Un produs din Țările de Jos a cucerit Europa: Rusia și Ucraina între destinațiile de top

28 Apr. 2023, 07:25
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
28 Apr. 2023, 07:25 // Actual //  Lupu Eduard

După începutul invaziei lui Putin din Ucraina de acum peste 420 de zile, Occidentul a impus mai multe pachete de sancțiuni economice împotriva Moscovei, pentru a diminua capacitatea mașinii de război. Cu toate astea, exporturile din Țările de Jos de flori au crescut în Rusia, dar și în Ucraina și alte țări europene.

Deoarece florile nu se regăsesc pe lista sancțiunilor occidentale contra regimului de la Kremlin, exporturile acestora din UE către Rusia au ajuns la 9,4 milioane de euro în 2022, majoritatea provenind din Țările de Jos, potrivit Euronews.

O companie din Rusia și-a dezvoltat afacerile cu flori la Moscova, iar florile sale proaspete sunt din Țările de Jos, țară faimoasă pentru câmpurile sale vaste de lalele din primăvară.

Florile din Țările de Jos au devenit mai scumpe pe timpul războiului din Ucraina, în timp ce florile din Kenya, Ecuador și Columbia sunt puțin mai ieftine.

Principalii exportatori olandezi de flori se confruntă cu același tip de dilemă cu care se întâlnește alte companii europene: dacă să continue să-și exporte mărfurile în Rusia, chiar dacă nu sunt sancționate, doar pentru că este în afara spiritului regimului de sancțiuni al UE.

Spre exemplu, alte produse precum vodca Absolut din Rusia a fost oprită să mai fie cumpărată în Suedia, după o reacție vehementă de pe rețelele de socializare.
Cifrele exacte despre exporturile de flori sunt dificil de obținut – dar Țările de Jos reprezintă, la nivel mondial, aproximativ 60% din comerțul global cu flori. În Europa, exporturile olandeze reprezintă mai mult de 80% din toate exporturile UE de flori.

În primele trei trimestre ale anului 2022, valoarea exporturilor totale de flori s-a ridicat la un record de 3,4 miliarde de euro în Țările de Jos. Datele publicate de Eurostat arată că exporturile de flori din UE în 2022 au prezentat topul destinațiilor: Elveția – 31,3 milioane de euro, Marea Britanie – 21,4, Norvegia – 11,5, Rusia – 9,4, Ucraina – 5,5.
Deși exporturile olandeze de flori în Rusia nu sunt tocmai ascunse, cultivatorii nu se străduiesc să facă publicitate asupra comerțului lor. În timp ce câștigă bani din Rusia, guvernul olandez cheltuiește proprii bani pentru cumpărarea tancurilor de luptă Leopard 2 pentru forțele ucrainene.

Săptămâna trecută, ministrul olandez al Apărării, Kajsa Ollongren, a anunțat, împreună cu omologul său danez, intenția de a „achiziționa, recondiționa și dona în comun 14 tancuri Leopard 2A4 pentru Ucraina”.

Tancurile, pe care Kievul le-a cerut în mod repetat de la izbucnirea războiului, vor fi cumpărate la un cost de 165 de milioane de euro și sunt de așteptat să fie livrate de la „începutul anului 2024”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău