Turcia începe să scoată gaze din cel mai mare zăcământ din Marea Neagră. Vrea să vândă și Europei

19 Apr. 2023, 06:15
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
19 Apr. 2023, 06:15 // Actual //  bani.md

Turcia începe joi să scoată gaze naturale din cel mai mare zăcământ din Marea Neagră, descoperit în perioada 2020-2022, oferind președintelui Recep Tayyip Erdogan ocazia de a reduce prețurile energiei de consum cu mai puțin de o lună înaintea alegerilor.

Zăcământul denumit de turci Sakarya va furniza 10 milioane de metri cubi pe zi în primă fază, ajungând la 40 de milioane de metri cubi pe zi până în 2027-2028, a declarat compania de stat Turkish Petroleum, scrie World Oil.

Această cantitate din prima fază ar fi suficientă pentru a acoperi aproximativ un sfert din consumul curent al Turciei. Ministrul Energiei, Fatih Donmez, a declarat că gazul va fi produs mai ieftin decât cel importat.

Turkish Petroleum speră să exporte o parte din gaz, inclusiv în Europa, a declarat președintele companiei Melih Han Bilgin în timpul unei vizite la unitatea de producție din Zonguldak, pe coasta de sud a Mării Negre.

Momentan nu este clar cât de mult gaz ar putea exporta Turcia, dar are deja conexiuni de conducte cu Bulgaria și Grecia care ar putea transporta gaze în Europa. Dacă iarna viitoare va fi foarte frig, continentul s-ar putea confrunta cu o penurie de combustibil și s-ar putea observa o cerere crescută pentru provizii de gaze non-rusești.

Rusia a redus majoritatea fluxurilor de gaze din conducte către Uniunea Europeană în urma sancțiunilor impuse după invazia Ucrainei. Cu toate acestea, Turcia a extins cooperarea cu Rusia. Cele două țări plănuiesc să transforme vestul Turciei într-un hub regional pentru comerțul și tranzitul de gaze.

Turkish Petroleum spune că zăcământul Sakarya are o rezervă de 710 miliarde de metri cubi de gaze, care valorează în jur de 500 de miliarde de dolari.

Dacă va avea succes în Marea Neagră, Turkish Petroleum vrea să scoată gaze și din alte părți. A făcut deja echipă cu Sonatrach din Algeria pentru a căuta petrol și gaze în regiune și a purtat discuții cu alte companii, inclusiv cu Petronas Gas Bhd din Malaezia și Petroleo Brasileiro SA din Brazilia.

Potrivit Financial Times, Turcia este un mare importator de energie și aproape tot gazul pe care îl consumă provine din străinătate, ceea ce face din proiectul Sakarya un impuls semnificativ pentru sectorul energetic al țării.

Importurile nete de energie ale Turciei, care includ petrol, gaze și alte produse, au fost în valoare de 80 de miliarde de dolari anul trecut, un factor important al deficitului său de cont curent, arată datele băncii centrale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală