Retragerea traderilor de cereale din Rusia îi va aduce lui Putin opacitate, bani pentru război şi influenţă politică

03 Apr. 2023, 05:57
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
03 Apr. 2023, 05:57 // Actual //  bani.md

Numărul traderilor occi­den­tali de cereale care îşi anunţă retragerea de pe piaţa rusească creşte pe zi ce trece, cu războiul din Ucraina complicând comerţul, iar presiunile din partea guvernului rus intensifi­cându-se. Companiile ruseşti de stat îşi cresc constant cota din vânzările de grâu rusesc, guvernul întărindu-şi rolul în cadrul sectorului. Rusia ca­pătă astfel un control sporit asupra propriilor exporturi de cereale, cât şi influenţă asupra destinaţiilor aces­tora şi preţurilor.

Acher-Daniels-Midland a anun­ţat recent că analizează opţiunile de a se retrage din principalele sale ope­raţiuni ruseşti, putând extinde astfel lista traderilor occidentali de cereale din cadrul celui mai mare exportator de grâu al lumii, notează Bloomberg.

Posibila mişcare a ADM vine după ce companiile rivale Cargill şi Viterra, având în spate Glencore, cei mai mari doi exportatori occidentali de cereale ruseşti, se retrag de pe pia­ţă. Mişcările vor conferi firmelor locale şi Moscovei un control sporit asu­pra vastelor resurse de alimente ale ţării. Traderii internaţionali de cereale resimt presiuni de a părăsi Moscova şi industria locală încă de la inva­da­rea Ucrainei.

Cerealele ruseşti, cruciale pentru comerţul mondial cu produse agrico­le, nu se află sub sancţiuni, însă tran­zacţiile pot fi complicate de restricţii­le impuse asupra băncilor şi compa­niilor de stat din Rusia.

Viterra a anunţat că nu va mai transporta cereale din Rusia înce­pând cu luna iulie şi ar putea renunţa la activele sale ruseşti. Cu doar o zi mai devreme, Cargill anunţase că îşi va suspenda în scurt timp operaţiu­nile de export de cereale din Rusia, deşi poate continua să achiziţioneze încărcături de la alte firme în porturi.

Viterra a ajuns la concluzia că activităţile sale din Rusia nu se mai potrivesc cu direcţia pe termen lung a companiei, analizând opţiunile de transfer al businessului şi activelor din Rusia către noi proprietari, au declarat oficialii acesteia.

Cargill a invocat dificultăţi în creştere legate de exporturile de cereale pentru decizia sa. Compania îşi revizuieşte portofoliul de active legate de exporturile de cereale, a declarat o sursă familiară cu situaţia.

Rusia a îngreunat din ce în ce mai mult obţinerea de către traderi străini a documentelor necesare pentru exportul de cereale, conform unor surse familiare cu situaţia. Ţara încearcă să obţină un control sporit asupra livrărilor sale de materii prime şi a discutat recent niveluri de preţ la care grâul ar trebui vândut.

În opinia lui Javier Blas, editorialist Bloomberg, exitul traderilor occidentali va ajuta Moscova în războiul său din Ucraina.
Potrivit acestuia, comerţul cu cereale ruseşti va deveni opac în urma exitului acestora, Washington-ul şi Bruxelles-ul urmând să piardă o sursă cheie de informaţii. Kremlinul va avea un cuvânt mai important de spus în ceea ce priveşte destinaţia şi preţul cerealelor sale, o armă economică puternică. Opacitate, bani şi influenţă politică este ceea ce va obţine Putin.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală