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală