Într-o vreme când febra dedolarizării creşte, Ungaria vrea să pună umărul la internaţionalizarea yuanului

10 Mai 2023, 06:10
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
10 Mai 2023, 06:10 // Actual //  Lupu Eduard

Banca centrală a Ungariei a găzduit recent pentru a şaptea oară în Budapesta conferinţa Iniţiativa Renminbi, care se concentrează pe cooperarea financiară dintre Ungaria şi China, relatează Budapest Business Journal.

Bănci importante din China, ca Bank of China, China Construction Bank şi China Development Bank, sunt deja prezente în Ungaria.

Participanţii s-au concentrat pe interconectivitatea financiară şi tran­ziţia verde, evidenţiind rolul mone­dei chineze în regiunea Europei Centrale şi de Est.

La conferinţă au fost prezenţi oficiali de rang înalt, bancheri, eco­no­mişti şi lideri de business din Ungaria, China şi restul lumii.
Mihaly Patai, viceguvernator al băncii centrale a Ungariei (MNB), a subliniat importanţa cooperării fi­nan­ciare dintre Ungaria şi China, potrivit china-ceec.org.
„Banca noastră centrală a fost printre primele din Europa care au încheiat un acord swap cu banca centrală a Chinei în septembrie 2013“, a declarat acesta.

Sistemele financiare ale celor două ţări devin din ce în ce mai in­terconectate, a arătat acesta, Bank of China operând în Ungaria de mulţi ani, iar China Developent Bank şi China Construction Bank deschizân­du-şi recent sucursale în Budapesta.

Potrivit lui Patai, Budapesta a devenit un hub financiar în regiunea ECE graţie prezenţei băncilor chine­zeşti şi inovaţiilor financiare pe care acestea le aduc din China.

Yang Chao, însărcinat cu afaceri în cadrul ambasadei Chinei în Un­ga­ria, a subliniat importanţa internaţio­na­lizării monedei chineze. Potrivit acestuia, sistemul monetar interna­ţio­nal accelerează către multipo­laritate.

„Internaţionalizarea renmbinbi oferă o nouă alternativă de încredere pentru ţările din întreaga lume“, a declarat Chao.

Conferinţa din Budapesta a fost lansată în 2015 cu scopul întăririi relaţiilor dintre banca centrală a Ungariei şi cea a Chinei, notează Budapest Business Journal.

Iniţiativa vizează să profite de pe urma ponderii în creştere la nivel internaţional a monedei chineze, să întărească rolul regional al Buda­pestei în relaţiile economice dintre China şi Europa Centrală şi să cimen­teze relaţiile economice dintre China şi Ungaria.
Un obiectiv important al băncii centrale ungare în cazul iniţiativei este de a lărgi gama de investiţii şi surse de finanţare din Ungaria şi a promova creşterea activităţii econo­mice transfrontaliere.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău