Șefă nouă la Agenția de Guvernare Electronică. Cine este Tatiana Iovv

20 Mai 2021, 10:22
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
20 Mai 2021, 10:22 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Instituția publică „Agenția de Guvernare Electronică” (AGE) s-a ales cu un nou director, Tatiana Iovv. Candidatura Tatianei Iovv a fost propusă de Cancelaria de Stat, care este fondatoarea AGE, în consultare cu Grupul Banca Mondială, partenerul strategic principal al e-guvernării în Republica Moldova.

„Cu toate că digitalizarea proceselor a început cu ceva timp în urmă, anume pandemia 2020 a declanșat „era de aur a digitalizării”. Misiunea AGE este de a face cât mai accesibile serviciile publice pentru cetățeni, dar și pentru business, oferind cele mai calitative soluții și în cel mai scurt timp, în procesul de realizare a obiectivului strategic de îmbunătățire continuă a actului de guvernare”, a declarat Tatiana Iovv, în cadrul ședinței de prezentare a noii conduceri, citează Realitatea.md.

Noul director al AGE este doctor în economie, iar anterior a activat în cadrul mai multor proiecte internaționale precum Proiectul de ameliorare a competitivităţii și Proiectul de asistență al UE „Cluster PoliSEE SEE TCP 2007-2013”.

Pe parcursul carierei profesionale, Tatiana Iovv a deținut funcția de consultant al prim viceprim-ministrului în domeniul reformelor structurale în sectorul nebancar, dar și a administrat afaceri private.

Timp de aproape jumătate de an, instituția a fost condusă de către Gheorghe Ursoi, director adjunct AGE, după ce Iurie Țurcanu a demisionat la sfârșitul anului trecut. Astfel, Tatiana Iovv este al 4-lea director al AGE de la fondare (anul 2010) și până în prezent.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală